Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-17, 14:47   #1
Lillann Lillann är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 6
Question Har husqvarna 3D embroidery studio...

Jag har idag Husqvarnas 3D embroidery studio och min fråga är kan jag köpa till 4D modulerna? Passar dessa till 3D eller måste jag uppgradera till 4D? Vad kostar detta i så fall?
Någon som vet??? Hittar ingen information om detta på Husqvarnas hemsida, lite dåligt tycker jag, måste finnas ganska många som idag har 3D.

//Lillann:
Lillann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-17, 16:21   #2
Nettes Nettes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 26
Hej Lillann
Du kan inte köpa till 4D modulerna till 3D utan måste uppgradera helt till 4D. Priserna varierar mellan ca 6 000 och 8 000 beroende på återförsäljare och (tror jag ) hur gammalt ditt program är.
Husqvarna har tagit bort all info om 3D från sina svenska sidor i samband med att 4D kom (mycket dåligt tycker jag) det är ungefär som om 3D inte existerar längre trots att det är många som använder det fortfarande.
Jag tror att det kan finnas info om 3D på den amerikanska sidan, kika där får du se.

/Nette
Nettes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-17, 17:32   #3
beda beda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 155
Vi hade 3D på skolan när kortläsaren gick sönder. Ny kortläsare med 4D Organizer inköptes. Fungerade först, men det var krångligt för barnen att använda. Sen de gjorde om med datorerne på skolan har jag inte fått igång det alls. Inte är man speciellt intresserad från Husqvarnas sida att hjälpa till heller. Funderar på att köpa en Janome istället.
beda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-17, 19:32   #4
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
Jag har 3D på skolan men vissa saker kan bara göras inloggad som administratör, t.ex. fonterna går bara att använda då. Har du testat om 4D funkar med administratörsinloggning?
Jag har inte heller fått riktigt bra hjälp från Husqvarna. Nu ska jag testa att installera programmet på en ny dator till hösten så får jag se om det funkar bättre då.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-17, 20:22   #5
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Jag har 3D studio + 3D digitizer som jag köpte i höstas i samband med att jag köpte min maskin. Jag var lite snål och tyckte att 4D var lite för dyrt...
Nu i efterhand ångrar jag att jag inte satsade på 4D direkt. Jag frågade min ÅF för ett par veckor sedan vad det skulle kosta att uppgradera till 4D... 10 000kr Det är mer än vad jag gav för hela 3D...
Det värsta är att jag frågade lite om 3D prof men min ÅF sa att jag hade allt jag behövde för att stygnsätta i de 2 program jag köpte (studio + digitizer) Hade jag köpt 3D prof så kunde jag fått uppgradera till 4D gratis om jag inte missuppfattat allt...
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 07:47   #6
Lillann Lillann är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 6
Husqvarna 3D Digitizing

Hej, allihop!
Har varit i kontakt med min återförsäljare och han har inget 3D Digitizing kvar. Det verkar vara helt omöjligt att få tag på. På Ebay finns det men den som vill sälja levererar inte i till Sverige utan bara inom Usa.
FINNS DET NÅGON AV ER SOM HAR 3D DIGITIZING OCH INTE ÄR I BEHOV AV DET LÄNGRE???
jAG SKULLE BLI SÅ GLAD!!!

//Lillann
Lillann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 17:22   #7
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Tyvärr så har jag inte något program. Om du inte redan har gjort det, så är mitt tips att till fler Hq-handlare. De kan säkerligen skicka per post till dig. Deras tfn finns på Husqvarnas hemsida.
/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 19:49   #8
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
HQ har en drive just nu när det gäller att uppgradera till 4D. Kolla med närmaste återförsäljare......

LYCKA TILL!!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 10:31   #9
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Citat:
millsing skrev:
HQ har en drive just nu när det gäller att uppgradera till 4D. Kolla med närmaste återförsäljare......

LYCKA TILL!!!
Jo, man skulle få 30% av det man gav för sitt 3D. För min del betyder det att jag skulle få 2700kr för mitt 3D som jag köpte för 9000kr i september. 10 000kr skulle jag få lägga emellan för att få 4D. Jag tycker det är för mycket att lägga nästan 20 000kr på programvara inom loppet av 9 månader.
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 13:13   #10
Sycenter Sycenter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 13
Uppgradering från 3D till 4D

Värdet på 3D programet vid uppgradering till 4D är
40% ex. 3D Emb+3D dig. inköpspris 9000 kr pantvärde 3596kr
Sycenter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 14:46   #11
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Re: Uppgradering från 3D till 4D

Citat:
Sycenter skrev:
Värdet på 3D programet vid uppgradering till 4D är
40% ex. 3D Emb+3D dig. inköpspris 9000 kr pantvärde 3596kr
Och priset på 4D utan inbyte är...??
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 14:59   #12
Sycenter Sycenter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 13
4D pro kostar 14000 kr med ett års garanterade erhållande av "nya program"
Sycenter är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons