Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-04-18, 08:48   #16
PrinsessanRosa PrinsessanRosa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 93
Smile

Man behöver faktiskt inte vara så himla duktig alltid. Det handlar om att prioritera. En stor hyllning till alla er som handarbetar trots värk! Bra jobbat!
PrinsessanRosa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-18, 13:17   #17
Aste Aste är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 11
"Iris Hadar"

Hej!
Det finns ett företag som heter "Iris Hadar" (Googla) de säljer hjälpmedel för både synskadade och tex de som har problem med händerna. Bl.a. har dom nålpåträdare som är jättebra. Iris Hadar har en affär i Gamla Stan, Stockholm, kommer inte ihåg om den ligger på Västerlånggatan eller om det var Österlånggatan.
Hoppas att du kan ha nytta av informationen!
Hälsningar
Annika L


Citat:
Samigabriell skrev: Visa inlägg
Att vara beroende av att använda sina händer för att skapa och må bra är för många av oss en självklarhet... men när värken, svagheten gör sig påmind vad gör man då? När man måste vila var 6 maska i virket, inte orkar spänna brodyramarna utan hjälp, inte orkar hålla handen i en speciell ställning över målningen...
Är livet slut då för oss som har dessa gåvor/laster...

Jag har nyligen fått veta att jag har Generaliserat kroniskt smärtsyndrom och det jag känner är alltså inget som jag kommer att bli av med utan måste lära mig att leva med... men om jag inte kan göra något av det jag älskar att göra nu när det vardagliga i livet inte kan göras för att det är för smärtsamt så vad gör man då? Det jag har kvar är ju då mina hobbysar...

usch det där det blev ju mörkt... men just nu så känns det så... eftersom man ju har det värsta scenariot framför sig och inte vet vad man kan göra och hur...
Aste är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-19, 12:48   #18
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag har deformerade fingrar pga min sjukdom. Dom är stela, krökta och gör ofta jätteont. Jag trodde först också att det var slutet på mitt pyssel, men det går! Ta det lugnt, hitta nya sätt att hålla, ta paus ofta och var ENVIS, så ska du se att det går. Vissa dagar får man acceptera att det är omöjligt, men min erfarenhet säger att det går bättre och bättre ju mer man envisas med att ändå använda händerna så mycket det går.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-19, 13:42   #19
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
hej på dig. det är absolut inte över med kreativiteten. Fick själv problem för 13 år sedan och har egentligen börjat med olika handarbetstekniker när jag blev dålig. fungerade som en form av terapi för mig. Vissa dagar är det svårare än andra. mitt tips är att ha många olika projekt igång samtidigt. kan man inte sy en dag så kanske man kan virke/knyppla/ påta eller en massa annat.
Fick lära mig ett uttryck för 5 år sedan som följt med mig. Bättre vara smart-lat än dum-duktig..
Lycka till och tänk på att det finns alltid mer än ett sätt att göra något på.
Therese
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
värk


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons