Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-27, 09:26   #46
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Citat:
ElisabethS skrev: Visa inlägg
Klart jag står för vad jag skriver. Har jag antytt något annat.
Min dator kraschade så mitt tillägg till mitt inlägg hann aldrig infogas.
Däremot så har jag inte rört ditt inlägg.
Jag har inte sagt att du ändrat i mitt inlägg utan i ditt eget! Mitt inlägg är en reaktion på det du skrev först, INNAN du ändrade hela inlägget och återkom med en helt annan ton och innehåll så säg inte att du gjort ett tillägg! Och göm dej inte bakom en datakrasch för en sån kan inte ändra vad du skrivit...

Detta blir det sista som jag skriver i detta ämne för nu börjar det bli dagisnivå
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 09:39   #47
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
barkle:
ElisabethS: Du fortsätter att försvara dig med näbbar och klor. Kan du inte bara för en kort sekund visa bara liiite ödmjukhet och sätta dig ner och tänka efter om det inte ligger nånting alls i den massiva kritik du fått av medlemmarna??


Klart jag försvarar mig när jag blir beskylld för felaktigheter.
jag skrev också att har jag gjort fel så ber jag om ursäkt.
Jag har bara varit aktiv som moderator i två inlägg. varav ett av dessa tolkades fel. Där har jag bett om ursäkt och återställt det forumet. Vad mer för fel har jag gjort??

Du får förstå att man blir ledsen över alla påhopp, gliringar och spydigheter som börjar hagla över en.

Massiv kritik kommer största delen från 3 medlemmar.
och där är tonen allt annat än vänlig.
Kritik är bra men den ska vara konstruktiv. Är den inte det så kan man lika bra hålla flabben. Det löser inte det problem som uppstått.

Har vi moderatorer gjort övertramp så kan sådant diskutera på ett lugnt och sansat sätt.

Har jag som privatperson skrivit ett inlägg som feltolkas så kan man även där reda upp det lugnt och sansat.

Är man nu oeniga så behöver man inte starta ett världskrig utan det går faktiskt att resonera om saken.

Och ja, jag kommer fortsätta försvara mig när jag blir bemött av elakheter, gliringar och spydigheter.



Jag har inte hängt med på sysidan på ett tag och inte hört talas om dessa nya moderatorer och baxnade då du som moderator tyckte nån skulle tvingas att berätta var hon beställt handdukar!!!!
Jag håller i sak med dig att det var löjligt att gå ut med halva storyn men att vi inte direkt kunde få reda på var hon köpt dem, men att forumets moderator skulle ta en sån sak i öronen förvånade mig! Ni ska väl inte vara poliser på det viset.


Det var jag som privatperson som skrev. Inte som moderator.
Är jag moderator undertecknar jag mitt inlägg med mitt namn och supermoderator. och det namnet har ägarna av sysidan gett oss.
.

Klart ni får tycka som privatpersoner men ska hålla en låg profil som moderatorer och bara gripa in då det är absolut nödvändigt, gärna då med enbart en privat reprimand till vederbörande och inte till offentlig beskådning. Nä du, du har nog tagit på dig för stora stövlar i detta fall. Tagga ner och lägg av att leka polis (eller tänk över om detta var en lämplig uppgift för dig)! Såna har vi nog av, både på sysidan och i verkliga livet.
Är er titel "supermoderator"?!!! Ja det var ju att ta i i överkant.


Vi har inte valt det själva. Så tycker du namnet låter för mycket (jag gör det) så tycker jag du ska skriva till Ulrika om det.
En av anledningarna till att det är ganska oroligt här kan ju vara att man tror saker och skriver inlägg innan man vet. Då uppstår det ju felaktiga situationer, uttalande osv. Kan det ligga något i det tror du?



Elisabeths
som privatperson
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 09:43   #48
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Tack ska du ha

Nu är måttet rågat här. Jag går ur som medlem pga att sysidan inte längre är någon trevlig sida.
Nu blir man anklagad för att vara mobbare också och någon privat ordväxling vill jag inte ha.Det är väl jag som har blivit mobbad egentligen.

Jag gillar inte när folk ljuger för du har visst varit på flera forum och kommenterat, och jag vill visa vem du är och att du inte passar som forumsvärd. Det borde du inse själv och jag har noterat att det inte bara är jag som har irriterat sig på dig.

Jag hoppar av totalt från sysidan

Tack för mig
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 10:04   #49
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Ja nån mobbing driven av ett fåtal personer har det enligt min uppfattning definitivt inte handlat om. Löjligt påstående! Ett stort antal medlemmar har helt enkelt reagerat på de nya "gestapofasorna" man anser sig blivit utsatta för.
Elisabeth: I stället för att citera och gå i försvarsställning över varenda kritisk mening som skrivits hade du i stället kunnat svara: "Tack för påpekandet, jag ska ta till mig det och ursäkta om jag gör övertramp, det är inte så lätt när man är ny på posten!" Sen hade det varit nog tjafsat om den saken. Detta måste ta all din kraft för tillfället. Som sagt, tagga ner och överväg att dra dig undan ett tag, det finns ju fler moderatorer som kanske kan träda in och lugna stämningen.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 11:18   #50
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Vi har nu startat en diskussion om moderering istället där vi kan diskutera om moderering i allmänhet, där vi är konstruktiva och diskuterar i allmänhet om moderering. Här är den diskussionen:

http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=15562
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 15:00   #51
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Citat:
ElisabethS;100872
[I
skrev:
ElisabethS skrev:
Kritik är faktiskt bra att få och även beröm. Det ska vara likadelar så mår alla mycket bättre. Det ska inte behöva vara en hatstämning som det är nu. Vi kan säkert komma fram till ett bra resultat om vi hjälps åt.
Jag fick omedelbart en åthutning över detta inlägg som du svarat mig på. Sen gick drevet igång. Och rätta mig om jag har fel, men för mig är det här ett oacceptabelt agerande.[/I]
Elisabeth, vad menade du med ovanstående? Hela denna tråd handlar långt ifrån bara om moderatorerna. Utan hela situationen här på sysidan. Att du ställer sig hårt i försvarsställning bodrar nog till "drevet" som du hänvisar till.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 15:33   #52
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Jag hänvisar till den nu pågående diskussionen om hur modereringen ska fungera rent allmänt istället:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=15562
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons