Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-07-12, 12:47   #1
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Embird hjälp

Jag har skrivit en sak i Embird Font engine o broderat ut. Nu vill jag ändra på texten men ha samma stil o storlek. Hur gör jag??? Får ju inte fram vilket teckensnitt jag använde innan o ändra texten hittar jag itne heller var jag gör det. Har bara vp3 formaten alltså ingen stygnsättningsfil??
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-12, 17:37   #2
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
När text är skapat i Editor så måste du ha sparat dina inställningar för att kunna använda dem igen eller utgå från dem i kommande brodyrer. När du gjort texten som du vill ha den och innan du klickar på OK för att skapa stygnen så klickar du på sparaikonen, och väljer plats och namn. När du sedan behöver göra mer text med samma inställningar eller utgå från dem så väljer du öppna och letar reda på filen.

Då det gäller den text du just nu vill ändra kan du endast göra nytt tyvärr. Embird sparar inställningarna endast tills du stänger programmet eller gör annan text.

Detta gäller både FontEngine och de färdig alfabeten.

I Studio sparas inställningarna och man kan ändra när man önskar.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-12, 18:18   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Tack snälla Monica för svaret.
Vad ska jag spara det som då?? Har ju sparat filen som en VP3 fil som ligger på datorn.

Om jag fattar rätt så om jag gör texten i studio istället så kan jag gå in där o ändra?? O få samma teckensnitt?
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-12, 18:57   #4
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
I Editor:
Öppna FontEngine. Välj dina inställningar och texten som skall stå. Spara inställningarna genom att klicka på sparaikonen till vänster om OK. Detta är en .ltg-fil. Namnge den så du vet ungefär vad den handlar om tex Arial16mm. Klicka sedan på OK och du får nu stygn på texten och är då i Editor. Spara denna i ditt format som vanligt.

Näst gång öppnar du FontEngine och klickar på öppnaikonen till vänster om sparaikonen. Välj den fil du vill använda tex Arial16mm.ltg. Nu öppnas teckensnittet med texten och alla inställningar och du kan nu göra de ändringar du vill. Spara om den eller spara nytt. Klicka OK och spara din stygnfil.

I Studio:
Välj FontEngine och klicka där texten skall stå. Du kommer in i redigeringen. Skriv din text och gör dina inställningar. Generera stygn. Spara som eof-fil. Skapa stygnfilen som vanligt.

Nästa gång öppnar du eof-filen och markera en bokstav. Högerklicka och välj Redigera text eller klicka på ikonen till höger om ikonen för FontEngine. Nu kan du ändra inställningar. Spara eof-filen och skapa stygnen som vanligt.

Allt går även att göra med alfabetena.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons