Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Träffar

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-17, 10:47   #16
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Vet inte om det här är riktigt det ni är ute efter, men det finns ett gäng stickintreserade i Göteborg som träffas regelbundet på café och stickar. Här är adressen till deras Yahoo-group:
http://groups.yahoo.com/group/handarbeta/


Och bor ni inte i närheten av göteborg som finns det stickcaféer lite här och där. Här finns en kalender som sammanställer många av träffarna: http://www.sticka.org/ (klicka på länken längst upp till höger)


/Ilsefin - hängiven caféstickerska
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-17, 22:33   #17
Sia7 Sia7 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 234
Karen-tack för din info. Låter jättebra, jag ska känna på det,,

Beasfarmor-jo, det verkar det vara. Det ligger på Kungsgatan.
Sia7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-19, 16:14   #18
PysselIda PysselIda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 11
Jag är gärna med

Jag hänger gärna på syjunta i Göteborg. Det kan ju inte skada med flera stycken. Då kan man kanske gå på syjunta alla veckans dagar i framtiden. Vilken dröm. =)
PysselIda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-19, 16:31   #19
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Som "blåstrumpa" eller vad man skall kalla det så låter inte meeths som rätt ställe för mig. Jag undviker gärna politiska diskutioner när jag skall sy och ha trevligt. Men blir jag "öron-tvångsmatad" med sådant som jag inte alls tror på så kommer det nog ånga ur näsan på mig...

Så en icke-politisk sy-junta skulle jag helst se.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-19, 17:57   #20
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Haha, exakt!

(även om jag är döv så slipper jag öronmatandet)

Jag funderade på att välkomna folk till mitt hem, men det får först bli efter när jag är klar med renoveringen.

Annars kanske någon känner till någon skola där man kan låna syslöjdssalen? Vore ju perfekt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-20, 09:46   #21
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Jag hänger gärna på också. Skulle vara trevligt att träffas.
Har en svärson som är skolvaktmästare, han kanske vet hur man kan låna/hyra en slöjdsal.

Hälsningar Annika.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-20, 11:24   #22
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Hänger jättegärna med på en syjunta i Gbg
Har också kollat på Metz, men som sagt lite mer opolitiskt känns bättre - vi kan ju kalla oss stödstrumpor eller nåt
Det ger ju en hel del inspiration, ideer o glada fniss att kolla här på sy-sidan, så att träffas vore en bra ide - behöver ju inte vara så omständligt - kanske kunde man oxå fixa (för de som så vill !) tex resor till tygriket, gå på nån utställning eller så...
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-20, 13:07   #23
CamillaTernegren CamillaTernegren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 49
Jag är också intresserad
CamillaTernegren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-20, 19:07   #24
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Det borde ju finnas en lokal att hyra någonstans. Kanske någon bor i en bostadsrättsförening eller liknande som har en gemensamhetslokal? För en liten penning per person då naturligtvis?

Bor själv i ett hus och visst kan jag ha det här men vi verkar bli många som det låter nu. Och mer än åtta symaskiner är det nog svårt att få rum med runt vårt matsalsbord...
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-20, 19:30   #25
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag kan också fråga min far som är lärare på Nordhemsskolan, om det går att låna syslöjdssalen.

Synd att vi inte pysslar med trä eftersom han jobbar just med träslöjd.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-20, 22:30   #26
solros solros är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 6
Thumbs up Det låter kul!

Hejsan

Jag är ny på sysidan, har läst era inlägg och tycker att det låter spännande att träffas och byta ideer och kunskap. Jag bor ungefär 40 min från Göteborg, men kan tänka och pendla till hobbyträffarna. Det där med meets tror jag att det heter =) låter också spännande, varje människa har något att lära av varandra.


Ha det gott!

[COLOR=darkblue]Hejsan[/COLOR] [COLOR=darkblue]Hejsan[/COLOR]
solros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-19, 23:07   #27
cariin cariin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 1
Kära, kära ni!

Jag är med i syjutan på Meeths och var även med i artikeln i Metro. Till saken hör att "journalisten" som intervjuade oss valde att vinkla/trycka väldigt mycket på det "politiska". Vilket egentligen endast består av att det är en grupp för tjejer (vilket för många killar kan vara svårt att förstå).

Syjuntan på Meeths fungerar så att vi sitter i en avslappnad miljö (vi har ett syrum med maskiner) och en soffgrupp utanför. Någon har med sig fika. Vi pratar om precis allt möjligt mellan himmel och jord varje gång. Det kostar ingenting att komma dit och det finns inget tvång på att vara medlem / att komma ett visst antal gånger. Dvs det är fritt, obundet. Vi är verkligen inga politiska galningar utan tjejer med intresse för handarbete och sömnad.

Jag är jätteledsen för att vi har framstått på detta sätt. Verkligen. Och jag tycker att ni ska ge oss en chans innan ni bestämmer er för att starta en egen syjunta.

Jag hoppas att jag kanske har väckt någons intresse. Nu under sommaren ligger vi lite lågt och har syjunta då och då. Annars är der varje tisdag mellan 18-21 på Meeths vid domkyrkan. Material står man för själv.

/Carin
cariin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-20, 09:59   #28
Sia7 Sia7 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 234
Tack för informationen!
Det låter jättebra.
Jag jobbar på schema så det är lite svårt att få till det nu men ev. senare i höst.Det låter väldigt intressant,,
Sia7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-09, 13:01   #29
juicefin juicefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 3
nämen

Här hittade jag en 3 år gammal tråd som jag själv tycker är högintressant. Finns det någon aktiv sy/virk/craft grupp nuförtiden? Tittade in på fittcrewcrafters blogg och där var det stillsam (läs stillastående) aktivitet.

Jag är i alla fall intresserad av något där man kan ses någon gång i veckan och sy/pyssla/fika/snacka.Inga större krav på att det ska vara varken enkönat eller enåldrat (kul svenska) utan bara folk som vill träffas och inspirera eller inspireras funkar för mig

Hör gärna va er om ni vet något eller själva är sugna på samma sak !
juicefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-09, 13:37   #30
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
JA - det hade varit jättekul ! Bor i stan /Fiskebäck/.
Nu går jag på semester 2 veckor - utgrävningar på Gotland, så
jag kan inte svara eller läsa mail under tiden, men bestäm ni så kollar jag till i augusti igen :-))
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons