Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-10, 16:55   #1
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Jofotex - värt en resa från Stockholm?

Jag funderar på att släpa med mig min mamma till Jofotex. Är ett besök på Jofotex värt en resa från Stockholm? Egentligen har jag fortfarande köpstopp på tyg men kan tänka mig att tillfälligtvis häva det för att åka till Jofotex. Egentligen är jag inte på jakt efter något särskilt tyg men jag tycker att det vore roligt att åka till någon riktigt stor och bra tygaffär. Är Jofotex denna stora och bra affär och är den värd en dagstur?
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-11, 18:55   #2
Rosalita Rosalita är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 5
Det undrar jag också över. Jag bor strax utanför Linköping, så det blir ju en bit att åka. Är nybörjare och skulle behöva köpa på mig lite tyger. Är främst intresserad av klädsömnad, har Jofotex mycket tyger som passar till det?
Rosalita är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-11, 19:16   #3
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
Jag har bara varit på jofotex två gånger och då bara åkt från norrköpingstrakten, men de har väldigt mycket trikå och även ganska stort utbud av även gardintyger mm. Men det är på grund av alla trikå-tyger som jag har åkt dit. Om man är ute efter vävda tyger tycker jag de är ungefär som en vanlig tygaffär, men trikå har de hur mycket som helst av! men om det är värt en utflykt från stockholm/linköping kan jag inte riktigt svara på, det beror nog mycket på vad man är ute efter.
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 15:06   #4
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Är trikån även för vuxna? De har ju mycket barntyger har jag förstått. Jag syr mycket i trikå men har en hel del sådant hemma, särskilt till barnen, så barntyg ska jag inte ha något mer alls. Gardintyger är helt ointressant för mig. Det kanske är så att endast Jofotex inte är värt en tur från Stockholm men man kan ju åka och titta på Söderköping.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 16:03   #5
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
Bor i Linköping och jag och min syster åker till Söderköping (Jofotex) ett par gånger om året. handlar nästan alltid mina tyger där. Något speciellt kan jag köpa någon annan stans men jag rent av ÄLSKAR Jofotex. min samt systers sambo var med en gång, de gör aldrig om det om de inte hittar på något annat då dvs. Tror att jag går där inne två timmar per gång kanske. bra priser och bra personal. Klart ni ska åka, tror inte någon blir besviken.
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 16:23   #6
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Det låter bra det. Min man och mina barn kommer att få stanna hemma. Om vi åker så är det min mamma och jag som åker. Möjligen åker min pappa med också men han kommer i så fall att hitta på annat under tiden vi är på Jofotex. Det låter som om vi ska åka.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 07:43   #7
AnnicaW AnnicaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 28
Jofotex är värt ett besök. Mycket tyger att välja på.
Trevlig och hjälpsam personal.

Jag åkte också dit själv för ett par veckor sedan och tur var väl det för det tog 1,5 timme där inne. Gubben hade inte varit glad om han hade åkt med och jag hade blivit stressad.

Åkte MC dit och tog som tur var med en stor ryggsäck, för den blev full till hemresan.

Sedan är det ju trevligt att avsluta besöket med en glass vid kanalen.
AnnicaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 12:10   #8
ulldockan ulldockan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 21
Nu var det ett tag sen jag var där,men jag tycker det är väärt att resa en bit för att komma dit.Är man intresserad av medeltidskläder så finns Korps strax intill(linne och ylletygerm.m.)Så kan man frossa i glass i Söderköping.Kommer man norrifrån kan man passa på att besöka Stömmas fabriksförsäljning i Norrköping.
ulldockan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 15:35   #9
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Jag hoppas att vi kommer iväg. I så fall blir det kanske om 1 eller 1½ vecka.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-05, 16:27   #10
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Nu har jag varit där! Det var värt resan, särskilt som vädret var kalas och vi kunde promenera vid kanalen och sedan äta god lunch. Det LÖNAR sig inte att åka dit även om tygerna är billiga men det var en rolig utflykt och jag gör nog om den nästa sommar.

Jofotex hade hur mycket tyger som helst. Jag blev helt överväldigad och hade svårt att sortera ut om det var något jag ville ha eller inte. Jag hittade några tyger som jag tyckte om men det mesta var ointressant. Jag hade behövt flera timmar inne i butiken för att hinna gå igenom tygerna och kanske hitta något mer. Jag har fullt på mina hyllor så nu slår köpstoppet till igen.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-05, 22:32   #11
ulldockan ulldockan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 21
Roligt att du tyckte det var värt en utflykt.
ulldockan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-21, 22:27   #12
simbas simbas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 5
hej!
var där nu i slutet på juli för första gången, men tyckte då att det var mycket som var slut som jag sökte och skulle ha.Annars mycket service inriktad och trevlig personal.
simbas är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons