Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-05-21, 15:24   #1
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
SidenCarlsson i Stockholm

Grrrrr! Sist jag var där så blev jag väldigt illa bemött. Personalen är snorkig, otrevlig, ja till och med kränkande om man är som kund går tillbaka med ett tyg som inte håller måttet.

Igår var det min kollega som råkade ut för chefen där. Hon hade köpt ett tyg till en balklänning, efter råd från en säljare.
Väl hemma ser hon el pytteliten fläck i tyget. Hon försöker tvätta bort det med lite vatten men det blev istället en stor vattenfläck som inte går bort. Hon går tillbaka reklamerar och blir istället utskälld av chefen (en äldre herre) som menar att hon köpt ett fodertyg (trots att försäljaren sa att det passade till balklänning) och att om hon hade valt ett kvalitetstyg så hade det inte blivit så, eller som han uttryckte det "inget är gratis".

Hade man förstått att man först skulle bli lurad och sedan utskälld hade man aldrig gått dit säger min kollega nu.

Hon gästbloggar hos mig i dag.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-21, 17:13   #2
annamian annamian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 49
Vad trist.

Jag har själv bara positiva erfarenheter fr Sidencarlsson, speciellt från chefen själv.
annamian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 00:47   #3
astu astu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 35
Oj så konstigt - under alla mina år som kund där så har de alltid varit trevlig och haft god service, speciellt ägaren/chefen som har otrolig kunskap.

Synd att det kan bli så fel ibland.
astu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 03:28   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag tycker du ska gå till media med det här om du orkar. Motstridiga uppgifter och att förvänta sig att kunden vet ALLT om tyger är inte bra attityd.
Jag tror faktiskt det enligt konsumentlagen är krav på att informera om skötsel. Många tygbalar brukar ha etikett/lapp med skötsel, men lika många har inte det..... Jag tycker att tygaffärer ska ta sin ansvar och informera mer vid köp. Behöver ju inte prata långt, utan bara "det här skall kemtvättas".
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons