Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-10-14, 16:35   #1
KarinM KarinM är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 19
Favorit märke?

Undrade bara om ni har några favorit klädmärken? eller någons speciel märke!

Själv skulle jag nog rekommendera Dhalia!! kolla gärna up det väldight söta kläder!!
KarinM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 14:49   #2
SarahP SarahP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 24
Jag gillar American Apparel. De har busiga och inspirerande kläder. Jag köpte några söta klänningar med den här värdechecken. Nöjd så nöjd.
SarahP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 14:53   #3
SarahP SarahP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 24
Marimekko gillar jag också, men inte det originala tantiga modet utan istället de nya spännande grejerna som funkar för ungdomligare folk
SarahP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-19, 18:52   #4
avslutad130630 avslutad130630 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 27
Har nog inegn speciell och har aldrig haft tråkigt nog =)
avslutad130630 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-19, 21:48   #5
lövkillen lövkillen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 231
Plagget avgör vilket märke jag gillar. Från märke går jag aldrig till ett plagg. Jag brukar göra tvärtom. Från ett plagg börjar jag tycka om det specifika märket just för den gången.
lövkillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-20, 06:24   #6
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag drar lite större storlek och mina favoriter är Bonaparte och Zizzi.
Noa Noa har väldigt mycket finare detaljer i sina kläder och jag gillar deras koftor.
Pierre Robert för tjockare strumpbyxor och twilfit för underkläder
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-22, 01:05   #7
melvinara melvinara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 333
Favoritmärke

Ibland har man tur och springer på ett märke som har mer än ett plagg som man klär i!
Det gjorde jag: danska märket Cream samt Soya. För första gången i mitt liv har jag letat efter märkena och jämfört priser hos olika butiker! Det ni!!
Jag gillar kläderna från Soya som i all sin svarta enkelhet fungerar i de flesta sammanhang och på en tämligen normal 46-årings kropp ja, okej då...(= lite + här och lite - där )
Cream tycker jag om för att det är färg, lager på lager, kombinationsmöjligheterna.
T.ex. Tunika + jeans = dress down eller Tunika + matchande leggings och scarf = dress up.
Har aldrig i hela mitt liv spenderat så mycket pengar på tre st tunikor, en bolerokofta och ett par leggings vid ett tillfälle och varit SÅ NÖJD när jag gick ut ur butiken!!
Oooops! Vi pratar inte om att shoppingen ägde rum hemma på Stora Gatan ! Utan jag och doter åkte till Thuns och fyndade likadana plagg...
Men nöjd är jag! Synd för plånboken att sommaren tog slut. Jag tror jag skippar julklappar till alla utom mig själv i år... Det får bli Thuns i Faringe och Creams vinterkläder nästa gång... och då ska jag åka utan stressmoment och bara prova kläder till mig själv.
Men det blir som vanligt; jag köper MASSOR med kläder till killarna från name-it. De är så måttligt roade av resultatet, men de börjar förstå att mammas utbrytningsförsök en lördag nu och då inte bara är av ondo!
melvinara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 16:50   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Har inte riktigt hittat märke som jag kan säga "JAG!" om, nej... Det blir mest secondhand där jag hittar vintagekläder då jag kan känna mig "lycklig". I vanliga klädaffärer känner jag mig mycket sällan "lycklig", utan man köper för att man måste.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 18:05   #9
lövkillen lövkillen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 231
Vid munkebäckstorget, mittemot treans hållplats, finns en affär med ett äldre par som ägare. De har kvalitetskläder för bra priser.
lövkillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 22:54   #10
FruNalleman FruNalleman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 37
Jag gillar Gudrun Sjödéns kataloger. Är fina bilder, mer som fotoböcker än som klädkataloger ibland. Har några enstaka plagg därifrån (man ska passa på när det är rea-på-rean runt jul och på sommaren). De har en hel del kläder i ekologiska material också, vilket jag gillar.

Annars tycker jag en del av Twist & Tangos grejjer är rätt fina.

Också spanska ekologiska märket Skunkfunk har en hel del spännande design på sina kläder.

Har också fyndat några av mina absoluta favvokläder på helt vanliga affärer som KappAhl, Lindex och H&M.

Jag är väl ingen modeslav direkt, men gillar ändå mode på sitt sätt. Köper ibland om jag gillar nåt, och som kan kombineras med det jag har - och sedan får det hänga med tills det är utslitet/urväxt.

Ett märke jag inte riktigt förstår storheten med är dock Odd Molly...
FruNalleman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 07:16   #11
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Gudrun Sjödens kataloger är bra för man kan kopiera modellerna väldigt lätt eftersom hon bjussar på teckningarna:-)

Jag älskar Odd Molly för lekfullheten, den folkloristiska tonen, de fantastiska tygerna och kombinationerna som i vissa fall tyvärr kan bli lite för "mycket" sen önskar jag att "Grandma´s coat" inte var så tung...
Det finns jättemycket fina detaljer och idéer att hämta från det märket

Båda dessa klädmärken behöver i mitt fall i alla fall tonas ner med mer basic kläder.

Skulle bli jätteglad om dessa sålde metervaror
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 12:43   #12
FruNalleman FruNalleman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 37
Jag håller med dig Syfantasten - det skulle vara guld att kunna köpa några av deras tyger på metervara!

Gudrun Sjödén har ju lite metertyger, men oftast är det ju mer "inredningstyger" och inte så mycket att sy kläder av kanske. För många år sedan gav hon tydligen ut någon slags sybok, där man lätt kunde sy egna stortunikor, kimonos mm av hennes tyger. (Boken brukar ibland dyka upp på Tradera, men säljas för rätt många kronor.)
FruNalleman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 18:32   #13
FruNalleman FruNalleman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 37
I sommar har jag även hittat en ny favorit, Vamlingbolaget! Var på deras rea på Gotland, härligt, speciellt deras lila velour!

Fick även tips om linnekläder från K&US av en kompis, ska kolla upp dem.

Nån som gillar Laura Ashley? Hade en god vän som vurmade för hennes kläder.
FruNalleman är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons