Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-10-24, 12:10   #1
yellowhouse yellowhouse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 42
Halloween-dräkt...

Hej alla, behöver lite tips!
I min familj har vi sen några år tillbaka som tradition att ha en egen liten halloween-fest, bara vi fyra (tre från början; då var jag en höggravid svart katt!) Förra året var jag häxa...

MEN VAD SKA JAG VARA I ÅR???? Har total idétorka!!
Tanken är att det ska vara ganska lätt att fixa hemma, utan att kosta en massa pengar...

Är det nån som har någon idé? Tar tacksamt emot alla tips just nu, stora sonen har höga förväntningar på den här dagen
yellowhouse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 22:10   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Vapyr, zombie/gengångare eller något annat odött. Mumie, kanske?
någon naturvarelse, typ skogsrå, älva eller nåt?
Annars funkar ju alltid klasisska skräckfilmsondingar typ Freddy eller Jason. Beror ju mycket på vad du själv har för smak och vad du tycker är lätt, respektive svårt att fixa. Och vilken nivå du tycker det är lagom att lägga sig på för barnens skull.
Det handlar väl mest om fantasi, egentligen. Man kan ju göra mycket med små medel.
Du kan nog få rätt mycket inspiration genom att skriva in sökordet "halloween" eller "maskerad" och göra en bildsökning här på sysidan också.

En av dom otäckaste och mest störande halloweendräkter jag har sett var förmodligen också en av dom billigaste och enklaste. Det var en kille som kom iförd vanliga kläder plus ett engångsförkläde med målade "blodfläckar" och i handen ett verktyg som används för att dra ut inälvor genom ändtarmen på djur, även den med matchande "blodfläckar". Han jobbar i en jaktbutik och hade grejerna lätt tillgängliga. I alla sin enkelhet och i och med att man var medveten om att det han hade på sig var saker som var tillverkade för att användas på riktigt så var helheten högst obehaglig.
(Innan någon tycker det hela är allt för obehagligt kan jag ju tillägga att killen i fråga är vegetarian, hatar sitt jobb och driver med jägarna så fort han får chansen. Valet av outfit var helt enkelt något han själv fann störande och obahagligt.)
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 09:11   #3
yellowhouse yellowhouse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 42
Tack för hjälpen!

Många bra ideér men de får vänta nu eftersom jag faktiskt kommit på vad jag ska vara (ja jag vet att halloween redan varit men vi har vår fest på lördag )
Jag ska vara Diana från V; röd tröja, röda (pyjamas-)byxor, svart bälte o stövlar och så måla grön ödlehud i ansiktet där "masken" gått sönder Barnen har förmodligen något leksaksvapen oxå som jag kan låna! Tror det kan bli riktigt bra!

Älskar maskerader, tycker det är tråkigt att man får så få tillfällen som vuxen att "spöka"ut sig...
yellowhouse är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons