Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-05-31, 21:16   #1
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Embird uppdatering

Jag fick ett nyhetsbrev från Monica Boberg, Atelje Kreativ.

Det har kommit en ny uppdatering av Embird idag
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-03, 23:42   #2
amatören amatören är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 179
Tack för infon. Skall se om jag kan få till det också :-)
amatören är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 11:10   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Fungerar det i 64 bit nu?

Har någon laddad hem uppdateringen av Embird från i somras och sett om iconizer fungerar med Vista 64 bit eller WIndows 7?

Jag har Vista 64 och Embird före den senaste uppdateringen och då fungerar ju inte iconizern, inte heller om jag kör den med Embird 32 bit som Atelje Kreativ beskriver i sin video på You Tube.
Jag bockar i alla alternativ i iconizer i Embird men när jag öppnar den igen så är alla bockar borta.
Så jag funderar på om det är lönt att ladda hem uppdateringen.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 14:38   #4
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Ofta när ibockade rutor blir återställda som du beskriver så har man inte öppnat programmet som Administratör. Om du inte har gjort det innan så testa det. Du behöver bara göra på det sättet de gånger du skall ändra i Iconizer.

Tyvärr är det så att några få inte får till Iconizer alls hur man än gör. Vad det beror på är det ingen som vet.

Kan man inte få iconizer att fungera så får man hålla sig till Embird Manager.

Iconizer är inget program, inte heller en del av Embird egentligen. Det en del av systemet och innan Vista så fungerade det utmärkt. När Vista kom som hade ändringar i systemet så fick Iconizer problem. Dessa har blivit bättre med Windows 7 men inte är det som förr.

Jag avråder alltid att köpa Iconizer med en gång utan man bör testa det ordentligt att det fungerar innan köp. Har man köpt det ändå nu eller på Xp’s tid så är det bara att vänta tills utvecklarna har fixat till det.

Har man problem att se ikonerna och ofta arbetar i utforskaren för att kopiera filerna till maskinen tex. så kan man se den senaste lektionen jag har på YouTube där jag visar olika sätt att föra över filer till maskinen. Det är ju inte bara då man kanske vill öppna utforskaren i den mappen man arbetar i och gör man som jag visar så kommer man till rätt mapp direkt vilket gör det lättare att lokalisera filen.

Den senaste uppdateringen har inga förändringar för Iconizer.


Hälsningar
Monica Boberg
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 14:43   #5
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Tack. Nu har jag kört det som administratör, jag har aldrig fattat förut att jag ska ställa in det på ikonen. Sonen har sagt (och jag ser det också på kontrollpanelen)att jag kör som admin. Men nu, om jag inte ropar Hallelujah för tidigt så ser jag ikonerna i utforskaren.
Jag har också skrivit ut instruktioner från Atelje Kreativ att arbeta i manager. Jag hoppas att det står om Total commander där också för Embird frågade om jag skulle ha inställningar för det samt google toolbar. Den sistnämnda vill jag inte ha, om det inte är jättebra för Embird då förstås och Total commander hade sonen för att flytta filer på något vis som jag inte förstod
Tack snälla för hjälpen.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 14:59   #6
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Total comander går jag inte igenom. Det är inte Embirds program. Du måste köpa det för att använda det. Har inte satt mig in i vad det är. Google toolbar använder jag inte heller och har då heller inga lektioner för dem.

Hälsningar
Monica Boberg
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 15:02   #7
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Ah, är det du som är Atelje kreativ! Jag kände igen ditt namn på något vis.
Får kolla med sonen om total commander.
Tack så mycket för din hjälp.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons