Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-18, 13:06   #1
Aimar02 Aimar02 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 7
Designers sökes!

Hej!
Inom kort kommer vi att starta företaget kläddesign.se. Just nu söker vi designers som helst har eget företag som vill få sina kläder utställda i våran e-butik. Vår målgrupp är män & kvinnor i åldrarna 18-40 år. Plaggen skall vara unika och får max vara gjorda i ett max antal upplagor. Konceptet är att köpa något unikt som inte alla andra har på sig. Vi kommer även att se till så att alla våra designers får en egen liten yta med bild och information om designer för att få kunden att känna mer kontakt med designern och de plagg de är intresserade av.

Hör av Er vid intresse!

Mvh

Amir Adan
Kläddesign.se
info@kladdesign.se
Aimar02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 18:13   #2
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Hej!

Jag håller på och startar litet företag. Jag designar kläder i udda stil och inte i så många i antal per modell. Konstruerar mönsterna till kläderna och syr upp lite själv.

Söker efter billiga sömmerskor. Ni vet inte vart man kan hitta sådana? =)

När jag hittar sömmerskor så kan det börja hända lite saker i alla fall och då är jag förmodligen intresserad av att ställa ut mina kläder i eran e-butik. Kommer det kosta någonting?

Mvh Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-30, 13:44   #3
Aimar02 Aimar02 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 7
Hej!

Hej!
Man behöver inte alls vara etablerad utan bara gilla det man gör. Det är inte riktigt klart om hur det hela ska gå till, men troligvis kommer det fungera som så att du får lägga upp bilder på dina plagg och hur mycket du vill ha betalt för dessa. Den avgift vi kommer ta är ca mellan 10 - 20 kr per upplagt plagg på sidan. Ni får även plats där ni kan berätta om er och era kreationer och adress att nå er på för information med mera. För de pengar vi får inte ska de täcka kostnaderna för hemsidan och marknadsföring av sidan.

Hoppas detta låter som en trevlig idé och att ni fått svar på det ni undrat över, annars är det bara att höra av sig.

Mvh

Amir Adan
--
Kläddesign
Email: info@kladdesign.se
Www: http://www.kladdesign.se
Aimar02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-30, 22:56   #4
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Det låter som en jättetrevlig idé!

-Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-28, 00:10   #5
JennyLindqvist JennyLindqvist är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 18
Vilken bra idé! Jag skulle defenitivt vara intresserad om sidan kommer igång.. Jag har inget eget företag men har utbildning och syr oerhört mycket själv. Tanken på att sälja olika alster har slagit mig tidigare så varför inte på nätet..
JennyLindqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-28, 00:30   #6
Aimar02 Aimar02 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 7
Hej!

Jo då sidan borde vara igång inom 1-2 veckor. Om du vill se en test på hur sidan kommer att se ut på ett ungefär så kan du gå in på http://www.kladdesign.se/test/

Trevligt att höra att du gillade idéen.
Aimar02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-28, 12:07   #7
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Vad kul det låter
Jag har inget företag, men håller på att planera att sälja som hobby bara... så om jag får är jag gärna med
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-28, 12:23   #8
Aimar02 Aimar02 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 7
Hej!
Jo klart att du får vara med. Detta är för alla som vill lägga upp plagg och sälja sina plagg.Man får en egen sidan så man inte behöver bygga en egen hemsidan. Det ända krav som ställs är att du antingen själv har sytt eller designat plagget du lagt upp.
Aimar02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-18, 20:46   #9
idamarja idamarja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 74
det låter ju som en riktigt kul idé, kan ju vara svårt o komma ut med sina grejjer annars. jag syr en del, mest traditionell slöjd blir det, men jag har länge haft lust o göra lite modernare grejjer med den traditionell slöjden som grund.
idamarja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-22, 22:31   #10
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Hej!

Jag är också intresserad av att vara med, men med sista året på gymnasiet i antågande och vem vet vad som kommer att hända efter det, så är jag lite tveksam på att binda upp mig på för mycket. Kommer man att ingå någon form av avtal, att så och så många nya kreationer måste man ha i halvåret? Och hur många uppsättningar av varje plagg måste man sy? Att sy kanske tio hårband är en sak, men att sy tio vinterkappior en helt annan.

MVH
Alex
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-23, 10:01   #11
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Hej igen!

Har hemsidan kommit igång ännu? Är intresserad på att se hur den ser ut. Jag har nu hittat en sömmerska som kan sy upp en del av mina kläder jag designat och konstruerat.

Förrästen, man ska väl tillverka sina kläder proffsigt. Alltså minst med en overlock och vanlig symaskin för att folk skulle vilja köpa? För mig är det inge problem jag har en symaskin som kan brodera och en overlock och en täcksömsmaskin.

Får jag även sälja smycken som jag tillverkar på den hemsidan? Jag gör även dreadlocks på folk om jag får skriva något om det också?

Trevlig midsommar!

/Helen

Senast redigerad av Hellebelle den 2006-06-23 klockan 10:03.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-26, 20:00   #12
BirgittaHellner BirgittaHellner är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 125
synd att sidan inte kom upp till beräknad tid... hoppas ni får den klar snart, ska bli SÅ kul att se resultatet.

MVH
Birgitta
BirgittaHellner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-04, 08:20   #13
Aimar02 Aimar02 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 7
Sidan klar!

Hej tänkte bara meddela att sidan nu är klar och ska fungera. Besök www.kladdesign.se och kommentera gärna sidan.
Aimar02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-04, 22:11   #14
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Re: Sidan klar!

Citat:
Aimar02 skrev:
Hej tänkte bara meddela att sidan nu är klar och ska fungera. Besök www.kladdesign.se och kommentera gärna sidan.
Det är lite svårläst på sidan. Iaf tycker jag det då svart med vit text blir lite väl hårda kontraster för ögat. Eller så är det bara jag som har svårt att läsa texten?!
Jag har en platt skärm, vet inte om det är skillnad på det och en vanlig med hur kontrasterna blir.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-05, 12:00   #15
BirgittaHellner BirgittaHellner är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 125
<b>MonicaW</b>: jag tyckte det var riktigt snyggt... kan ju vara din skärm som är känslig

<b>Amir</b> men jag undrar däremot... man får inte lov att göra reklam för någon annan sida... inte ens sin egen sida?
BirgittaHellner är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons