Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-02, 08:52   #1
Swinggirl Swinggirl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 18
Sy 50-talsjeans

Jag håller på att rita upp mönster till ett par jeans. Mönstret jag har är till ett par helt raka byxor med lite högre midja, som jag ska försöka anpassa till mina mått. Tänkte att det ska bli jeans a´la 50-tal, med dragkedja i sidan och ett par stora fickor fram. Behöver lite tips, är det något man ska tänka på när man sätter dragkedjan i sidan i stället för fram?
Inspireras lite av Asta jeansen nedan. Hur gör man såna fickor?

Sivletto.com

Senast redigerad av Swinggirl den 2008-05-02 klockan 09:29.
Swinggirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 10:30   #2
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
Jag har just köpt tyg för att göra något liknande själv. har ritat lite på det och letat fram några lämpliga grundmönster.

Vad det gäller dragkedjan är det betydligt lättare att sätta den i sidan än att göra en typisk jeansgylf fram. På Asta jeansen är dragkedjan satt inne i fickan, snyggt men onödigt jobbigt att göra. Tänk på att byxlås är ganska vassa och att man behöver en slå sydd på insidan av blixtlåset så att det inte skaver på huden.

Fickorna på astajeansen ser ut att vara fickor med öppningen i sidan men sydd som på en snedficka, där fickpåsen är fastsydd i linningen och stickad mot frambyxan.

Tja det var allt jag kan komma på just nu.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons