Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-08-19, 22:17   #1
Patricia Patricia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 457
Alvtröjors betydelse?

Helllo!
Jag undrar bara vad Alvtröjan har för betydelse.
Jag vet inget om dom men jag tycker att de verkar såååå coola.
Jag har faktiskt försökt mig på att göra en till sonen men den blev som den blev fniss.
kram patricia
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-20, 08:25   #2
Tripteaser Tripteaser är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 169
Den erfarenheten jag har om Alvtröjor är genom den så kallade "rejvscenen", finns säkert flera användsningsområden.. Man ser ju ofta trumpetärmar o långa luvor i bl.a fantasyfilmer, men som sagt; rejvscenen

Vet faktiskt inte VARFÖR folk på rave använder dessa, går själv på rejv MED dessa, men kan tippa på att det har med magi att göra.. OM man gillar musiken som spelas på rave och går på en s.k skogsfest, en ravefest 15 mil ut i skogen, så inser man vilken magi det bildas... Går man däremot på rave enbart för att knarka, kan mna likagärna stanna hemma! De flesta rejvare ogillar knark, även om vi accepterar att andra vill använda det; Men inte på kostnad av festerna! Arrangörerna får mycket skit av polis o media för att ett gäng cpdumma människor måste knarka!

Syr mestadels alvtröjor, om du har någr afrågor om hur man enklast syr en får du jättegärna vända dig till mig Har en bild i ett album - Mönster o närbilder (tror ja de heter ^^) där jag har ritat upp hur jag klipper delarna. Kan hjälpa Annars är det bara att sy som en vanlig huvtröja
Tripteaser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-21, 16:15   #3
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Tror inte dom har något speciell "betydelse" faktiskt. Har sett dom användas mycket av synthare, bland annat.

Jag tror dom blivit så populära för att dom är ganska lätta att göra själv, materialet är normalt fleece som varken är dyrt eller svårt att arbeta i. Man kan enkelt göra ganska effektfulla plagg som verkligen går att använda och det är lätt att skarva olika färger och på så sätt göra plagget ännu mer effektfullt.
Jag har förståss att det är ett vanligt nybörjarprojekt.

Det senaste året eller så har jag sett ganska många färdigsydda säljas på festivaler och liknande, då ofta i lite andra tyger och ofta med tryck på. Antagligen för att det blir billigare för tillverkarna eller för att dom vill att det ska se mindre hemgjort ut.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons