Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-11-03, 14:52   #1
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Beskrivning till virkade leksaker?

Hej! Jag har fått en del fina bomullsgarner och skulle vilja virka något "dockliknande" till min dotter, den där typen av leksaker, ofta färgglada, som man kan se i inredningsreportage i TV och tidskrifter.
Amugurumis är ju ofta så små, jag har tänkt mig något större, är det någon som har något tips om var jag kan hitta beskrivnigar på sådana? Gärna på nätet, så slipper jag stå i kö på bibblan! Jag är nu en gång sådan att när jag fått för mig något så vill jag börja ganska omgående...
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 15:13   #2
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Drops har några mönster:
http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=30&lang=se
Crochet Pattern Central har en hel del:
http://www.crochetpatterncentral.com/directory/toys.php (blue totoro är jättesöt)
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 15:39   #3
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Kolla på Etsy.com, där kan man köpa mönster till rätt bra priser! Jag har testat innan och bland annat köpt mina "katt-mönster" där. 32 kr kostade det och det var det helt klart värt!
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 16:15   #4
atervo atervo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 126
Jag har mönster på en mobil med virkade djur; kanin, lejon, nalle, tax, uggla och elefant. Storlekarna är från 9 till 20 cm.
Om du vill ha den kan jag skicka med posten.
atervo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 18:59   #5
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Tack för era tips!

Och ett särskilt tack till dig atervo som är så hjälpsam! Det låter jättefint med en tax, och kanske är det inte så svårt att förstora det? (det är väl inget upphovsrättsskyddad mönster bara? Vill ju inte att någon skall bli arg på oss!)
Men jag funderar på om det inte blir antingen fisken från dropps - jag har väldigt bra färger till en fisk, men jag tycker det mönstret är lite enkelt, kanske att man kan ändra lite på det... eller så kanske det blir den stora draken som jag hittade under den andra länken... men då skulle jag verkligen vilja ha den grön, och tyvärr så har jag inte så mycket grönt garn!
Nej, det blir kanske fisken i alla fall! Eller taxen...
Och etsy har jag ju inte ens kollat än, det måste jag göra, för jag tror att jag har sett dina katter och tyckt att de är fina!

Tack så jättemycket!
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-05, 17:11   #6
stinixa stinixa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 8
här: http://ysolda.com/store/toys/ finns det några mönster på jättefina stickade djur till försäljning. här: http://ysolda.com/wordpress/patterns/ finns det ett gratis mönster också.
stinixa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-09, 09:11   #7
Sireene Sireene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 2
Mobil med virkade djur

Citat:
atervo skrev: Visa inlägg
Jag har mönster på en mobil med virkade djur; kanin, lejon, nalle, tax, uggla och elefant. Storlekarna är från 9 till 20 cm.
Om du vill ha den kan jag skicka med posten.
Hej.
Har sökt efter mobil med virkade djur,hittade Dig. Skulle gärna vilja ha mönster,betalar naturigtvis för dem.

Hälsningar Marianne

marianne.neren@hotmail.com
Sireene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-12, 22:39   #8
linda.li7 linda.li7 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 3
Citat:
HelenaKnutsson skrev: Visa inlägg
Hej! Jag har fått en del fina bomullsgarner och skulle vilja virka något "dockliknande" till min dotter, den där typen av leksaker, ofta färgglada, som man kan se i inredningsreportage i TV och tidskrifter.
Amugurumis är ju ofta så små, jag har tänkt mig något större, är det någon som har något tips om var jag kan hitta beskrivnigar på sådana? Gärna på nätet, så slipper jag stå i kö på bibblan! Jag är nu en gång sådan att när jag fått för mig något så vill jag börja ganska omgående...

Hejsan Helena
Jag hittade ett mönster i nr 46 -08i Hemmets Journal på en färgglad docka.Pippi inspirerad. Jätte söt.Dock är denna stickad. Gå in och kika på deras hemsida, den är på bild på deras första sida. Jag håller på med min just nu.
Är själv överförtjust i Amigurumi och det finns större Amigurumisar också. Lycka till//Linda
linda.li7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons