Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-11, 07:28   #1
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Designer SE

Är det någon som har en Huskvaran Designer SE? I så fall, är ni nöjda? Är det värt det extra pengarna? Jag funderar på en Designer 1, men när tekninken redan är förbi diskett stadium undrar jag om inte jag ska satsa på SE istället.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 17:07   #2
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 169
Question Var Designer SE värd pengarna?

Jag var så nöjd med min Designer 1, men fick förmig att jag skulle byta. Men nu är jag nästan ångerköpt. Jag kan ju inte läsa engelska, och det ska ju inte maskinen lastas för.Kan inte få
det att fungera med överförning av mönster från PC till symaskinen. Men den broderar ju bra, men om det är värt så mycket pengar vet jag inte.....
Så om det finns någon på listan som kan hjälpa mig så blir jag jätteglad! Gerd
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 17:27   #3
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Nu har ju inte jag SE eller husqvarna alls för den delen men en väninna till mig har och det är väl tveksamt tror jag om hon tycker att den är värd det priset. Du kan inte tänka dig att byta märke då för du kan ju få mycket mer för pengarna om du tittar på Janomes 11000. Den kostar ju 44995:- och har nog mer att komma med en SE´n som jag har förstått det.

Ulla
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-12, 23:23   #4
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Vet du var man kan se Janomes 11000? Jag var in på Bernina i Göteborg (Ö Husargatan) men han hade bara enklare modeller. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-13, 07:49   #5
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Det finns en butik som heter Bäckbol Symaskiner och ligger i Hisings Backa på Transportgatan 1 telefonnummer dit är 031/526250. Du kan ju alltid ringa först och kolla om den butiken har deras nya så du inte åker i onödan. En annan maskin att spana in är ju också Brothers Innovis 4000. Också en billigare maskin än SE´n men ack så häftig.

Ulla
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-13, 09:38   #6
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Tack för tipset...jag ska kolla in de också. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-14, 14:10   #7
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Designer SE kan många språk...

Hejsan

Vill bara svara Gerd Petersson på hennes problem med Engelska i sin Designer SE.

När du startar upp din Designer SE finns det på din interaktiva skärm en inbyggd hjälpfunktion, längst upp i det övre, högra hörnet ett ? tecken.

Tryck på ? tecknet och sen på den knapp eller del av skärmen som du vill ha information om.

Under knappen "Set-menyn" kan du välja många inställningar på maskinen. Mitt på andra raden står det "Language", där kan du välja olika språk, välj Svenska och alla menyer och informations fönster kommer att stå på Svenska.

Till din Designer SE medföljer det flera CD - Skivor, på en skiva står det "3D Quickfont" "3D Organizer" och "Computer Connection". I fodralet till skivan finns det en förklaring hur du ska installera programmen och din Designer SE till en dator. Det finns på flera språk men också på Svenska i foldern till installations skivan.

Tänk på att du ska starta din Designer SE innan du startar din Dator om du har tänkt dig att hämta brodyrbilder på din dator från Designer SE.

Hoppas du har fått lite hjälp på vägen, kontakta din återförsäljare om du har mer frågor eller ring oss i Sandviken.

Hälsningar: Jan Lindström
Fackman på Husqvarna Viking i Sandviken
Tel. 026-253674 eller 026-252808
www.husqvarnasandviken.com
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-14, 16:14   #8
berliot berliot är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 15
Hej
var själv inne på Bäckebol i förra veckan, de hade Janome 11000 plus att det sålde ut sin demo maskin 10001 för 29900 kr. Det är ju också ett alternativ.
Marie
berliot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-14, 16:16   #9
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Ja absolut, det var ett väldigt bra pris på demo maskinen. Tål nog att tänka på. Lycka till med vad du än väljer.

Ulla
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 08:58   #10
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Brothers Innovis 4000?

Hej!
Jag har tittat lite på Janome nu, mycket intressant. Är det någon som vet var man kan se Brothers Innovis 4000 i Göteborgstrakten? Jag hittar ingen återförsäljare när jag letar på nätet. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 11:58   #11
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
A. Marketing-Linné Symaskiner - Göteborg
Tel. 031-42 20 48
Nordenskiöldsg. 9, 41309 GÖTEBORG

Säljer Brothermaskiner, om de har just den modellen som du är intresserad av vet jag dock inte.

Det verkar helt omöjligt att hitta dem på Eniros kartor, men de ligger mellan på samma gata som Patch, lapptäcksaffären fast på andra sidan Linnégatan.
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 13:02   #12
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 169
Smile Tack Jan !!!

Jag måste skicka ett jättetack till Jan för hjälpen! Nu går det bra med SE, den kommer nog bli en favorit när jag lärt mig allt. Häls, Gerd
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 19:31   #13
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Tack! Jag ska kolla där. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 09:37   #14
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Bra att det funderar nu för Gerd

Vad bra att du har fått det att fungera som du vill ha det Gerd . Du har skaffat dig en Exklusiv symaskin med många Patenterade egenskaper som bara finns på Designer SE - och symaskinen är väl värd alla pengar den kostar.

Med alla fantastiska egenskaper som finns i symaskinen bör du läsa igenom den lättlästa Instruktionsboken och samtidigt ha Designer SE framför dig så kommer du att hitta mängder av finesser du inte trodde en symaskin kan göra! Hoppas du får många glada timmar vid din Designer SE.

Hälsningar: Janne
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-18, 21:00   #15
Candymui Candymui är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 8
Desiger SE är värt priset

Jag har haft min symaskin i 2 veckor nu och jag är väldigt nöjd med den. Fantastikt bra.. den broderar helt själv. Det var mycket pengar men det är värt det.
Candymui är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons