Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2015-11-20, 11:49   #1
lilyofthevalley lilyofthevalley är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 68
Huskylocken "orkar inte"

Hej! Har googlat efter svar och gör nu ett försök här. Ledsen om frågan kommit upp innan, men jag försökte söka och hittade ingenting.

Jag har två begagnade overlocks, en babylock och en huskylock 550D. Jag syr mest på huskylocken då babylocken står hos en kompis.

Båda har haft samma problem, att de blir trötta och inte orkat gå runt. De har bra fart i början av sömmen och tröttnar sedan av mer och mer tills de slutligen inte orkar. (Ej påverkat av tjockleken på tyget).

På babylocken var det drivremmen eller vad man ska kalla den, som liksom töjdes ut och blev för varm. Löstes med en fläkt och att justera den med jämna mellanrum. På huskylocken har jag problem med att lista ut hur jag ens ska öppna den och därför svårt att förstå om det är samma problem där, men symptomet är detsamma.

Jag har lämnat in båda hos symaskinsreparatör i omgångar, och de lyckas ju fixa till problemet så att maskinerna går bra igen, så det känns ju som något även jag skulle kunna fixa. Har ni möjligtvis några tips? Nån som också har en Huskylock 550D? Hur har ni öppnat den för att kunna olja och justera? Jag har skruvat på allt känns det som, är jag dum?

Vänliga hälsningar
Karin
lilyofthevalley är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons