Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-12-15, 10:04   #1
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
Nu vill jag har lite råd tjejer

Hur förvarar ni era trådar? Jag har köpt sånna burkar på ikea som säljs i tre pack olika färger jag soterar upp färgerna blå i en röda i en gula i en men när jag syr hamnar dom huller om buller en då jag är en lite slarvmajja hur har ni?
markeran ni vilka trådar ni har och inte har?
jag vet inte hur många gånger jag soterar om mina trådar för att få det bra och ordningsamt ,men men hoppas jag kan får lite tips kram suss
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-15, 11:10   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag har askar från Biltema. Till mina 1000m Sulkyrullar passar en sort för ca. 15kr där 6 rullar/ask ligger väldigt bra. Sorterat i färggrupper, travat på varandra. När jag syr brukar jag ta fram de färger jag ska ha och lägga i ordning bredvid maskinen eller på ett ställ.

Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-15, 11:37   #3
jennyen jennyen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 5
Det finns speciella väskor att köpa för det ändamålet. Gå där dom säljer symaskiner och fråga.
jennyen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-15, 19:55   #4
Bitte Bitte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 148
Hej på Er,

Jag har gjort mig en egen lösning, på trådrullsproblemet. Gick till brädgården och bad dem såga till lite ribbor och gjorde mig ett eget trådställ. Väldigt enkelt faktiskt, det enda jag behövde såga när jag kom hem var sidstyckenas trianglar, där man sedan spikar fast hyllorna, som jag först borrade hål i på lämpligt avstånd. Blompinnar klipte jag till med sekatören och limmade på plats. Sedan är det bara ett bakstycke av en playwood skiva, klart.

Detta är bra till broderitråden då man gärna vill sitta och titta på de olika färgerna ihop.

Annars finns det en annan bra lösning det är RATIONELL på IKEA en skuva med massor av förborrade hål. Klar att bara sätta i blompinnar. Köpte sådana sist jag var på IKEA för att göra trådställ till overlockrullarna. Men Ni måste skynda till IKEA för de sålde ut dessa för de skall utgå ur sortimentet, finns i två storlekar en smal regtangulär och en fyrkantig (39:- / 49:- tror jag).

MVH
Bitte
Bifogade bilder
 
Bitte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-15, 20:20   #5
smultron75 smultron75 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 60
IKEAlådor i plast

Hej!

Jag har köpt genomskinliga plastlådor på IKEA. de heter GLIS och kostar 39kr.
Har en till vanliga trådar och en till maskinbrodyrtråd.

Sen önskar jag mig en fin i trä att ha på väggen för att ha det mer överskådligt hemma, men då ska jag använda dem i plast när jag tar med trådarna någonstans.

Har också fått tips om en variant man syr.
http://www.lazygirldesigns.com/other.php
Titta efter 'Thread library'.

mvh smultron75
/Jessica i Nyköping
smultron75 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons