Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-24, 20:02   #1
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Tygvaruhuset i Veddesta- vad tycker ni?

Undrar om det bara är jag som har otur- men jag tycker att personalen där är så himla okunnig och ointresserade- hittar inte något när man frågar, suckar och ser ut som om de tycker man är allmänt jobbig bara för att man är där överhuvudtaget.

Sen är sortimentet under isen. Frågar man efter något och de inte har det, enligt dem, och så pekar man på något bakom kassan så säjer de- ojdå, ja där är det...
Svårt att hitta olika färger och sortimentet känns det som det aldrig uppdateras. Sällan jag hittar något nytt tyg där...

Eller, tyget är inte riktigt den längd man önskar, ja då säger de,- det är bara 98 cm istället för 1 m och skrockar lite. Men fullt pris för en meter tar det. Nu var det bara 2 cm men det är själva attityden.

Om det inte var så himla ont om tygaffärer här ikring så skulle jag aldrig åka dit. Men ibland så har man inget alternativ. Men som sagt, jag har kanske bara haft otur de senaste 5 ggr???
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 22:53   #2
Rival Rival är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 18
Jag håller med dig. Framförallt känns det som om personalen är oerhört ointresserad av att sälja något och ge någon hjälp.
Är det någon som har erfarenhet av affären i Sickla, är den bättre? Tyvärr är det ont om tygaffärer som har öppet på söndagar och det är oftast då som jag har möjlighet att handla.
Jag tar gärna emot tips på affärer som är bättre
Rival är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 11:11   #3
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Oj vad konstigt att ni tänker så. Jag tycker personalen där är trevliga. Fast jag brukar iofs veta vad jag vill ha så jag behöver kanske inte fråga så mycket

sortimentet på tyg till kläder är väl inte jättestort där men det är svårt att hitta det någonstans tycker jag. Mest gardintyg i alla affärer känns det som. Och så dyra gardintyger som tygaffärer säljer kan man inte köpa om man älskar att byta gardiner
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 14:47   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
När jag började handla där för några år sedan tycte jag också att attityden var lite si och så. Knapphändiga svar och inget större intresse tyvärr.

Men jag måste säga att jag tycker att det har blivit bättre på senare tid. Om det beror på att de börjar känna igen mig eller om det är något annat är ju dock svårt att veta.

Utbudet är väl okej men de uppdateras inte särskilt ofta vilket är trist. En bra butik om man vet vad man ska ha men inte så inspirerande.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 16:09   #5
Mirja Mirja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
Jag tycker att de är fruktansvärda i den butiken. Kommer aldrig mer att handla där. De är toltalt ointresserade av att hjälpa till och kan inte svara på vad det är för material i tygerna. När jag var runt och letade symaskin stönade en dam i kassan högt över att behöva visa dem. Det verkar som om de har missuppfattat vad man gör när man jobbar i butík.
Mirja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 16:13   #6
Mirja Mirja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
Åh, nej. Jag blandade ihop butikerna. Det var den i Sickla jag tycker är hemsk. Har aldrig varit i Veddesta.
Mirja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 17:20   #7
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Tyvärr så har jag också samma erfarenheter av Tygvaruhuset, deras personal ger inte mig någon inspiration.
Jag håller med om att man saknar bra affärer med klädtyger men jag har lärt mig att man kan sy allt av allt undrar vem som bestämmer vad man ska sy av tygerna?

Min favoritaffär är Tyggrottan i Haninge, de har bra priser, kunnig och trevlig personal. Nu har de börjat ta in lite mer "klädtyger" också.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 20:05   #8
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
vill bara lägga till..

..att jag oftast också vet vad jag vill ha, men ibland kan det ju vara första gången man behöver något och de kan ju knappt svara på om de har vliseline eller ej....fast det är mitt framför ögonen.

En gång behövde jag undertrådsspolar till min elna 2110. Jag vet att de har. Damen suckar tar fram en låda och tittar ned: Nej det är tomt i det facket. Men fungerar det inte med janome då säger jag, de är ju samma tillverkare? Du kan titta själv: varav jag får hela tunga lådan och kan med egna ögon se att i minst tre fack, märkta med elna och olika modellnamn (2110:an också), så ligger det spolar....suck...

Jag tycker att man bör åtminstone ha ett intresse för tyger och kundservice om man jobbar i en tygaffär.Undras vem som basar över veddestabutiken? Dessutom,det låter ju som om den i Sickla är lika illa. Hur överlever de som butiker? Hoppas det kommer fler tygaffärer här norr/väster om Stockholm, för det behövs!!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 20:52   #9
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag brukar ibland handla i Sickla, tycker nog att personalen är trevlig, men jag har sällan behövt fråga om så mkt.
Vad jag däremot ogillar är att det känns som om klädtygs-sortimentet överlag minskar till förmån för inredningstyger. Förut kunde jag impulsköpa klädtyger så fort jag passerade en tygbutik,nu tycker jag det knappt finns nåt längre! När man sitter vid sysidan så kan man ju lätt tro att vi sytokiga är en enda stor folkrörelse - man kunde tycka att underlaget borde finnas.../M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-26, 09:08   #10
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Nefertari: Jag menade inget illa med att jag oftast vet vad jag vill ha. Menade bara att jag nog itne frågar så mycket så jag vet ju itne hur de är då. Vlieselin och sånt vet jag itne om jag köpt där? Spolar och symaskiner köper jag iaf itne där

Jag går mest dit och köper mina tyger och då är de jättetrevliga tycker jag
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-13, 08:12   #11
Nanette Nanette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 19
Smile

Hej, jag var bara tvungen att lägga mig i :-)
Jag handlar i tygvaruhuset i Veddesta ganska ofta. Eller rättare sagt jag försöker handla där. För det första är utbudet av tyger till kläder otroligt dåligt, finns inte mycket som känns aktullt för säsongen. Var där för att köpa tyg till en sommarklännning, blommig och ljus ni vet. Fanns inte, det var mest bara svart, brunt och marint. Och för det andra personalen, herre gud. Vill de inte ha kunder eller? Det känns som om man kommer och stör. Detta suckande och att de knappt ser på en gör mig tokig.

Jag måste hitta en ny tygaffär, tips någon?
Nanette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-13, 11:59   #12
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Kul- och okul att det är fler som inte är så nöjda med Tygvaruhuset i Veddesta. Enda trösten är väl att man vet att man inte är ensam i att tycka något, dvs man kan inte ha helt fel..hoppas någon ansvarig läser detta och tar åt sig och att saker och ting förändras.

Är det något man är sugen på så är det att öppna en tygbutik här i västerort/norrort iallafall...någon gång kanske den drömmen går i uppfyllelse...!

Nanette: Sundbybergs Textilcentrum är en bra tygbutik. Sedan ska det finnas en tygaffär i jakobsberg, men den har jag aldrig varit i.
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-13, 12:20   #13
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Det finns en relativt nystartad tygaffär i Arninge. Tyg och trend heter den och ligger på Tumstocksvägen. Fina tyger och otroligt bra service. Värt ett besök.

http://www.tygochtrend.se/
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-11, 16:33   #14
finland1 finland1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 7
HeJ! Jag måste lägga mig i och säga att jag är nöjd med tygvaruhuset både i veddesta och i sickla! Har alltid blivit trevligt bemött och fått hjälp om jag frågat...tråkigt att ni andra upplever det tvärtom. Finner oftast det jag ska ha och till bra priser!
finland1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-11, 16:37   #15
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Tack för tipset, gullum! Ska åka dit nästa vecka och kolla. Inte för att jag behöver mer tyg...
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons