Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-03-02, 16:44   #1
Littlefox Littlefox är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 36
Bästa sy- och broderimaskinen?

Går i shoppingtankar och vet inte vad jag ska välja i denna djungel av sy- och broderimaskiner.

Vilka rekommenderar ni? Och är Brothers innov-is 900 eller 950 något att ha ens? Jag har ju kastat ett öga på den i alla fall.

Vilken är helt enkelt bäst starkast och tryggast? Hihi. Under 20 000 spänn i alla fall
Littlefox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-02, 18:01   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
När det gäller broderimaskiner, billiga maskiner klarar små broderirammar. Den du tittat på klarar att sy broderier 10x10 cm. Ju dyrare maskin ju större ramar klara den.
Vill du kunna sy på maskinen eller vill du bara ha en brodimaskin?

Tänk på att du behöver ett broderiprogram till datorn, för att kunna ladda och göra broderierna broderbara och om du vill göra egna broderier eller ändringar i ett befintligt broderi. Dessa brukar gå på några tusenlappar, beroende på vilket du väljer och hur mycket funktioner du vill ha.

Det finns massor med broderier på nätet. En del är gratis, andra köper du och en del får du ladda ner fritt om du betalar en medlemsavgift varje månad.

Utan broderiprogram är du hänvisad till det som finns i maskinen och dom kort som finns att köpa (svindyra) till din maskin.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-02, 19:21   #3
tk81 tk81 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 99
jag har haft en brother 950 och ar nu en brother 1500 är jättenöjd med båda. behövs inget program för att flytta broderierna till maskinen från datorn men vill du göra egna broderier eller göra ändringar behöver du ett program
tk81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 07:11   #4
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Köpte en Topaz 30 Husqvarna alldeles nyligen. Syr väldigt fina broderier. Och toppen att anvánda som vanlig symaskin
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 09:58   #5
lenmargret lenmargret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 108
Hej!
Var Dina Brothermaskiner även bra som, vad skall vi säga, "vanliga symaskiner" - de verkar ju ha en hel del valmöjligheter/funktioner i sig.
Vårsol till Er alla!
lenmargret är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 13:22   #6
tk81 tk81 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 99
det är jättebra som vanliga symaskiner
tk81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 14:09   #7
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Jag började med en Brother inovis 500, som jag hade ett par år sedan bytte jag upp mig till en 4000, det är ju stor skillnad vad det gäller storlek på broderier, men som nybörjare kan det nog vara lite överväldigande med alla finesser som finns på den stora maskinen.

Jag använder den till att sy allt annat också, typ väskor, barnkläder o.s.v. Jag har inge annan maskin. Och det finns ju massor av sömmar och tillbehör.

Min Brother 4000 köpte jag begagnad och nyservad i en symaskinsaffär. Och lämnade då den lilla i utbyte. Jag har PE-design 7 som program till, där kan jag ändra och göra en del broderier själv.

Lycka till
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons