Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-09-17, 17:07   #1
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Question Atervinning!

Jag tankte fraga er alla, om ni har nagra tips om vad man kan gora med gamla klader man inte kan anvanda? Tankte man skulle kunna "atervinna" dom pa nagot roligt vis, men har ide torka just nu. Det ar lite olika klader som toppar,trojor, nagon byxa,kjol m.m. Nagon som har nagot roligt tips om vad man kan sy av detta?
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-17, 18:28   #2
avslutad160201 avslutad160201 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 50
Unika väskor är ju rätt populärt just nu.
Urtvättade t-shirts (där tyget kanske inte är så aktuellt att arbeta med) kan man tex ofta ta trycken av och använda som applikationer på väskorna.

Andra saker man kan göra med urtvättade saker är lapptäcken till små barn. Då använder man sig av säljkneps som att de inte har en masa gifter i sig som mycket nyproducerat innehåller tex...
avslutad160201 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-17, 18:40   #3
EvaMaria EvaMaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 2
Hej!

Har sytt två jeanskjolar av gamla jeans o annat tyg, Kul att blanda både material o stilar!

Maria
EvaMaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 07:59   #4
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Citat:
Dragon skrev: Visa inlägg
Jag tankte fraga er alla, om ni har nagra tips om vad man kan gora med gamla klader man inte kan anvanda? Tankte man skulle kunna "atervinna" dom pa nagot roligt vis, men har ide torka just nu. Det ar lite olika klader som toppar,trojor, nagon byxa,kjol m.m. Nagon som har nagot roligt tips om vad man kan sy av detta?
Det första du ska fundera på är ju om du vill återbruka dem och skapa nya plagg eller om du vill nyttja dem till bruksföremål.
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 15:21   #5
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Fina tips jag fatt, tack!
Nej jag vill inte gora nya klader av dom. Vill gora nagot mer praktiskt med dom. Har inte kommit pa nagot annu dock
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 15:27   #6
EvaMaria EvaMaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 2
Presenter kanske att ge bort o förgylla nåns dag med i höstmörkret! Tygpåsar, pennfodtal, necessär, tavla mm!
EvaMaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 19:07   #7
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Jag vet en kvinna som syr nack-kuddar i tyg av kläder som inte kan användas. Andra tygdelar klipper hon till små lappar och har som fyllning (sisådär en tum X en tum.)

Är det ett oslitet tyg gör hon kassar av det.

Jag har en gammal kappa med foder och en kjol i ett mjukt sammetsaktigt tyg som jag tänker ge bort till nån som kanske kan tänka sig att sy nallar av det. Sammeten till pälsen och fodret till stoppning. Men jag har inte fått ändan ur. Idén är stjälbar.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 20:28   #8
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
de e mycket fina ideer ni har, jag ska kolla igenom de klader jag sorterade bort o se vad de blir for roligt sen^^ tack for era tips!
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons