Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-14, 17:12   #1
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Bra mönster till jeans

Hej!

Jag har köpt ett jättefint jeanstyg som jag vill sy ett par "vanliga" jeans som inte är allt för höga i midjan och som har rätt raka ben och fickor bak och fickor fram. Jag har tittat en del efter mönster, men jag hittar inget som är ser ut som "normala jeans". Är det något som har sett ett sånt mönster någonstans, eller som har något annat bra tips?
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-15, 06:16   #2
klaas klaas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 95
Hej
Jag köpte tyg i går! Skall sy Ett par .Jag har tatt ett grundmönster för byxor sen jämnför jag bara med ett par vanliga jeans jag har! Alla sömmar syns ju bra och det är lätt att mäta!
lycka till
klaas
klaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-15, 06:49   #3
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Hmmm... ja... fast jag vill gärna ha med bra beskrivning å allt, för jag är inte den vanaste byxsömmerskan. Dessutom är besvikelsen just idag stor för jag har just fått veta att fortsättningskursen i mönsterkonstruktion som jag hade anmält mig till inte blir av pga för få anmälningar... Där skulle man ju fått lära sig rita byxmönster från grunden.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-15, 13:43   #4
asalen asalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 9
Jag tror att VOUGE har ett mönster som skulle funka... nr 7481 tror jag att det är. Finns dock inga bakfickor men det är inte så svårt att sätta dit.

Du kan ju kolla i alla fall!

Jag sydde ett par jeans med det mönstret och det funkade ganska bra. Ska försöka lägga ut en bild men det blir ju aldrig av
asalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-15, 15:31   #5
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Ja men det ser ju jättebra ut! Ska genast springa till affären och titta närmre! Tusentack!
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons