Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-23, 08:39   #16
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Ja där ser man. Nu förstår jag.
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 10:40   #17
Henrietta Henrietta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 85
Man ger ju inte valeriana eller kattmynta för att droga katten eller så. Utan vissa katter, inte alla, finner doften väldigt tilltalande. En del katter får samma effekt om man tvättar golven med klorin.

Men vill du tex att katten ska klösa på klösmöbeln och inte soffan kan man använda kattmynta eller valerianadroppar. Man droppar eller sprayar lite och förhoppningsvis gillar katten klösen mrer än soffan.

En del katter är dock totalt likgiltiga inför mynta eller valeriana.

Kattleksaker blir som nya med en droppe eller två. För det handlar ju inte om några mängder.

Vissa katter kan bli så till sig att dom blir lite retliga/aggressiva precis när dom gått en mynta/valerianan mus. Speciellt om det är kattutställning.

Så jag hoppas verkligen ingen tror att det är för att droga katten eller så.



OT: kanske inte en så bra start på mitt medlemsskap på Sysidan
Henrietta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 10:43   #18
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Det är lugnt Henrietta!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 10:48   #19
alij alij är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 27
Ja min katt Bagheera blir lika pucko om hon känner doften av klorin och ligger och hasar runt så nära hon kan komma! Den Andra katten jag hade brydde sig inte alls. Hon tyckte om godiset med kattmynta och stal dem från Bagheera som hade fullt upp med att gnida in dem i golvet och sig själv.

Min mormor hade en katt som blev galen när man hade borstat tänderna och kunde flyga på en om man inte passade sig så jag vet inte om det är att de blir drogade heller.

Katter är ju lite speciellamed sina egna idéer!
alij är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 10:52   #20
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Köpte en liten vit leksaksmus till min gamla katt. Helt ointresserad men å andra sidan har hon bara varit innekatt de sista tre åren. Hon är född vildkatt och var alltid ute när jag bodde på mitt gamla ställe (en gård på landet). Kom hemsläpandes med råttor och sork varenda dag. Värst var när hon tog upp en mus i sängen en natt. Den lekte hon hej vilt med, kastade upp i luften etc. Sen försvann den in under mitt täcke men då tröttnade jag och somnade om när jag inte fick tag på den lilla råttan. Vaknar efter en stund av krasandet från en musätande katt!! Då drog jag täcket över huvudet.
Kanske ingen bra idé att ge henne kattmynta då hon kanske får fullständigt tokspatt eftersom hon är så gammal.
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 10:52   #21
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
När du säger det så hade jag en katt som högg mig i läppen när jag åt en Vick halstablett. Den blev helt tossig av den
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 11:32   #22
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Min katt slåss om man råkar klappa henne för länge och på fel ställe och så passar hon på att bita till lite oxå.
Men grannens katt är inte en katt längre.. han har blivit hund!! Han krafsar på ytterdörren när han vill in och hjälper inte det så klättrar han upp på fönsterbläcket och slår på fönstret. Han har gjort så en gång på mitt sovrumsfönster när jag stod och klädde på mig. Snuskkatt!!!!
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 13:29   #23
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Wink Ang katters "vanor"

Vi har en katt som också nafsar om man klappar honom för länge och på fel ställe. Kan det vara så att de så väl som vi är kickliga. Och det här med starka dofter mot katter... ja, vår andra katt är helt tokig i starka halstabletter. Fischermanns friends är hennes favorit, hittar hon en sådan påse öppnad, tar hon hand om den. Numera får vi gömma halstabletterna.

Vår dotter har en katt som knackar på dörren när han ska in. Det roliga är att han kräver att få komma in genom olika dörrar, olika tider på dygnet. Altandörren på kvällarna och andra dörrar övrig tid på dygnet. Men djur är väl som vi människor, olika, som tur är!
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 14:02   #24
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Kerstin

Får jag fråga vad du menar med "kickliga"? Menar du kittlig eller skicklig? Meningen blir obegriplig för mej.

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 14:29   #25
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Ann1e skrev: Visa inlägg
Kerstin

Får jag fråga vad du menar med "kickliga"? Menar du kittlig eller skicklig? Meningen blir obegriplig för mej.

Annette
Med lite fantasi förstår du väl att katterna är kittliga.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 14:43   #26
Henrietta Henrietta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 85
Jag hade en ansiktskräm som luktade citron och den fick jag ge bort, höll ju på att bli uppäten ju

Min hona nu gillar svarta oliver, inte att äta men att gnugga ansiktet i, hon är lite speciell

Ja katter kan jag prata i massor om, föder upp ragdoll och bara älskar katter.
www.pysslingens.se om någon vill kika. bra stamnamn jag har va? Pysslig som man är
Henrietta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 14:53   #27
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Citat:
Ann1e skrev: Visa inlägg
Kerstin

Får jag fråga vad du menar med "kickliga"? Menar du kittlig eller skicklig? Meningen blir obegriplig för mej.

Annette
Här nere i "södern" säger en del av oss kicklig istället för kittlig. Ordet killig kan också förekomma!

Ber om ursäkt för missförståndet!
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 16:07   #28
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Kerstin!

Tack för förklaringen! Nu förstår jag bättre!

Tua!

Jag är väl lite korkad inte lika klok som du.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons