Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-09-27, 12:33   #1
FNiX FNiX är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 88
Julbarnswap Hemlis 08

aLLA NI SOM HAR BARN 0-7 ÅR OCH VILL VARA MED I EN JULHEMLIS. nU HAR JAG LAGT UPP info på bloggen!

Häng med, vi är alla sysidemedlemmar


http://syswaparna.wordpress.com/
FNiX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-27, 14:52   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Förstår fortfarande inte varför man ska gå på en extern sida för att få info om swapen. Skriv det här istället, det är väl meningen eller? Varför annars ha ett särskit forum för Swap som är nyskapat. Då kan vi lika gärna ta bort det här forumet. Låter jag grinig? Ja kanske en aning, liten smula.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-27, 15:01   #3
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Tua!

Då är nog jag också lite grining! Jag håller med dej och skulle vilja ha en förklaring av trådskaparen på varför. Helst då utan pekpinnar och sura kommentarer. Jag känner mej lite utanför då jag kanske inte vill eller kan vara med men kanske ändå vill se och läsa om swapen men då på sysidan.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-27, 18:50   #4
FNiX FNiX är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 88
Nu är det faktiskt så att om ni stör er så mycket på att vi pratar om våra swapar här trots att vi har en blogg där vi lägger upp bilder från ALLA swapar vi har på och alla är medlemmar på Sysidan och har träffats här så föreslår jag att ni pratar med ADMIN eller ULRIKA och slutar kidnappa våra trådar (detta är andra ggn)till att diskutera varför tråden existerar.


UR FORUMREGLERNA

Håll er till ämnet
Avvik inte från diskussionens ursprungliga ämne, starta hellre en ny diskussion själv om du vill föra in diskussionen på ett nytt spår.

Och jag vet att komersiella trådar inte fårläggas in, men det här är väl knappast en komersiell tråd och är det det SÅ FÅR ULRIKA ELLER FORUMVÄRDARNA tala med mig.

Jag kan naturligtvis lägga reglerna ÄVEN här!
MEN .... EFTERSOM vi , alla medlemmar i sysidan, har haft flera swapar så vill vi samla alla bilder på ett ställe och om vi länkar dit så är det väl knappast att räkna som komersiellt. Vi kan lägga till en länk till sysidan vilket vi hemst gärna gör om det är problemet.

Men allvarligt talat NI TVÅ är hemskt välkomna att vara med i våra swapar (Vi har även haft mindre swapar som man kan vara med i även om man inte har barn!)


Här är reglerna för babyjulswapen


Syswapparnas julswap är för dig som har barn eller barnbarn från 0-7 år. Det går till så att du svarar på nedanstående frågor i din blogg och skickar förstås in din anmälan. Sedan får du en hemlig vän som du ska ge ledtrådar till och givetvis skicka ett paket till. Den du får som hemlig vän är INTE samma som skickar till dig.

Meningen är att du ska lägga ut ledtrådar på din blogg och anonymt på din komips blogg så att andra kan gissa vem du skickar till.

Anmälan skickas till larsson.magdalena@live.se (OBS NY mail ADRESS) ange att det handlar om julswapen i ämnesraden
Anmälan senast 20:e oktober. PAketet skall vara framme hos mottagaren senast 24:e december så posta i god tid!

Reglerna då?

* Man ska skicka ett paket till sin hemliga kompis på ett värde av 200 -250 kronor (exklusive porto), det ska innehålla minst ett sytt/stickat plagg till barn tyg/garn som mamman kan göra något med, någon julklappsöveraskning till mamma och sybehör eller annat pyssel(försök att matcha din kompis enligt hennes svar!). Paketet får kosta mer än summan och man får skicka med annat också.

När du får ditt paket ska du lägga upp en bild av paketet på din blogg och skicka bilden till mig.

Du kan diskutera swapen här >>

Frågorna här ska besvaras på din blogg!

1, Hur många barn har du?

2, Kön kläder och skostorlek på barnen

3, Vad betyder ordet maskerad för dig!

4, Är du nybörjare, medel eller avancerad på stickor?

5 -”- på sömnad

6, Vilken typ av tyg föredrar du?

7. Vilken typ av garn gillar du?

8, Håller du på med någon annan skapande hobby(vad?)?

9, Finns det något i pyssel, sy eller stickväg som du behöver?

10, Vad gillar du för godis?

10, Är du allergisk mot något?

11, vad är dina favoritfärger?

12, Finns det några färger du absolut inte gillar?

13, Kaffe eller te?

14, vad lyssnar du på för musik

16. Vad läser du för böcker?

17, Prenumererar du på någon sy/sticktidning?


OCH VILL NI DISKUTERA SWAPEN (det vill säga regler bilder etc) så tala gärna här! ANNARS KAN NI SKAPA EN EGEN TRÅD OM VILKA SAKER SOM FÅR EXISTERA HÄR ELLER INTE !!!

Om någon nu uppfattar mig som otrevlig så är ju det tråkigt men det är inte särskilt trevligt att kidnappa andras trådar för gnäll heller!
FNiX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-27, 20:20   #5
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Igen?

Tua och kompani, jag trodde det var utrett i den förra diskussionen?
Jag orkar inte dra det hela igen, men jag är säker på att åtminstone Tua har läst det, övriga kan hitta de under Halloweenswapsdiskussionen
Du, Tua, har ju fått uppmaningen att höra med Ulrika om du inte tycker om våra trådar - varför gör du inte det?
Att bara hålla på med dessa påpekanden om din åsikt stör ju bara, det är inte konstruktivt!

(Förlåt Fnix att jag fortsätter diskussionen här! Jag borde inte, jag vet, men jag blir bara så trött på sådant här glädjedödande så jag kan inte låta bli!)
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-27, 20:26   #6
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Nej usch, varför behövde det bli så här igen...
Kan vi inte bara glädjas med varandra? Tillvaron blir så trist med all den här fientligheten!

Senast redigerad av HelenaKnutsson den 2008-09-27 klockan 20:28.
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-27, 22:52   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
HelenaKnutsson skrev:
Igen?

Tua och kompani, jag trodde det var utrett i den förra diskussionen?
Jag orkar inte dra det hela igen, men jag är säker på att åtminstone Tua har läst det, övriga kan hitta de under Halloweenswapsdiskussionen
Du, Tua, har ju fått uppmaningen att höra med Ulrika om du inte tycker om våra trådar - varför gör du inte det?
Att bara hålla på med dessa påpekanden om din åsikt stör ju bara, det är inte konstruktivt!

(Förlåt Fnix att jag fortsätter diskussionen här! Jag borde inte, jag vet, men jag blir bara så trött på sådant här glädjedödande så jag kan inte låta bli!)
Uppmaning att höra med Ulrika? Nu förstår jag ingenting. Vart har jag fått den ifrån och vad vet du om det? Och varför ta i så hemskt. Jag tycker ni ska be om en egen tråd om ni inte vill delge swapen i forumet som det är. Sen får ni tycka vad ni vill att jag är sur eller grinig, det bjuder jag på. Sen att vi (läser jag för jag sticker ju ut hakan som vanligt) kidnappar era trådar... lägg dom i er blogg så sker det inte. Enkelt eller hur?

Be om en egen tråd/forumrubrik så lovar jag att inte titta i den och kapa något.

Min åsikt är lika mycket värd som någon annans och stör den så strunta i den då. Så enkelt eller hur. Dessutom har jag inte hoppat på någon men blir nu påhoppad för att jag har en åsikt. Blääääää
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-27, 23:30   #8
FNiX FNiX är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 88
du blir påhoppad för att du lägger en Off topic diskussion i vårat ämne VILKET ÄR EMOT REGLERNA!!!

! Och jo du har blivit omnedd att tala med ulrika i halloweentråden!
Föreslår att vi fortsätter originaldiskussionen här det vill säga OM JULSWAPEN tills en admin säger något annat!
FNiX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 09:54   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
FNiX skrev:
du blir påhoppad för att du lägger en Off topic diskussion i vårat ämne VILKET ÄR EMOT REGLERNA!!!

! Och jo du har blivit omnedd att tala med ulrika i halloweentråden!
Föreslår att vi fortsätter originaldiskussionen här det vill säga OM JULSWAPEN tills en admin säger något annat!
Ursäkta att det kommer ytterligare ett inlägg från mig. Men jag uppfattade inte att "du" i halloweenswappen avsåg mig. Sen har någon missat det här i forumreglerna.

"Respektera andras åsikter
Ibland har andra medlemmar helt andra åsikter. Det måste man respektera; diskutera sakfrågan utan att gå till personangrepp."

Bara för att jag hade en fråga och åsikt som inte passade så legitimerar inte det ett påhopp.

"OCH VILL NI DISKUTERA SWAPEN (det vill säga regler bilder etc) så tala gärna här! ANNARS KAN NI SKAPA EN EGEN TRÅD OM VILKA SAKER SOM FÅR EXISTERA HÄR ELLER INTE !!!

Om någon nu uppfattar mig som otrevlig så är ju det tråkigt men det är inte särskilt trevligt att kidnappa andras trådar för gnäll heller!"

Existensfrågan har aldrig varit på tapeten, inte från mitt håll ialla fall. Men det är ju en tolkningsfråga av den som läser. Avsaknade av information var något jag hade synpunkter på och att behöva söka extern sida för att få den. Dessutom att behöva ha en blogg för att vara med.

På sysidan i forumet läser vi direkt swapreglerna ang aktuell swap och inte behöver vi blogg heller. Nu finns ju reglerna med här men inte i första inlägget. Så en sak till... det är ofint att skrika.

Tach och hej nu kan ni fortsätta med sakfrågan, vad den nu var.

Tillägg:
För att förtydliga mig så uppfattar jag det så här, exempel.Mycket förenklad..
Jag har en fråga.... men den får du veta på den här adressen http://www.vadsomhelst.com

Senast redigerad av Delfintua den 2008-09-28 klockan 10:02.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 11:00   #10
FNiX FNiX är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 88
Här pratar vi om julswapen inget annat!!!

Hoppas att ni alla som vill vara med får en trevlig swap. Givetvis kan man lägga sina bilder i den här tråden också!
Välkomna!
FNiX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 18:46   #11
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Nu har jag anmält mig till swapen via mailen och lagt ut alla frågorna på min blogg.

Skall bli väldigt roligt!

Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 20:36   #12
Anne-Lie Anne-Lie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 199
Spännande nu har jag också anmält mig! Detta ser jag framemot!
Anne-Lie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 21:03   #13
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Min värsta jobbmånad är snart över så jag vill vara med igen, jag mailar dig Magdalena. Har saknat er swap!
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 23:41   #14
FNiX FNiX är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 88
Var skoj tjejer. Nu ska här sys!
Kom också ihåg att säga till om vi ska ändra regler eller liknande för något!
FNiX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-29, 10:06   #15
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Förtydligande

Jag ser att det är lite otydlig förklaring under forumrubriken, så det är ok med denna swap för den här gången.

Naturligtvis ska swaparna ligga här i forumet på Sysidan och inte länkas till annan sida, det var ju just därför forumet startades och jag kommer att skriva en tydligare förklaring under rubriken.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons