Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-23, 12:52   #1
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Var köpa tjock skumgummi till "barnklätterkuddar"?

Jag har en liten Mika på åtta månader, och när hon är på öppna förskolan, så har de en sorts kuddar där, som jag tror att vi hade i kuddrummet på vårt "lekis" när jag var liten också. Det är alltså kvadratiska kuddar (kanske 50x50 cm och kanske 15-20 cm höga) som är ganska fasta (med skumgummi i) så att man kan bygga av dem och klättra på dem. Någon som vet var man kan få tag på sådana eller skumgummi man kan göra dem av. Helst billigt. Mika gillar att klättra, men möblerna här hemma är än så länge lite för stora och farliga.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 13:05   #2
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Min första tanke var: en tjock skumgummimadrass som man skär i bitar. Annars är byggvaruhus ett tips.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 13:19   #3
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 146
var bor du??

skumplastboden i gislaved har massor av olika sorters skumgummi och sågar upp efter de mått/former man vill ha, lättast är att åka dit... kanske går att ringa?!?
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 13:48   #4
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Bor i Uppsala, så Gislaved är lite långt bort, men byggvaruhus kanske har då? De borde ju kunna såga. Kom på nu att jag sett skumgummi i en färgaffär en gång. Undrar bara vad det kostar...
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 14:13   #5
Emmagjord Emmagjord är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 148
Om du blir tvungen att skära själv kan jag varna för att bladet blir oskarpt löjligt snabbt när man skär i tjock skumgummi. Inte en kul aktivitet, så kan du hitta något ställe där de gör det åt dig lär det vara värt lite extra pengar.
Emmagjord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 14:49   #6
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Hör med företag som klär båt- och husvagnsdynor.
Många kan skära till efter mått. /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 15:23   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
gavagai skrev: Visa inlägg
Bor i Uppsala, så Gislaved är lite långt bort, men byggvaruhus kanske har då? De borde ju kunna såga. Kom på nu att jag sett skumgummi i en färgaffär en gång. Undrar bara vad det kostar...
Men om du bor i Uppsala så har du ju en butik som har allt i skumgummiväg. Kommer inte ihåg vad gata heter men det är samma som där antikvariatet ligger. Antikvariatet nära Samariterhemmet menar jag, minns inte vad det heter... Röda rummet kanske. Gå upp en bit mot C så har du en stor skumgummihandel där. Om dom inte lagt ner förståss???
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 17:00   #8
mallaching mallaching är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 76
Jysk har ju väääldigt billiga skumgummimadrasser
mallaching är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 21:14   #9
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Men om du bor i Uppsala så har du ju en butik som har allt i skumgummiväg. Kommer inte ihåg vad gata heter men det är samma som där antikvariatet ligger. Antikvariatet nära Samariterhemmet menar jag, minns inte vad det heter... Röda rummet kanske. Gå upp en bit mot C så har du en stor skumgummihandel där. Om dom inte lagt ner förståss???
En "skumgummihandel". Inte illa! Jag tror att jag vet vilken affär du menar förresten. Ska gå dit och kolla. Tack! Och tack alla andra också!
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-27, 21:31   #10
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Jo, det finns en skumgummihandel där, men de är väldigt väldigt dyra. Skulle nog t.o.m. bli billigare att köpa färdiga kuddar från sådana som säljer till förskolor då, och de är inte billiga. Kanske får bli en madrass från Jysk ändå, eller har någon andra idéer?
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-27, 21:37   #11
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Skumgummi går att limma ihop med kontaktlim.
Så en madrass att skära rutor av och limma
ihop funkar utmärkt /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-27, 22:18   #12
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Bor du i Uppsala så har du ju en butik me massor av skummgummi. I kvarteret där antikvariatet Röda rummet och den där butiken 24 eller vad den heter dinns butiken.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-27, 22:38   #13
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Bor du i Uppsala så har du ju en butik me massor av skummgummi. I kvarteret där antikvariatet Röda rummet och den där butiken 24 eller vad den heter dinns butiken.

Som sagt: "Jo, det finns en skumgummihandel där, men de är väldigt väldigt dyra. Skulle nog t.o.m. bli billigare att köpa färdiga kuddar från sådana som säljer till förskolor då, och de är inte billiga."
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-27, 23:41   #14
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Fanns förr en butik på Hornsgatan/Ringvägen i Sthlm, en "madrassfabrik" som sålde skumgummi i alla valörer. Vet ej om den finns kvar??? Ska till dottern snart (hon bor på söder) kan kolla om den finns kvar./Ann
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-28, 06:17   #15
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Ja, kolla gärna! men samtidigt tror jag att sådana affärer brukar vara hiskeligt dyra, som den i Uppsala. Får nog bli en färdig madrass istället förmodligen.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons