Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-22, 12:30   #16
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Håller med om maten, man kan komma undan ganska billigt. Var du i kvarteret jag föreslog (39:e gatan)? Jag var där för mindre än en månad sen och jag vill tillbaka till sybehörsaffärerna NU! DÄR var det i alla fall hyfsat billigt. Väldigt mycket "specialgrejer" i gamla dammiga lådor.

Jag behövde t.ex. säkerhetsnålar i massor (för quiltar) och jag hittade 75-pack för 1,50 dollar. Köpte 5 pkt...Och så köpte jag en massa fina band (det fanns hur mycket som helst), även de billiga. Det blev också lite olika tejper, D-ringar, en sån där böjd applikationsax med "vinge" (vet inte hur den skall användas, men den var fin och säkert nödvändig ) Ja, det blev en hel kasse med allt möjligt från tre olika affärer. Kanske 600:- för alltihop.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 12:35   #17
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
DEt här var typ vanliga pitserior eller stekhus med bordsbeställning och servering vis bordet men låg centralt .
Däremot var vi på något ställe där det bara fanns en buffe att välja på typ all you can eat och där var billigt men miljön var en skramlig matsal utan det minsta trevnad.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 13:31   #18
aniobg02 aniobg02 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 166
Filippa.M, jag var inte in på någon annan tygaffär än Mood, trodde vällatt priserna skulle vara ungefärligen likadana. Tji, där fick jag. På tal om ett billigt ställe, Wallmart. Helt sjukt billiga grejjer. 7 kronor för en förpackning med knappnålar. 2,5 för en docka DMC garn. Man kan bli tokig för mindre
aniobg02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 13:43   #19
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
aniobg02: Tusan också!!! Tänkte inte ens på Wallmart. Fast jag har hört talas om att de har billiga sygrejer...Arghhh. Nu måste jag ju börja planera för nästa tripp (nån gång i framtiden).

Mood var också en förhandsfavorit (pga Project Runway såklart), men jag hade en känsla av att det var dyrt, jag hade kollat lite på deras hemsida innan. Så jag gick aldrig dit, fastnade på 39:e gatan...
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 15:17   #20
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Någon som vet var man kan köpa saxar, sytråd, band nålar mm billgt?

Letar efter KAI sax, jag skulle även bli glad o jag hittar någon affär som säljer pressarfötter till babylock.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-25, 22:21   #21
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Nu börjar det vnärma sig! Reser på fredag, jag har listat upp affärerna jag ska besöka och funderar på att blogga med lite tips och bilder när jag kommer tillbaka. Någon som tycker jag ska besöka någon speciall affär?
Är Parons billigare än Mood?
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 13:05   #22
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Lyckost! Jag tror att Parons är billigare än Mood, men jag var som sagt aldrig på Mood (pga att jag fick uppfattningen att det var dyrt där). Men jag ångrar lite ändå att jag inte gick dit, mest pga Project Runway.

Om du gillar quiltgrejer så finns The Quilt City på 133 W 25:e gatan. En trevlig och fin affär, priserna på tyg ligger runt 8-9 dollar/yard, men så finns en massa tillbehör också.

Och om du som jag är ute efter böcker (i mitt fall quiltböcker) finns det massor i Barnes&Nobles jättestora bokaffärer. Det är en kedja med flera butiker på Manhattan.

För övrigt (ej sömnadsrelaterat) tipsar jag om Washington Square. Jag var där en söndag för en månad sen och älskade stället, man kan sitta på en parkbänk, äta lite picnic och bara titta på alla människor och lyssna på alla gatumusikanter eller andra uppträden. Underbart.

Det är svårt att föreställa sig att USA är ett krigsförande land när man är på Manhattan med alla vänliga människor. Detta tänkte jag särskilt på när jag upplevde Washington Square...
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-28, 13:50   #23
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
En till fråga är det svårt att hitta WalMarts i Manhattan?
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-28, 14:10   #24
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Hej! Jag försökte leta upp det på deras hemsida, men kunde inte någon butik på Manhattan...
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-28, 15:24   #25
aniobg02 aniobg02 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 166
Det finns ingen på Manhattan, närmaste ligger i New Jersey. Bussar avgår från den centrala bussterminalen på Manhattan. Det finns en affär precis brevid Wal mart som heter Joe´s eller någonting sådant. Denna affär är tydligen ännu större än Wal mart.
aniobg02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-28, 15:42   #26
Frida_L Frida_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 93
Hej!

Har just återvänt från min USA-resa.
Jag hade egentligen inte tid att gå i en massa tygaffärer (var inte ensam på resan), men jag gick till Mood, vilket var trevligt. Man får ta hissen upp och det var en man som skötte den (gammaldags hiss).
Jag letade efter chiffong till en slöja (till orientalisk dans) och jag hittade en vacker sidenchiffong som skimrade i två färger. Kostade $14/yard, vilket jag tycker är billigt för siden(under 100 kronor). När jag frågade efter polyesterchiffong eftersom sidenchiffong lätt går sönder och jag ville ha något att öva med också, visade det sig att de inte hade polyester, därav kommer nog intrycket att de inte är billiga. De har helt enkelt inte den typen av tyger.
Så jag gick runt hörnet till en billigare affär på 8th avenue, där hade de polyesterchiffong på helbredd för $4/yard. Jag köpte till två slöjor.
Sedan var mitt tyghandlande slut och jag gick aldrig till Paron.
Frida_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-31, 09:04   #27
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Vad bra, jag ska bo i New Jersey, tydligen längt ut där mitt emot Manhattan.
Har laddat batterierna till kameran, hoppas kunna få med mig fina bilder.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-31, 09:33   #28
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
När jag var på Paron kom det genast fram en försäljare till mig som ville guida mig genom butiken. Hon hette Mercedes ("like the car" sa hon och rattade en osynlig ratt). Hon ville veta vad jag hette och sen lämnade hon mig knappt i fred. Jag var inte ute efter tyg egentligen men var ändå nyfiken och ville titta och det sa jag. Men hon återkom ständigt, drog fram tygrullar, rullade ut dem och sa att jag borde köpa just detta vackra tyg. Jag låtsades tycka det också. Riktigt kvävande. Till slut ville jag bara därifrån, men var lite rädd för Mercedes hahaha, så jag drog mig sakta mot utgången, låtsades beskåda tygerna närmast dörren och när jag såg att Mercedes tittade åt ett annat håll sprang jag därifrån.

Jag hade nog helst sluppit Merdedes uppmärksamhet, men nu i efterhand tycker jag att hon är en minnesvärd upplevelse, hahahahaha.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-08, 10:27   #29
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Hej, nu är jag tillbaka. Måste säga att jag älskade Parons, ingen Mercedes för min del, jag frågade en gammal tant om hjälp och stackarn slet som ett djur för att leta upp vad jag ville ha.
EX. jag letade upp ett tyg, så bad jag henne leta fram foder och hon hittade rätt, billigast och bästa kvalité snabbt. Jaqg fick även rabatt utan att ens fråga efter det som ett Armanityg som kostade 30$ metern fick jag för 25/metern osv. Jag var nöjd...

Jag ska lägga ut bloggar om olika affärer, service och tips som jag var på.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-08, 10:40   #30
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Ja, visst var det fint! Tyvärr blev jag stressad av Mercedes, men det var en härlig butik!

Stämde min uppfattning om att tygerna var billiga för sin kvalitet?

Var hittar jag din blogg?
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons