Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-10-30, 23:29   #1
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Vad ska ni göra på Allhelgonahelgen?

Hej alla syvänner! En liten fråga: Vad ska ni göra i helgen, Allhelgonahelgen?

Låt mej berätta vad jag ska göra...

Det är dags för den årliga kick-offen på mitt arbete...allt är så hemligt, så hemligt! Vi ska träffas ganska tidigt på lördagmorgon för någon slags avfärd och vi kommer inte hem förrän på söndag eftermiddag. (Man kan ju tycka vad man vill om det här – gör jag också – och ska jag vara ärlig så tror jag att jag helst stannat hemma en sådan här helg. Men vi lever i ett fritt land och jag hade kunnat säga nej, även om det inte är helt politiskt korrekt)

Nu har det ändå läckt ut, detta hemliga. Fast de som ordnat vet inte det...och det är nu jag ångrar att jag inte sa nej...

Båtfärd ut till norra skärgården. Teater, men inte att se på utan att spela...improvisationsteater, säljcoaching, tävla...tävla...stärk laget! ni har nog hört det förr...Middag. Sen körslag! Vi ska sjunga i kör och vi ska tävla mer...Nu finns det säkert någon där ute som tycker det skulle vara jättekul. Men inte jag. Jag sjunger aldrig. Jag kan inte sjunga – nej alla kan faktiskt inte sjunga. Alla vill inte sjunga så någon annan hör. Jag sjunger inte i duschen, jag sjunger inte hurra-du-fyller-år-sånger, jag sjöng inte med mina barn (ville inte de skulle bli rädd för mamma), jag sjunger inte snapsvisor. Jag besparar helt enkelt mina medmänniskor min sångröst. Att sjunga offentligt – nejtack! Lärde mig inte ett ord franska på den tiden det begav sig och jag läste det som c-språk på gymnasiet för vi sjöng mest franska sånger...

Vad jag kan bli trött på är att folk tar för givet att man ska tycka det är kul att sjunga; det är karaoke hit och det är singstar dit och det är så himla kul! Alla kan sjunga! Men jag vill inte. Jag lyssnar på musik, går gärna på konserter, uppskattar när andra (som kan) sjunger. Så jag gillar musik och sång. Men jag vill inte framföra den. Och nu vet jag inte hur jag ska göra...vill säga då på lördag att tyvärr, men jag kan inte vara med för jag sjunger inte...och om de då säger (det här kan jag slå vad på!) MEN det gör inget att du inte kan sjunga, ingen ska skratta (Ha!) vi gör det här för att det är kul! Då säger jag att visst, då m i m a r jag, så då kanske inte mitt lag vinner (för vi ska ju tävla...)
ett annat alternatiav är att gå hårt på (den obligatoriska) spriten och hoppas att gå ner för räkning innan slaget...men även om jag inte spottar iglaset på partyn, så...nä, ingen bra idé!

Jag tänker (hoppas) så här: Eftersom det har läckt ut, detta hemliga, så kanske det är en dimridå, (de kanskel äckt med flit...) vi kanske ska göra något helt annat...paintball, hoppa fallskärm eller massage på spa? Men nu råkar jag veta att det tyvärr blir ett körslag...

Hoppas att ni ska göra roligare saker i helgen!

Jag lovar återkomma på söndagkväll och berätta vad som hände!

Tralala.../Monkan
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 07:33   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Stackare... jag ska tänka på dig när jag sitter här hemma och myser i lugn och ro och inte behöver ta en ton.
Så illa att du skrämmer dina barn när du sjunger kan det väl inte vara

Se det så här. Skräm skiten ur dina kompisar och sjung utav bara fasen. Det är ju trots allt (har blivit iaf) en helg för spöken och monster och skräck. Du behöver inte ens klä ut dig för att lyckas Förlåt men du har skrivit så roligt men ändå förstår jag din vånda. Jag skulle personligen sjunga med glädje men tvärvägra teaterdelen........... Aldrig i livet, över min döda kropp att jag skulle spela teater.

Lycka till på kicken!

Ett litet hemligt tips dig och mig emellan. Man kan bli hastigt sjuk också
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 07:59   #3
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Här är det en till som inte kan sjunga!

Bara ett litet exempel,,, när mina barn var små, och jag hade Pärlan nyinköpt med stereo i. Jag "glömde mig" och sjöng med.
Mina Gossar satt baksätet, och vad säger de?
Snälla Mamma, kan Du va tyst!!!!!!

Eller att man som 8-åring i skolan får höra: Du brummar, Du ska va tyst!!!

Jag sjunger heller aldrig offentligt, sista gången jag "tyst sjöng" var på min Pappas begravning för 22 år sedan.

Alla kan inte sjunga.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 09:04   #4
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag ska köra på som vanligt idag på holy eve(haloween) med marknadssakerna. Har hängt upp lite Haloween hängen och det traditionella spindelnätet. Ikväll tänder vi ljusen i skelettljusstakarna. Imorgon på alla helgons dag fyllar min dotter år. Det har blivit tradition att fira henne med haloweenparty, men numera gör hon det på annat håll ihop med kompisar, så vi tänder ljus och tänker på nära o kära och tar det lugnt. Vet att många anser att haloween har ersatt allhelgona, men så är det inte. Det är därför som jag skrivit som jag gjorde i början av inlägget.All holy eve som betyder alla heligas afton infaller alltid dagen före alla helgons dag. Precis som julafton dagen före juldagen, och midsommarafton dagen före midsommardagen t.ex. Hoppas alla får det trvligt i alla fall oavsett vad ni gör i helgen.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 09:32   #5
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Monicka, du kanske kan mima sången. Det brukar jag göra eller sjunga tyst tyst Jag minns ett lussefirande på jobbet, då hamnade jag bredvid en kille som sjunger opera och operett på fritiden, åh fy vad det var hemskt... Hoppas att allt går bra ändå. Har du "tur" kommer kanske en bacill på besök och du "måste" stanna hemma
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 12:18   #6
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Wink

Hej Monicka!
Förstår hur du känner dig, jag är precis likadan. Det verkar vara på modet nu med kick-off, även på min f.d. arbetsplats har dom lagt in det men som tur är så är jag pensionär nu och behöver inte oroa mig.
Tänker på dig i helgen och hoppas innerligt att det blir trevlgt ändå. Väntar med spänning på referat(om du åker med).
lapplotta
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 16:20   #7
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Stackars dig Monica!
Jag tycker visserligen att det är ganska roligt att skrämma ihjäl folk med min sångröst, men däremot HATAR jag tävlingar!

Förstår inte varför man skall bli tvingad till sådana saker, på mitt förra jobb hade vi charader en gång, då fick jag på min lapp att jag skulle härma Michael Jackson, så då menade dom på fullt allvar att jag skall stå å jucka mot mina chefer....(för moonwalk kan jag inte), och dessutom skall jag tycka att det är kul?? Nej tack, jag avböjer vänligt men bestämt!

Jag skall denna helgen ta det väldigt lugnt, har ju varit dålig hela veckan. Vi skall på middag hos syrran imorgon, det så skönt att gå på middag hos dom, där man man vara precis den man är och slipper förställa sig, sånt gillar jag

Såå Happy Halloween (eller halogeen som min mormor säger...)
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 11:06   #8
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Hemma från kick-offen...

Ja, så är man då hemma igen efter helgens kick-off...

Ryktet stämde i stora delar, men ingen teater...Möjligen var sälj-coachen lite av en teaterapa; han upprepade allt två, tre gånger och försökte vara rolig. Men nu går jag händelserna lite i förväg!

Vaknade på lördagmorgonen till ett underbart väder, blå himmel och sol. Lilla väskan var packad, så frukost och sen buss till Slussen. Jag är ju en sån som alltid, alltid kommer i tid; självklart var jag supertidig vid Slussen där jag tänkt ta tvåan till Norrmalstorg eftersom samlingsplatsen var Dramaten. Så det fick bli en promenad från Slussen till Dramaten istället, Härligt!

Där var det förstås båtfärd ut till Skärgården (visste jag!); så vacker båtfärd i det fina höstvädret! Och fortsatt hemlighetsmakeri, men vi hade ju alla sett förstärkarna och mikrofonstativen som var lastade på båten...

Efter en och en halvtimme landade (ja, jag vet, men jag är ingen båtmänniska, kommer inte på vad man säger!) vi på en skärgårdsö som heter Svartsö, där vi gick vidare till Svartsö Herrgårdspensionat. Otroligt pittoreskt! Och snacka om tur med vädret!

Lunch och inkvartering i våra rum och sedan då Säljcoaching. Jag är ju inte purung direkt, har hunnit jobba ett antal år, man skulle kunna säga att jag varit med förr...

Det hade jag nu också; tror inte att han sa nåt jag inte redan visste...men kanske måste vi bli påminda, vi arbetande massa, hur vi ska göra för att dra in vinster och behålla våra jobb, Gäsp! Just det, gäsp, för jag har grymt svårt sitta still och lyssna, fick verkligen kämpa för att hålla ögonen öppna...

Och sen då, Äntligen kvällsaktiviteten!

Nu var det så här att det skulle blivit ett körslag (visste jag!) men körledaren blev sjuk...(Jippi!) så det fick bli karaoke, lagvis istället....Ja, herregud. Och vad skrev jag tidigare: Det gör inget att du inte kan sjunga, vi ska inte skratta...Nä, inte jag heller!

Så, nu ska ni få höra, jag gjorde det man inte ska, (Läs inte vidare nu om du är under arton och vill ha en vuxen förebild, eller om du bara är allmänt högmoralisk) jag satsade lite på alkoholens makt...vi bastade, drack öl, vi repade och där bestämdes att jag skulle dansa (?) och få igång publiken...Oa, hela natten...så jag drack lite mera och lite extra vin tillmiddagen, vi körde showen, Ja jisses! Sen var det över...och vi fick inte ett enda pris!!!!! Inte för sång, inte för grupp och inte för framträdande....Så jag gick och la mej! Tro nu inte...för jag STOD fortfarande upp, men, men...sängen var skön...låååång dag.

Det värsta som kan hända nu är väl att nån filmade med kameran och lägger ut på you yube....

Oj, vad långt jag skriver, kanske ska jag börja blogga...hoppas ni orkar läsa iaf! /Monkan som är ganska nöjd som helhet med helgen! :-)
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 11:29   #9
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Det vart den lyckad helg, ser jag! Och inte behövde Du sjunga heller, den känslan förstår jag mycket väl!

Jag skulle nog faktiskt vilja se den dansen!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 11:38   #10
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Det lät ju som du fick det behändigt ändå trots din vånda.
Jag skulle också vilja se den filmen
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 11:39   #11
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Så skönt att du överlevde helgen trots all vånda innan ni for iväg. Va kul att du verkar rätt så nöjd över helgen
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 12:28   #12
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Hehe, tro mej tjejer, ni vill inte se en sådan film... /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 16:57   #13
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Vad skönt att det gick bra alltihop men va' orättvist att ni inte fick något pris, en tapperhetsmedalj hade kanske varit på sin plats Båtturen lät härlig i det fina vädret.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons