Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-06-02, 07:57   #61
LillenoJag LillenoJag är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 4
Vilka fina paket

Ni har fått!
Det blir väl fler hemlisar efter denna omgången?? För detta var ju superkul.
HAr alla fått sina hemlisar nu??

/Mia (lillenojag)
LillenoJag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 14:52   #62
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Jag väntar fortfarande.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 15:15   #63
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Jag har både fått och skickat!

Jag var väl den första som fick, Laura är så snabb!
Säkert kommer en del få i morgon, vissa deltagare har säkert suttit och expresssytt i helgen!
Jag vill också gärna göra om det här, och jag funderar på om vi inte kunde välja ett tema.
När jag plockade ihop paketet till Magdalena tänkte jag Astrid Lindgren och Emil i Lönneberga, inspirerad av bilder på hennes blogg, hon hennes dotters namn, så hon fick material till Emil- och Idakläder, lantgårdsdjur (fast ingen Griseknoen, utan får!), polkagris och lite sånt utöver det jag hade sytt.

Kanske kunde vi hitta på något i den stilen, en bok, film, eller företeelse som swapen skall ha som utgångspunkt.
Det är bara en ide, men vad tycker ni?
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 20:55   #64
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Låg och tänkte ut några teman...

...som exempel på vad jag menar:
* Djungel
* Badstranden
* Lilla huset på prärien
* Bondgården
osv.

Så om vi tänker oss att vi väljer badstranden så kanske jag väljer att sy en solhatt, skicka med en snygg frotte att sy en badkappa av, skicka med en badboll till barnet, en pocketbok till mamman, osv. Ja, ni förstår!

Det under förutsättning att det fortfarande skall vara ett byte för oss med barn i närheten så klart!
Det kanske inte är en självklarhet!
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 11:09   #65
mollan mollan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 95
Hemlighet på villoväg?

Väntar och väntar.....inget idag heller???
mollan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 21:07   #66
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Tack snälla Helena för den fina tygbiten, du vet verkligen hur jag har suktat etfter en bit John Blund tyg, jag lovar att det ska bli något superfint av den!

Inget paket här heller... Jag tycker det är tråkigt att en del inte verkar bry sig om att hålla tiden.

Förslag på nästa swap: Astrid Lindgren tema i övrigt tycker jag att alla andra har ba förslag!
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-05, 14:13   #67
mollan mollan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 95
Besviken!

Ja det är jag. Hade i alla fall räknat på att få en hemlis till helgen. Men ingenting .
Jag vet ju inte om hemlisen är sent postad eller om det är paketfraktaren (posten ) som inte skött sej.Tråkigt i vilket fall. Håller med en av bloggarna om, att evt ett meddelande om sen leverans kunde trösta litet. Kram fr Eva som inget vet.
mollan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-05, 19:18   #68
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
De nada Laura!

Jag förstår att det känns trist att inte ha fått sitt paket ännu, nu är det ju hela tre dagar utan utdelning!
Men efter Magdalenas meddelande på swapbloggen kan man ju hoppas att det ändå kommer någon form av information!

Magdalena, jag har en fråga till dig: vad skall ingå i ett skämma bort- paket? Romaner, badsalt och choklad?
Om det är så att det är meningen att man skall sy något så vågar jag nog inte vara med! Jag kan bara sy barnkläder, något annat skulle jag aldrig våga mig på att ge bort till någon annan! Och den som skulle sy till mig tycker jag synd om - jag ammar nämligen fortfarande (jag vill inte - dottern tycker det är jättemysigt och det är hon som bestämmer här... i alla fall när det gäller detta!), så min kropp är MYCKET oproportionerlig...
Det är bara trikåtoppar för hela slanten! Berätta lite mer om vad du tänkt är du snäll!
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 20:28   #69
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Jag har inte heller fått något, misstänker att det inte kommer att komma något.

Förstod jag det rätt, måste nästa swap stickas? Att sticka till en vuxen vet jag inte om jag vågar, det skulle ta 100 år för mig.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 22:19   #70
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Stickas???!!!

Nej det klarar ju inte jag heller! Eller som sagt, då får min swapkompis nog vänta läääänge!
Lite tråkigt också om det man stickat inte riktigt uppskattas, för då har man ju lagt ner väldigt mycket jobb i onödan! Och vuxna är ju ofta lite mer kinkiga än barn!
Men det är inte så att det är Hemlis 4 du tänker på? Det sista jag läste på sy- och stickmorsor var ju "skäm bort en mamma"!

Förresten skall vi väl ändå hoppas att det kommer ett paket på måndag! Även den slöaste person borde ju ha hunnit knåpa ihop något över långhelgen, och det är faktsikt mycket ovanligt att något verkligen kommer bort på posten! Att det skulle ha skett i alla dessa (är det tre?) fall kan jag bara inte tänka mig!

Ge inte upp!
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 22:52   #71
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Nu har jag gjort lite detektivarbete igen...

Räknat ut vem som skulle skicka till vem och var det har gått fel och så där...
Det går med lite logisk slutledningsförmåga, och om man är road av den där typen av hjärngymnastik som man hittar längst bak i illustrerad vetenskap ni vet!
Jag kan säga att jag skulle bli förvånad om inte alla har ett paket snart, och om inte så har det säkert helt naturliga förklaringar...
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 09:02   #72
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Jag har fått mail från min hemliga kompis, det verkar som om det strular med posten, vilket inte skulle förvåna mig för sedan ICA tog över pakethanteringen hemma så händer det inte allför sällan att saker inte kommer fram.

Jag föreslår till nästa swap att vi inte skickar hemlisen förän vi har blivit avslöjade, då kan man skicka det med avsändare. Så får de som är med vara lite mer aktiva med att lägga ut ledtrådar på bloggen.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 11:34   #73
mollan mollan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 95
Lurad!

Ja, så känns det. Ingenting idag. Nu har det gått så många dagar och ingen hör av sej.Hur svårt är det? Jag är lite sur också! / Eva
mollan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 17:50   #74
LillenoJag LillenoJag är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 4
Tråkigt

För dem som inte fått sina paket. :-( Hoppas att de snart dyker upp till er.

Tycker att "skäm bort" verkar kul, men även bytet med tema är jag inne på.

Ha det gött i värmen!
LillenoJag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-10, 13:48   #75
mollan mollan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 95
Äntligen!!!

Bättre sent än aldrig kan jag säja. Idag var den
här, den efterlängtade hemlisen.Bilder finns på bloggen.
mollan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons