Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-04-27, 21:17   #166
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Jag nöjer mig allstå med äran och efterskänker själva vinsten till LillaMian!

Vilken rolig ide!
Du är den rättmätika vinnaren och ska ha priset sen om du har HQ maskin eller inte spelar ingen roll. Du kan brodera det ändå!

Mia Lilla var och sniffade på sniglar men lite för mycket.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 21:27   #167
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Jag säger grattis till vinnaren/vinnarna hur ni nu än gör. Rolig tävling var det hur som helst...
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 21:31   #168
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Sotis är vinnaren och den som avgör det är jag. Hon kan inte efterskänka ett pris, det avgör jag. Hon Sotis ska ha det men vill inte ha det. Varför då delta i tävlingen kan man undra?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 06:37   #169
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
sotis: vad glad jag blir när du säger så. Tack! Vad snäll du är!
Fast om delfintua inte vill ge den till mej så behöver hon ju inte men din tanke värmde iaf

Och en rolig annorlunda tävling var det iaf
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 08:17   #170
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Eftersom Sotis glädjedödaren förstörde alltihop, jag menar det verkligen! Varför svara och vinna om du inte vill vinna...

MiaLilla du var ute efter sniglar länge så maila mig din adress så kommer kortet på posten. Inte för att Sotis säger det utan för att jag inte vill ha det i hyllan och nån ska ju koras som segrare fast det blev fel här. Men nog hade det varit roligare om sotis hållit snattran en stund. Ghaaaaaaa!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 08:23   #171
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jättetrevligt med en tävling och att så många ville delta. Jag skulle dock rekommendera att ni helt enkelt tänker er lite för hur det ni skriver kan tolkas. Jag tror inte att någon här är ute efter att såra andra, men, i text kan saker och ting lätt feltolkas. Var lite försiktiga helt enkelt.

Jimipe
Forumvärd
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 08:29   #172
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Det jag skriver ska tolkas rätt upp och ner som det står och sotis sabbade det roliga. Jag är arg! och det ska ingen tala om för mig att jag inte får vara. Fler hade säkert deltagit om det inte gått så här.

Ta mig som jag är med ond tunga när jag tycker så.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 08:44   #173
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Du får absolut vara arg, och du får uttrycka din ilska, dock inte på otrevliga sätt som är farligt nära personangrepp. Jag är övertygad om att Sotis har insett att du inte uppskattade hennes deltagande och tycker därmed att det räcker med hårda ord. Lämna den diskussionen nu, tack. (och, det är en allmän uppmaning till alla som känner sig manade att diskutera det hela). Fortsatta diskussioner kring den biten kommer jag att radera.

Vill du diskutera allmänt kring huruvida man borde delta i en tävling när man inte är intresserad av att personligen ta emot priset så får du starta en ny tråd under "Fritt forum".

Med vänlig hälsning
Jimipe
Forumvärd
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 08:55   #174
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Kan inte se något personangrepp för sotis är den mest anonyma här på sysidan. Ingen person bara ett alias så jag ser ingen fara idet här. Tänker inte starta nån ny tråd för diskussion. Jag startade tävlingen här och den blev lite saboterad så den stannar här och det har du inte med att göra.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 09:21   #175
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Ojoj! Jag stängde av datorn strax efter att jag svarat sist och det var absolut inte meningen att det skulle behöva bli något tjafs!

Jag tyckte att snigel var så lätt, så jag trodde faktiskt att någon redan sagt det, fast jag inte orkade läsa alla sidor (men såg en del förslag om snigelslem och snigelunge etc), så då tänkte jag att det kanske inte var så lätt i alla fall...

Trodde kortet bara funkade i HQ-maskin men är det inte så är det klart att det vore jättekul att ha det!

PM:ar Thua!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 09:23   #176
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Så kul ni har haft här inne under tiden som jag var på sjukhuset och gjorde en lungbiopsi...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 09:25   #177
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Hade skrivit ett annat inlägg än detta innan jag läst de sensate inlägg. Raderar detta efter att ha läst lite till.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 09:26   #178
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Ojoj! Jag stängde av datorn strax efter att jag svarat sist och det var absolut inte meningen att det skulle behöva bli något tjafs!

Jag tyckte att snigel var så lätt, så jag trodde faktiskt att någon redan sagt det, fast jag inte orkade läsa alla sidor (men såg en del förslag om snigelslem och snigelunge etc), så då tänkte jag att det kanske inte var så lätt i alla fall...

Trodde kortet bara funkade i HQ-maskin men är det inte så är det klart att det vore jättekul att ha det!

PM:ar Thua!
Vad kul att du vill ha ditt pris ändå. Skicka mig adress så kommer kort på posten till dig för du är ju den som vunnit.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 09:31   #179
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Puhhh , vilket liv om en rolig tävling .
Men som det mesta här i livet så beror mycket otrevligheter om missförstånd . ( predikar detta för mina barn dagligen )
Försök att tänka mer positivt så är livet roligare
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 09:50   #180
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag stängde av datorn precis efter min sista post igår kväll och missade denna turbulens jag tydligen skapade.

Jag tyckte svaret "snigel" var så enkelt, så jag kunde inte tänka mig att det inte hade varit uppe redan, och jag vet inte varför jag egentligen brydde mig om att svara alls. Det skulle jag naturligtvis inte ha gjort, men det kändes som det blev så himla konstiga förslag på något jag tyckte var ganska lätt. LillaMian hade ju varit inne på sniglar hela tiden vad jag förstod.

I inlägget jag raderade skrev jag att om kortet funkade för annat än HQ-maskiner skulle det förstås vara kul att ha, men efter att ha läst lite fler inlägg tycker jag inte det längre.

Det var dumt av mig att svara alls i tråden, och kunde jag ta tillbaka det skulle jag göra det, men det går inte. I alla andra tävlingssammanhang kan man lämna walk-over och tvåan går upp istället. Det är det jag önskar göra i detta fall, då det var ett misstag att delta över huvud taget.

Att påstå att angrepp på mig inte är personangrepp bara för att jag håller mig anonym är ju väldigt egendomligt. Jag är trots allt en person...

Jag gjorde ett misstag. Jag kommer inte att göra om det men jag kan inte göra det ogjort.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons