Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-05-30, 20:50   #1
maria_mi maria_mi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 7
Kreativ stickning/prenumeration

Jag är riktigt XXX på "Kreativ stickning". Idag fick jag en tidning + inbetalningskort för ett år. Jag sa upp prenumerationen SKRIFTLIGT efter förra tidningen, men de har en så kreativ uppsägningsvariant, att de antagligen förlitar sig på att folk missar hur det ska gå till... Först ska man klicka på anledningar till uppsägning, sedan en ruta för egna funderingar, i text... dock EJ ang. prenumerationsärenden! Och som slutkläm när man klickat och skrivit, står det, lite diskret:
"Kära Prenumerant
Din uppsägning skall antingen sändas per brev till:
Kreativstickning
c/o Allt om Handarbete
Box 55 972
102 16 Stockholm
Sverige
Eller kontakta vår kundtjänst på 040 6060646 som har följande öppningstider:
Måndag-Fredag kl. 10-14"
Det är lätt att tro att klickandet och skrivandet var uppsägningen
Andra förlag är inte så kreativa, utan det är enkelt att säga upp prenumerationen över nätet. Tidningen går nu tillbaka som rek MED mottagningsbevis!
maria_mi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-12, 10:42   #2
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Hatar när sådant händer, när man säger upp en prenumeration och dom fortsätter att skicka ut. Dom gör det nästan omöjligt att avsluta prenumerationerna. Men bara ring dom, du ska inte betala för något du avbeställt. Fortsätter dom att skicka, tror jag man kan kontakta konsumentverket, men inte säker på detta. Där har varit andra prenumerations bolag på tv om sådant här, där dom skickar även efter man avslutat och det är fel. Jag förstår att du blir arg. Hoppas det löser sig för dig!
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-12, 15:08   #3
jossebell jossebell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 121
ogilla!

Jag har haft liknande problem med just kreativ stickning. Ringde och sade upp prenumerationen. "vill du få de nummer du har kvar på prenumerationen?" okej det blir bra" Sedan han det komma ytterligare två tidningar på en nya prenumerationen.Ringer igen och får veta att de ej har någon anteckning om att jag skulle ha avslutat prenumerationen. Nä det företaget gillas inte. Därför sade jag även upp allt om handarbete fast jag varit prenumerant sedan 1987. Även om de hetat lite allt möjligt genom åren.
jossebell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-21, 21:09   #4
maria_mi maria_mi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 7
Ännu mer ogilla!

De hämtar inte ut sina rek heller! Jag skickade samtidigt ett vanligt brev med kopia på rek-inlämningen. Är det nu bara att vänta på betalningspåminnelse eller ska jag dessutom ringa och säga upp prenumerationen? (Är lite rädd att jag kan bli otidig i både tonfall och språk.)
maria_mi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-21, 21:45   #5
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
jag hade ringt dom. får du påminnelse så kräv att dom tar tillbaka den och att du inte ska behöva betala. när jag blir irriterad för något dom gör fel, brukar jag klargöra att kunden har rätt, på ett bestämt sätt men inte på något otrevligt vis, men samtidigt låta dom veta att man accepterar inte vad som helst. det är viktigt att få dom att förstå att man menar allvar, annars utnyttjar dom bara ens godhet. ibland får man inte vara för snäll, men givetvis ska man inte vara otrevlig på något vis. hoppas det löser sig
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 10:19   #6
maria_mi maria_mi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 7
Haha, ingen uppsägning har inte nått dem... måste betala!!! Nu får jag avsätta tid till att kolla att uppsägningen fortfarande gäller, eftersom jag ju har betalat. Det är väl så det brukar fungera med den här sortens företag?
"Förr kunde man säga upp prenumerationen på hemsidan, men förlaget har ändrat på det." Man kan undra varför man dragit ned på servicen.
maria_mi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 10:21   #7
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Va, är det sant?
Suck, man blir så trött på sådant. Önskar jag kunde hjälpa dig. Ring o skäll lite på dom och kräv att uppsägningen ska gälla på direkten.
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 11:08   #8
maria_mi maria_mi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 7
Det är en tröst att nå'n bryr sig!
Nu har jag mailat dem och hoppas på svar; Vill gärna veta vad jag ska betala för att slippa eländet.
maria_mi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 11:58   #9
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Tråkigt när det krånglar.
Ett bra sätt att slippa den typen av problem är att bara köpa tidsbegränsade preumrationer.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons