Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-08-31, 12:44   #1
mathias.a mathias.a är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 13
Herrkläder

Kanske det är ovanligt att en kille är medlem här.
Är en kille som är 16år och vill göra herrkläder men har aldrig sytt så jag undrar om det finns länkar, böcker eller tidningar som det finns tyger och beskrivningar på herrkläder!!
mathias.a är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 15:42   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Biblioteket är alltid en bra idé när det gäller mönster. http://www.cmgarment.nu/inger-oeberg...rrklaeder.html Finns antagligen där. Sedan finns http://www.burdastyle.com/ som har några mönster på herrkläder. I de flesta tygbutiker, båda fysiska och på nätet går det ofta också att köpa mönster.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 16:14   #3
mathias.a mathias.a är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 13
tack. finns det fler förslag
mathias.a är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 16:22   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Vad mer konkret letar du efter? Tyger kan du ju köpa precis det du vill ha i vilken tygaffär som helst, och mönster finns det gott om också. Om du kan precisera dig lite så blir det enklare att ge dig de tips du söker.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 16:41   #5
mathias.a mathias.a är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 13
menar om det finns fler länkar
mathias.a är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 19:55   #6
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
Citat:
Jimipe skrev:
Vad mer konkret letar du efter? Tyger kan du ju köpa precis det du vill ha i vilken tygaffär som helst, och mönster finns det gott om också. Om du kan precisera dig lite så blir det enklare att ge dig de tips du söker.
att de skulle finnas gott om herrmönster håller jag ej med om. tyvärr är vi nog bortglömda i det fallet.
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 20:08   #7
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Är ni? När det gäller historiska kläder finns det rätt gott om det. När det gäller nutida kläder tycker jag också att det finns rätt gott om det. Bara Röda tråden har 19 olika byxmönster för herrar. Är det ont om mönster? Visserligen har de då 45 stycken för damer, men, det innebär inte att det är ont om mönster för herrar. Framför allt med tanke på att det går betydligt mer trender i damkläder, vilket gör att det finns betydligt fler olika modeller att faktiskt göra mönster på.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 09:36   #8
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Men jimipe.. Alla vill väl inte gå omkring i historiska kläder till vardags. Det är väl vanliga kläder det handlar om. Tyvärr måste jag nog hålla med om att utbudet för killar är uselt, men det kan ju bero på att tjejer kan ha fler kombinationer, jag menar.. kjol o klänning försvinner ju som alternativ t.ex. Jag såg en länk till en superbra sida med massa mönster. Hittar den inte nu, men någon annan vet kanske vilken jag menar. Det är inte så länge sedan det fanns en tråd om det.Där finns det nog en hel del herrkläder med.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 11:28   #9
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
chery:
Varför tror du att enbart en av meningarna i mitt inlägg handlade om just historiska kläder?
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 11:43   #10
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Sorry, jag såg inte meningen med herrbyxorna först
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 13:06   #11
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
?

Senast redigerad av artesaan den 2008-09-01 klockan 13:09.
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 13:11   #12
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
Citat:
Jimipe skrev:
Är ni? När det gäller historiska kläder finns det rätt gott om det. När det gäller nutida kläder tycker jag också att det finns rätt gott om det. Bara Röda tråden har 19 olika byxmönster för herrar. Är det ont om mönster? Visserligen har de då 45 stycken för damer, men, det innebär inte att det är ont om mönster för herrar. Framför allt med tanke på att det går betydligt mer trender i damkläder, vilket gör att det finns betydligt fler olika modeller att faktiskt göra mönster på.
Så med andra ord tycker du att vi gnäller om att det finns dåligt med mönster för oss killar????
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 13:16   #13
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Förstår er killar och ni har rätt. Överhuvud taget är killar/herrar bortglömda i klädsvängen tycker jag.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 13:52   #14
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
artesaan:
Jag tycker inte att ni gnäller, jag tycker bara att det är fel sak ni ser problemet i. Det är nämligen inte brist på mönster det handlar om utan istället så är herrmode så pass konservativt att det helt enkelt inte finns så stor variation.Det man klär sig i är byxor, jackor, tröjor, visserligen i varierande ärm- och benlängd och med olika detaljer, men, det är fortfarande i stort sett de plagg som finns idag. Med tanke på att mängden olika kommersiella modeller på klädesplagg som finns idag tycker jag verkligen inte att utbudet på mönster är dåligt, bara att herrmodet i allmänhet är rätt tråkigt.

Vad är det du tycker saknas som gör att det skulle vara så dåligt med mönster?
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 14:02   #15
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Kanske lite från ämnet men en sak jag alltid undrat när jag går in i en herrbutik.

Är ni verkligen nöjda med utbudet?
Skulle ni kunna hänga på er en blommig kavaj exempelvis?

Allt som hänger där är ju enfägat och konservativt som skrivs här i tråden. Tycker faktiskt synd om er killar med så smalt utbud av kläder.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons