Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-04-17, 10:37   #1
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 267
Anonyma sömmerskor

Hej!
Jag är inne och läser forumet då och då.( nu ganska ofta!)
Fast jag tycker det är jättetråkigt med de personer som inte fyller i sin medlemsprofil men ändå deltar i diskussioner.
Det finns knappt ett brukararnamn, endast initialer och inget om vad man har som syintresse eller liknande. Jag är inte nyfiken av mig, men ingår det liksom inte i " leken"?
Man behöver inte vända ut och in på sig själv, men något kan man väl ange?
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-18, 23:02   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jag tror det är väldigt olika vad man vill ha ut av sysidan och det får vi respektera. Många är här för att delta aktivt och för att fräffa nya bekanta och få visa upp vad dom har skapat, men andra har helt enkelt inget intresse av att delta så aktivt.

Så länge presentationen man läser inte bryter mot sysidans regler så ser jag ingen direkt poäng i att "tycka" en massa om hur folk ska skriva sina presentationer. Och att försöka tvinga folk att skriva mer tror jag inte skulle ge något. Det skulle bara bli påhittade saker i rutorna ändå.

För dig kanske det är en del av "leken" att skriva en utförlig presentation, men det är inte alla som vill vara med och leka. Jag tycker det är bra att man kan välja själv vad man vill fylla i.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-19, 08:16   #3
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Sen ska man ju inte glömma att det finns personer som måste vara anonyma pga av jobb och andra personliga saker.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-19, 17:55   #4
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Japp, det är ju också en viktig aspekt.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-19, 19:30   #5
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 267
Nu menade jag inte att folk skall röja sina identiter mm, men nog bygger väl denna sida på att man inspirerar och låter sig inspireras av andras kreationer. Då tycker jag det är lite tråkigt att så många väljer att inte bidra.
Det behöver inte analyseras mer än så. Det är ett forum där man deltar med hjälp, hurra-rop och bilder i en salig blandning samt frågar om hjälp.
Inte konstigare än så. Sen tror inte jag att de som inte skriver något är rädda för att röja någon identitet. Det var bara en ren reflektion eftersom jag tycker det blir fler och fler som blankar.de är inga dåliga människor men heder till alla som delar med sig.
Sy väl!
Marianne
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-21, 09:54   #6
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag är ingen överdrivet aktiv människa härinne, kanske beroende på att mina huvudintressen finns någon annanstans och när det kommer till sömnad är det i princip bara korsetter jag intresserar mig av. Alltså, jag har inte 100% kläm på om jag själv är presenterad ordentligt, men skit samma.
Undrar lite, finns det en tråd där man kan presentera sig med foto och utförligt curriculum vitae?
Och hur kul på en skala bananer vorer det inte om man kunde ha en avatar?!
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-21, 10:17   #7
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 267
Hej!
Magnus: du har en utförlig presentation oxh jag har tittat på den flera gånger och funderat oxh fantiserat om att sy en egen korsett! Jag menar bara att man kunde skriva något mer än initialer . Jag är allätare och testar olika saker, och för mig är det en guldgruva att leta runt oxh få input. Det behövs ingen större utläggning men något mer än ingenting räxker ;-)
Jag vill trycka på att detta inte är någon pekpinne utan bara en fundering!
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-21, 12:03   #8
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag förstår precis vad du eftersöker, eller tror mig förstå. Det känns ibland lite besynnerligt att vara inne i en djup diskussion med mycket consensus med någon som man absolut inte "känner", som är anonymare än anonym.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-21, 23:29   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det är klart man ska kunna få vara anonym.
Vi måste kunna välja vara privata. Internet är redan så avslöjande.

Men någonting jag saknar, är som Magnus säger, avatar! Skulle vara mkt lättare hitta rätt/känna igen författare när man läser lång tråd.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 06:45   #10
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag är med på ett elektronikforum där det finns en kille som. på beställning, fixar just avatarer åt folk och gör dessa mycket personliga. Dvs, man kan vara mycket anonym men ändå avslöja så mycket om sig själv, framför allt intressen via sin avatar.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 03:47   #11
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Precis det jag tänkte på. Behöver ju inte vara ens egen nuna..
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 08:09   #12
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Eller så gör man bara om den ordentligt
Bifogade bilder
 
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons