Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-03-04, 01:06   #1
Fröken Fröken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 36
Thumbs down Tyg.se

Såg att det varit diskussioner om denna leverantör tidigare, tänkte dela med mig av min historia:
Jag gillade verkligen sidans utbud och gjorde en ganska stor beställning. Stod på sidan att den skulle skickas inom 7-10 dagar. 7-10 dagar senare får jag ett mail att ett av tygerna var slut men skulle skickas direkt när det kom in några dagar senare. Hela beställningen blev då sen.
När jag väntat ytterligare en vecka utan att få beställningen Eller någon information började jag maila. Jag fick inget svar. Efter tre mail och ytterliggare en vecka började jag ringa. Inget svar där heller. Fortsatte maila och ringa, och lyckades efter en månad(!) få svar på telefonen. Kom till en sur kvinna som när jag försökte lägga fram mitt ärende skällde ut mig och sa åt mig att hålla tyst. Självklart skulle jag ha fattat att det krånglande tyget fortfarande var slut och skulle komma några veckor senare och självklart var det riktigt dumt av mig att tro mig kunna få den möjliga delen av beställningen för sig när det nu blev så stora förseningar. Efter mycket om och men och sura toner från kvinnan lyckades jag avboka hela beställningen och få loss de pengar de reserverat på kontot.
ALDRIG att jag beställer därifrån igen och jag kommer varna alla jag känner för deras kundbemötande!
Fröken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 22:24   #2
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Tråkigt när det blir så fel med allt.
Min erfarenhet är helt annan....Har beställt därifrån flera gånger, alltid funkat perfekt samt varit fina tyger. Nån veckas leveranstid, ibland ännu snabbare. En gång saknades ett tyg men mailade och tyget skickades omgående och var hos mig ett par dagar senare.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 12:24   #3
annamajny annamajny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 73
Jag har ungefär samma uppfattning jag med. När allt fungerar är dom rätt bra. Men kundservice och kundkontakt är verkligen inte deras starka sida. En gång när jag beställde och en av mina varor var slut skickade dom bara ordern utan att meddela mig. Jag blev irriterad för tyget som uteblev var noga matchat med ett annat som levererades. Där stod jag med bara kjoltyg och inget matchande tyg till livet. Därför tänkte jag ge dom lite ris mest för att andra skulle slippa samma problem i framtiden. Som svar på mitt visserligen syrliga men ändå konstruktiva mail fick jag ett kort svar:

"Så vad vill du att jag ska göra?"

Inte ens en ursäkt kan man räkna med.

Jag tycker dom är rätt oseriösa plus att man får betala i förväg och ändå vänta så länge på att få varorna.

Det är synd att ett företag med så bra utbud och priser skall sköta sig såhärpass dåligt.
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 15:26   #4
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag måste nog hålla med sextiosexan.
Både jag och min dotter har beställt flera gånger därifrån. Det har aldrig varit problem, vare sig med leverans eller bemötande. Fick ett mail från dom igår att dom beklagar dom tekniska problem som dom haft och att dom ger 50% på frakten i helgen. Detta mailet fick jag trots att jag inte beställt på ett tag, och inte visste något om problemen.
Jag tycker om verkar måna om sina kunder. jag har i alla fall endast positiva erfarenheter av dom.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 23:09   #5
zickzack zickzack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 97
Jag har beställt flera gånger därifrån och har aldrig någonsin haft några problem med leveranserna. Däremot så är deras hemsida såpass instabil och otillräknelig att jag av den anledningen hittat andra tygleverantörer.
zickzack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 19:33   #6
Fröken Fröken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 36
zickzack, finns det några du kan rekommendera? Har blivit lite försiktig efter tyg.se-problemen eftersom de flesta, som sagt, vill ha betalt i förväg.
Fröken är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
tyg på nätet, tyg.se

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons