Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Broderimaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-01-21, 22:00   #1
Sagakatt Sagakatt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2012
Inlägg: 35
Broderi ger mersmak :-)

Har nu broderat en del på min Brother innov-is 90e och är mycket nöjd med den, men det ger mersmak :-)

Skulle önska kunna göra lite mer än vad denna maskin klarar av, t ex sätta ihop broderier med en text vilket betyder att jag behöver större ram. Kunna lägga ut flera små broderier i en och samma ram, kunna mäta avstånd mellan motiven.

Finns det någon maskin som klipper tråden vart efter nålen flyttar sig, så man slipper långa trådar som sen ska klippas efteråt?

På min maskin måste jag hålla i tråden vid start, gör man så på alla maskiner? Den plockar dessutom gärna upp en bit av undertråden vid första stygnet, gör jag något fel?

Har börjat snegla på lite mer avancerade maskiner... Det verkar vara två prisklasser som gäller ca 15.000kr eller 22-25.000kr. Har tittat lite på Janome 350e, Brother innov-is V3 och HQ Topaz30.

Ska titta lite närmare på dessa maskiner på syfestivalen i februari, men är väldigt nyfiken att höra om någon här har erfarenhet av dessa? För och nackdelar.
Sagakatt är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons