Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-16, 08:59   #1
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Någon som känner igen sig

Så här ser du i mitt syrum nu!
Jag vet inte vad jag vill göra, bara att jag vill och då gör jag så här. Sätter igång med allt. Just nu håller jag på med en svart dräkt och grön skjorta till min diakoniväninna, broderar på några t-shirt, lägger upp byxor till mina barnbarn, lagar pyjamasbyxor till barnbarn m.m. I TV-rummet ligger garnnystan och stickor och där stickar jag barbiekläder på kvällarna. Samtidigt har huvudet fullt med idéer på saker jag vill sy. Som grädde på moset lyssnar jag på en spännande ljudbok. Är det konstigt att jag inte blir färdig med nåt?
Bifogade bilder
 
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 09:01   #2
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Samma här! 1 pulsvärmare klar, mönster till hängelbyxor utklippt, mössa till hälften utklippt.
Mamma var lite förvånad över att jag inte får ihop grejer till att sälja på marknad, trots att jag virkar och syr hela tiden. Ingenting blir nånsin färdigt....
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 09:07   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det måste ligga i luften...

Just nu håller jag på att klippa ut två tröjor till Oskar en tröja till Thomas och två tröjor till Linn.

Sedan sitter jag och tummar på tyg och planerar mönster till två byxor, en tröja, en kjol och kanske en klänning till Linn samt två byxor och två skjortor till Oskar.

Dags att få ihop en del av ungarnas höstgarderob...
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 09:15   #4
mollabolla mollabolla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 32
Känner delvis igen mig men jag är lite åt det andra hålelt. JAg har tre miljoner ideer i huvudet som jag "ska" göra och känner mig stressad för det emn jag gör bara en sak i taget, kanske beror det på att jag bor i en etta och inte har plats. Om en månad flyttar vi till STORT hus och hur det nu gick till så blev det största rummet sy- och stickrum!
mollabolla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 09:33   #5
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Jaaa! Jag känner igen mig!

Syrummet/tvättstugan svämmar över av tyger. Miljoner idéer i huvudet. Ett antal påbörjade projekt. Ett hus som skulle behöva en storrensning. Och 3 barn och en gubbe som också vill ha sitt...

Var ska man börja...?
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 09:34   #6
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Jaaa, jag känner verkligen igen mig. För den oinvigde måste det se ut som ett bombnedslag.
Men på något konstigt sätt har man ändå ording på röran, man vet var grejorna finns. Det är så roligt att börja med något nytt fast man inte avslutat föregående. Tur det finns fler som har likadant.
kramizar
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 09:43   #7
yllet yllet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 113
Känner verkligen igen mig,mitt syrumm ser ut som ett bombnedslag, barnen syr ochså ,lådorna där tygbitar finns,går inte att stänga,klippbordet ser man inte,det blir väl bättre när skolorna börjar
yllet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 10:03   #8
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
"Nu är mamma hemma igen!" utbrast sonen uppgivet, "Det ligger stickningar överallt!"

Gör det inte det när jag är borta?
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 10:45   #9
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 267
Jaa, det verkar som rummen blir mindre och innehållet större.
Fler special maskiner, och så är man periodare.
Mönsterperioden... då vill jag rita av alla mönster jag hittar.
Tygperioden... då handlar jag tyger, men att kombinera tyg+mönster är svårt när det finns massor att välja på.
Nu har jag hittat min gamla stickmaskin, och stickar 5meters bitar.
Bitarna lägger jag i tvättmaskinen, då blir det 2,5m kvar.
Av dom klipper jag ut väskor och tofflor och annat kul.

För kul måste man ha.
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 10:53   #10
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Känner också igen mig, jag har börjat på min vår???(höst)-jacka, har köpt mönster och tyg till två till, har en mängd broderier i datorn som bara vill ut på tyg, massor av t-shirtstyg och gardintyg, samt tre påbörjade och fyra icke påbörjade handbroderier. Sen är det ju huset och fönster som ska städas och ogräs som ska rensas plus en massa tvätt alltid och mat och skjutsning hit och dit...
Sånt är livet för mig, och det är väl underbart!!!
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 10:58   #11
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Efter senaste raiden hos Ohlssons tyger och stuvar kom jag över några ljuvliga tyger. Ett av dem har blivit en pösskjorta, men det finns nog med tyg för att kunna göra något annat roligt Jag ska sprätta upp en top som blivit för liten och göra en kopia i Hermes-tyget, och vad det rödsvarta kritstrecksrandiga tyget ska bli är ännu en gåta.

Sedan har jag också en lista med typ 13 olika saker att sy, förutom de två jag redan håller på med, och jag har inte ens dokumenterat vinterkappan jag vill sy Ojojoj, här har vi sysselsättning på heltid!
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 11:15   #12
ellan ellan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 17
syrummet

Skönt att man inte är ensam, ett tag todde jag att det bara var jag som lyckades röra till det i syrummet.Man vill ju så mycket men tiden räcker inte riktigt till det är så mycket annat som måste gå före t.ex allt hushållsarbrte och det tar sin lilla tid...........
ellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 11:33   #13
avslutad111024 avslutad111024 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 415
jag oxå

hi hi blev full i skratt när jag läste detta ,,jag känner oxå igen mej,,,egentligen gillar jag ej o sy om de blir för rörigt.Men de blir rörigt så fort jag skall göra något,trots ett stort syrum.Men jag får ju göra nåt ryck då o då så åker allt in i skrubben,,men då får jag riva ut allt igen så fort jag skall göra nåt,,,så e de lika igen!!! å igen !!!!

Idag är en sån dag då allt skall in i skrubben igen ,,måste ju få bort de från golvet om man skall kunna städa,,ååh härligt att läsa att det är flera som är lika.
avslutad111024 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 11:58   #14
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Åhhh... Det hade kunnat vara mitt sy rum. jag är likadan. Drar igång en massa projekt och så mitt upp i alltihop så kommer barn och vänner med saker som skall lagas. I vardagsrummet står alla mina garaner, för det är ju det jag håller på med på kvällarna. Kan bara inte sitta med händerna stilla och titta på tv. Sambon har döpt min garnväska, som är en gammal symaskinsväska till lattjolaban lådan....
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 12:07   #15
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500

Vi är ju lika (hopplösa/idérika) hela gänget ! så skööönt o kul att läsa alla inlägg
kramis från hon som stickar en kofta och en spetshalsduk, just börjat sy på 4 tallriksunderlägg,funderar på höstswapen, planerar kuddar till mamma.....
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons