Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-10-17, 21:04   #1
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Thumbs up Inskaffat en underbar projektor!

Hej

Jag har köpt en Optoma HD65 projektor på HIFiklubb-butiken, dessutom var det på köpet: projektorduka 77" = ca 190cm beredd och 120 cm höjd. Men jag köpte tupplur från IKEA 200x195 cm för 349 kr bara!

Projektoren är OTROLIGT braaaa bildkvalité, o det är mycket skarpt och klar bild.

Det kostar 6450 kr bara!


http://www.hifiklubben.se/produkter/...jektor_vit.htm
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-17, 22:55   #2
peter1959 peter1959 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 50
Citat:
Addes skrev: Visa inlägg
Hej

Jag har köpt en Optoma HD65 projektor på HIFiklubb-butiken, dessutom var det på köpet: projektorduka 77" = ca 190cm beredd och 120 cm höjd. Men jag köpte tupplur från IKEA 200x195 cm för 349 kr bara!

Projektoren är OTROLIGT braaaa bildkvalité, o det är mycket skarpt och klar bild.

Det kostar 6450 kr bara!


http://www.hifiklubben.se/produkter/...jektor_vit.htm
Vad har man den till ???

Krama din tisse från mig...
peter1959 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-17, 23:33   #3
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
dukan va?

ja det är mindre, projektoren mer synligt för tittaren som ser framför uppe i taken, mer störande, men jag ville ha större dukan från ikea, då står projektoren bakom tittaren. Äkta dukan kostar 1500-2000 kr juh... glöm det. Plus jag satt upp "tupplur"-dukan i taken så hänger den i taken, men "på-köpet-dukan" har bara 130-140 cm höjd, så går det inte att hänga i taken... det är avsett för att hänga i väggen. Tupplurs höjd är 195 cm. Dessutom att välja mer frihet att projektoren sättas neråt eller uppåt (alltså justering).
Jag har märkt; när jag ligger på soffan så kan jag sätta projektoren neråt, för att bilden ligger lågt då är det bekvämligare för nacken. Om jag sitter o rakt framför dukan så sätta den uppåt. Perfekt!

Tupplur har bar ca 5 x 5 cm tjock... medan "på-köpet-dukan" har ca 10 x 10 cm...

Jag ska sälja den "på-köpet-dukan"
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 07:32   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Måste fråga vad en tupplur är? Den enda tupplur jag känner till sker på eftermiddan i ryggläge

Mycket nöje med din nya fina projektor?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 09:14   #5
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Måste fråga vad en tupplur är? Den enda tupplur jag känner till sker på eftermiddan i ryggläge

Mycket nöje med din nya fina projektor?
Haha.. jag vet. det finns inte flera än ordet: tupplur...
Men jag sa juh: tupplur från ikea

Länken från IKEA: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80130663
Den är 100% mörkläggande och akrylbelagda bomullsväven.
Så får projektor-ljuset inte släppa igenom väven bara. Det blir försämrad bildkvalité i dukan utan akrylbelagda väven.

En tips:
Det passar utmärkt för måleriduka. t.ex. oljemålning.
Jag köpte 3 st därifrån, o klippade delar som gick till måleridukar... Frukansvärt billigare än t.ex från konstnärsbutiker.

Jag är mycket nöjd! Jag tittade på Fassbinder film med projektoren igår kväll. Käkade popcorn o Schwepper Lemon med mörk rom o sockerlag. Smakade liiiite som cola o skön salongberusen

Det finns folk som köper vansinniga grejer. t.ex. http://www.minhembio.com/21Andreas/103510

Läs där listor därmed prislistor vad han köpte för... o rullar ner så får ni titta bilder...

Jag skulle aldrig göra där så... För mkt överdrivet tycker jag.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 09:26   #6
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Aha, en rullgardin
Låter som du hade en angenäm kväll med nya kompisen.

Ha det gott
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 09:42   #7
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Jopp. Det blir rätt kul

Tack, detsamma!

Måste springa ner o köpa grädde o ägg till hemgjord vitchokladglass, recepten från fransk-Schweiz... Jag bakade Tryffelkaka med tryffelfyllad i torsdags o fixade fyllningen igår. Så behöver det vitchokladglass... Kakan krävs 2-3 vilodagar. så får det väääälsmakat. Jag fattar inte att det behöver ca 500 g mörkchoklad för hela kakan o fyllningen o glasyren, plus glassen 250 gram vitchoklad.
Det heter Tarté de le tryffel avec pâtissièreganache Grand Marnier. Om jag minns rätt.. hahaha

Många svimmade av det efter de fick smaka. Speciellt tjejer. Sant.

det är jättebra tips för killar som ska baka inför tjejerna
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons