Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-10-18, 09:41   #1
Ataeb Ataeb är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 39
Tyg och kvalitet

Vill bara höra era tankar och erfarenheter kring detta med tyg och kvalitet. Anledningen är att det för andra gången på kort tid så har ett tyg jag köpt blivit förstört bara genom att jag tvättat det. Inga lustiga inställningar utan jag har tvättat det efter de rekommendationer som jag fått i tygaffären. Senast igår körde jag ett bomullstyg som borde klara 40 grader på 30 graders fintvätt efter tidigare dåliga erfarenheter. Trodde att jag skulle vara på den säkra sidan med fintvätten men ändå har färgen försvunnit och tyget blivit flammigt.

Så nu undrar jag bara om jag har otroligt mycket otur eller om det här är något som är vanligt förekommande. Hur är era erfarenheter kring detta?

Känner inte att det är någon idé att reklamera tyget, då det inte kostade så mycket och jag vill definitivt inte ha en ny meter av samma tyg för det måste ju gå att tvätta.
Ataeb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-18, 13:41   #2
Matildatiger Matildatiger är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 30
Stackare, vilken otur du har. Men jag har fått lära mig att ibland kan tyg fälla mer färg om man tvättar dem för kallt. Kanske är det det som hänt den här gången.
Matildatiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-18, 14:14   #3
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Vet bara vad dom har sagt i klädaffärer om kläderna har fällt eller tappat färgen efter första tvätten och det är att man inte har tvättat kläderna i rätt temperatur, alltså står det 60 grader så skulle man ha tvättat i just 60 och inte i 40 grader för att det då kunde bli fel.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-19, 08:08   #4
Ataeb Ataeb är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 39
Tack för era svar. Då var det nog en del otur och en del okunskap. Trodde inte att det kunde vara någon fara med att tvätta i för låg temperatur.
Ataeb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 20:26   #5
svirr svirr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 147
Har hört att tygerna fäller om man tvättar dem i annan temp än de var färgade i. Minns tyvärr inte vem som sa det...
svirr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 20:00   #6
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Använder ett tvättmedel utan blekmedel gör du kanske redan...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons