Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-09-27, 16:17   #1
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Eq 7

Jag undrar hur man kan skriva ut mallar och skärguider till bårder på EQ7 (Electric Quilt 7)? När det gäller block går det bra att få ut mallar och klippguider.

Senast redigerad av bila den 2013-09-27 klockan 16:37.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 19:29   #2
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
När man har satt border blocken går man in på Worktable - Work on block Sedan File - Print Templates

Lycka till!
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 20:15   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Det är så jag gjort, blocken får jag ut det jag vill. Men jag har satt en bård runt blocken men får inte ut några mallar eller skärmått till bården.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 08:31   #4
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Nej. Jag får den inte att printa ut border blocks som jag satt på "border" heller. Du kanske ska kontakta deras "hjälp" tjänst. Constigt. Enda jag kan tänka att komma runt det är att manuellt sätta border blocken som matchar det du vill ha.
Vill gärna höra hur du gör.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 09:23   #5
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag ska maila EQ och fråga som när mitt internet fungerar som det ska. Är drabbad av kabelbranden i Kista i stockholm, trots att jag bor den andra sidan av stan. Kan läsa mail men inte skicka. Har lyckat att koppla upp mig på en ett superslött mobilt bredand, annars är det telefonen som gäller. Trist att inte kunna komma ut som man vill.

Om jag får svar delar jag givit vis med mig.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-07, 21:55   #6
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Nu har jag äntligen fått tillbaka det riktiga internetet och kan maila.
Jag har skrivit till EQ-suport och frågat om det där med border. Jag skrev för några timmar sedan och har redan fått svar. Här kommer svaret jag fick, har dock inte hunnit testa om det fungerar.


Hello Birgit,

Printing a border is exactly the same as printing a block. You select the border, or section on the border, with the Select tool, then printing.


Whether or not the whole border will print at one time for a pieced border depends on the border:


TYPICAL BORDER YOU CHOOSE FROM BORDER TAB:

If you have used one of EQ7's Border Tab blank border layouts, then set blocks into the border, that border is made up of individual sections (just like the quilt is made up of individual block sections into which you can set blocks). So each section (which may be a block, or may be a plain setting triangle around a block), must be printed individually.


BORDER YOU HAVE DRAWN AS LONG BLOCK:

If you have drawn your whole border strip as one long block the size of your border and set into a long border strip, then you have a one-block border which is indeed one block and selecting the border will select that whole border strip, and it will all print.


AUTO BORDER/SINGLE BLOCK PATTERN:

If you have used an Autoborder in the "Single Block Patterns" style, these have been drawn as one long block, and so the whole block will print as one long whole border strip.


Best wishes,

Penny
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 11:56   #7
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag har testat. Borderna får man makera varje bit för sig och då går det att skriva template och rottery cutting på den biten, och så för man ta nästa bit.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 12:10   #8
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Tack att du postade deras svar. Jag ska prova det nästa gång.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons