Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-11, 14:28   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
URS för penningglada säljare

det är ganska egalt var jag hvar inne men det är sättet...

jag vart nästan attakerad när jag kom in genom dörren för att kolla efter firmoplast. jag passade på att kolla efter en overlock på en gång när jag var inne, fumligare säljare har jag aldrig varit med om han verkade inte kunna något, u stället för att visa mej den oöverträffade träningen av maskinen berättade han att alla andra inte hade den.
jag väntade på att han skulle dra mitt kort, tillslut förstod jag varför han inte gjorde det, 2 ggr frågade han om han inte skulle dra för symaskinen oxå.

det bästa argumentet var köp den här för XXXXX så får du den här med så betalar du ett nytt pris flera 1000 högre, bra försäljar snack, när jag övergick till att berätta att jag nog kommer hålla mig till Husqvarna, så hade han ju alla chanser i värden att berätta varför jag skulle byta märke, men allt som kom ur munnen var skit om husqvarna...

Alla fakta frågor jag hade viftade han bort. han viste inte ens vad underlägg var för något, utan var tvungen att fråga en försäljare som var från maskin tillverkaren som demade.

Ööööh om jag handlar en sådan maskin, nääää, inte av honom o inte byter jag märke heller. är det bästa argumenten att vi är bättre än husqvarna de enda fördelarna så nej tack, inte när man har världens kunnigast, trevligaste handlare som jag har....

Både jag o min assistent hade äckel rysningar på ryggen när vi gick ut där ifrån....

Kan förstå varför han var så negativ mot sysidan

Annie
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 14:37   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Hmm en del är inte ens värda att kallas försäljare, eller så hade han en extremt dålig dag. Att inte ens veta vad underlägg är é ju botten skapar inte förtroende in för framtida eventuella problem. Ni åkte väl vidare antar jag?

Det är verkligen kalas när man hittar bra återförsäljare jag har en jag är jättenöjd med.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 14:40   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag kan inte förstå varför säljare som bara säljer ett märke är så negativa till andra märken, tror dom att vi väljer det märket bara för att de pratar illa om ett annat!
Jag tycker inte heller om att om jag köpt en maskin och det krånglar, att säljaren tar för givet att det är mitt fel att det jäklas. Det är ju mycket möjligt att det är det men man kan ju få höra det lite "fint" eller som tips att man ska göra si eller så
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 00:00   #4
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Såna fins det innom alla brancher är jag rädd. Jag vet en nätbutik (onödigt att gå in på detaljer) vars repressentanter på olka forum har spenderat ungeffär fyra gånger så många inlägg på att tala om varför man inte ska köpa någon av konkurenternas grejer istället för att berätta vad som är så bra med deras egna!
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons