Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-20, 09:54   #16
Norpan Norpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 23
Bra håller med helt hur kan man vara så fräck alla ögon ser olika saker vad är rätt o vad är fel o vem bestämmer vad som är fint säger bara lägg av
Norpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 10:23   #17
susforsell susforsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 51
OK nu har jag varit ute på din sida ANNAKARIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men var är alla dina alster INTE ETT NÅGOT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
susforsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 10:56   #18
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Tycker också att det är ett alldeles onödigt inlägg som AnnaKarin J skrev, föreställer mig att det enbart är en provokation.... är det skrivit för att du VILL vara elak ?
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 11:08   #19
Norpan Norpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 23
ja man undrar ju hur man har maga ett kritisera andras när man inte ens visar något man själv knåpat ihop
Norpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 11:12   #20
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Alla personer har olika åsikter, men försök respektera varandras och uttrycka era egna på ett trevligt sätt, tack. Håll god ton helt enkelt så blir allt mycket bättre. Försök också att hålla er till ämnet, varför Lace är fint eller inte fint.

Jimipe
Forumvärd
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 11:33   #21
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Ämnet var väl ändå INTE hurvida Lace var fint eller inte utan frågan var; "Tycker ni seriöst att det är fint??? Vad har man det till???" innan dess ett personligt påstående om "att det är vidrigt", då tycker jag personligen att du är något sent ute med din påtala om språkbruk. Eller är det skillnad på folk och folk ?
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 11:43   #22
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Underligt att man hoppar på ett hantverk på det sättet!! Alla har rätt att göra vad den tycker om och anser vara fint. Det är möjligt att det inte faller alla i smaken, men så är det med allting. För den saken skull så behöver man inte såra andra människor med sin negativa inställning. Det finns tillfällen då det är bättre att tiga än att känna att man måste uttrycka sin åsikt.
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 13:01   #23
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag har inte gått in och raderat något, jag ber er bara tänka er för. Bara för att ni tycker att någon annan beter er illa så behöver ni inte gå samma väg.

Trådstartaren har nog definitivt inte vägt sina ord på guldvåg innan, men, samtidigt är orden där inte riktade mot en enskild person, och, det går att tolka på ett sådant sätt att det inte nödvändigtvis var illa menat. Ibland handlar mycket om just tolkning, därav mina ord. Hade syftet klart och tydligt enbart varit att såra och skada de personer som tycker om och skapar lace hade tråden från början raderats. Min uppmaning riktar sig självklart även mot trådstartaren, om denna skriver några fler inlägg i tråden, då det absolut inte är någon skillnad på folk och folk.

Övrig diskussion kring moderering tas ej här, utan antingen via mejl eller i en separat tråd i "Sysidan.se"-forumet.

Jimipe
Forumvärd
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 16:39   #24
UBK UBK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 35
Till dig som inte gillar Lace!Har läst dina åtta foruminlägg och tycker det är väldigt trist att du har en sådan negativ syn på det du skriver om! Hopps du kan hitta något som du tycker är bra här. Jag själv är så nöjd med det jag ser och blir väldigt inspirerad av alla olika saker som visas.
UBK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 23:12   #25
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 466
Den 18 februari, på dagen mot em vill jag minnas la en medlem ut sina Lace på bild. (Kram på dig!
De är fina broderiarbeten. Hoppas att du inte är ledsen, för det ska du inte vara).

På kvällen skriver AnnakarinJ sitt inlägg.

Personangrepp eller inte? Läs i forumet: Symaskiner,
Sick-sacka kant som inte drar ihop sig.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 09:30   #26
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Wink

Det känner vi väl alla redan till att avundsjuka har många olika ansikten

Nej sy, brodera och var glad! Så länge man mår bra av det och har kul under resans gång må andra tycka vad dom vill.
Om lacen sen hamnar på finbordet eller längst in i garderoben har inte det minsta betydelse i sammanhanget.
Vissa väljer att lägga pengar på röka o kröka andra köper tråd för pengarna, rätt eller fel det avgör man själv.

Ha det bra alla o lacea vidare alla som väljer den stimulansen.

//kram
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 14:00   #27
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Sedan 98 är jag uppkopplad på forum de vakna delarna av dygnet. Det har väl blivit ca 100000 inlägg och en hel del läst.

Det är skillnad på forum,på de flesta är det helt okej att säga att någon har totalfel även när det gäller smak. Här är det ett annat klimat och det är rätt skönt tycker jag. Hjälpsamhetsnivån är också helt enorm och det är rörande tycker jag.

Att den här trådstarten är gjord av någon som vill diskutera en sak hon tycker är ful och undrar hur andra tänker är inte så troligt enligt mig.Inte ens om det är så enkelt att personen är van vid annat klimat. På ett annat forum är det helt normalt att kommentera upplagda filmer med att fy fan vad det ser ut, bättre kan du väl eller annars börja med någon annan hobby! Jag säger inte att det är trevligt men vid tex golf och ridning är det vad jag behövt höra ibland..hmmm...

Det kan vara ett troll, dvs en person som roar sig med att få reaktioner på diverse dumheter på forum. Ju argare desto bättre,jättekul om andra övertolkar dessutom och blir upprörda på riktigt. Trollen ska inte matas.

Det troligaste är att det är någon aktiv som har både sida och bilder och bara skaffar sig ett nick till för att få ur sig sådant som den inte törs under det vanliga nicket. Det får man ju sällan veta men det händer att sådant avslöjas. Då är det alltid någion snäll poppis person och alla blir förvånade.

Strunt samma vilket, man syr väl vad man vill. Och jag älskar att hänga här och är grymt imponerad över vad alla gör och den hjälp jag fått. Vill kramas med alla liksom!!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 18:08   #28
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 466
Kram på dig Fanny och alla andra som vill ha en kram av jag

Visst kan det mycket väl vara så som du skriver. Jag har också tänkt på det. Att det är ngn som vill retas. Är det ngn som har dubbla medlemsskap så borde det väl gå att kolla mot IP-adresser.

Visst är det ett helt fantastiskt forum och ett underbart klimat som är här på Sysidan. Det tycker jag den ska vara bejakande för all form av kreaktivitet. Den människan är inte skapt ännu som växer av kritik. Endast av beröm.

Sen när vi diskuterar hårdvara, typ maskiner m m då är det ngt annat. Vi alla olika erfarenheter, behov m m.

Men vårt skapande ska få plats och gödning i detta forum.
Att vara med på denna sida ger kreaktivitet. Vi borde väl lägga denna diskussion i annat forum men jag tycker inte att det är trevligt med uttryck som - Invandrar krafs för 5 kronor osv. Oavsett vad det gäller. Det vore jag tacksam om vi inte höll på med.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 19:03   #29
Majw Majw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 144
Anna-Karin ställde ju en berättigad fråga, "vad ska man ha det till".
Jag kan förstå Anna-Karin jag tycker också att många av lace-skapelserna är osmakliga, och skulle själv inte vilja ha såna saker hemma.

Men när jag såg denna skapelse blev jag helt förälskad.
Denna skulle jag inte säga nej till:
http://www.threadsmagazine.com/item/...r-allover-lace
Majw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 19:18   #30
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 466
=AnnakarinJ;133190]smaken är som baken och jag kan villigt erkänna att jag tycker det är vidrigt. Det ser ut som krafs från invandrarbutikerna för 5 kronor duken.

Tycker ni seriöst att det är fint??? Vad har man det till???[/


Det finns Lace som inte tilltalar mig.
Men språkbruket, uttrycket.

Dessutom

Det ser ut som krafs från invandrarbutikerna för 5 kronor duken.

Sådana rasistiska uttryck undanber jag mig, det anser jag inte ska förekomma.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons