Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-01, 19:22   #1
hatte hatte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 99
Vilken täcksömsmaskin skall jag köpa?

Ok, mesdames et messieurs, jag har under ett par år funderat på att skaffa mig en täcksömsmaskin. Jag syftar på en maskin som bara klarar av täck- och kedjesöm. Alltså inte en overlockmaskin med täcksömsfunktion. Jag har redan en overlock (HuskyLock 905) som jag är helnöjd med, jag skulle inte under några omständigheter göra mig av med denna. Det känns som om jag äntligen kommer att förverkliga min plan, men jag vill gärna ta del av de erfarenheter som eventuellt medlemmarna på Sysidan har.

Såvitt jag förstår finns det inte mycket att välja på: 4 olika maskiner från lika många tillverkare:

BabyLock BLCS, Brother 2340 CV, Janome 1000 CP samt Bernina 009DCC. Av dessa är (förstås) BabyLocken den dyraste, är dess pris i direkt proportion till dess prestanda och kvalitet? Betalar man mycket för namnet? Janomen är den enda av dessa jag sett i verkligheten, jag upplever det som om den är den mest populära av maskinerna, har jag rätt?


Någon man bör undvika?
hatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 19:39   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
I går fick jag hem min cover pro 1000 från England.3500:-
då fick jag 8 st 5000 m coner med tråd
5 st saxar. x nålar och1 måttband med på köpet.+ en huva till maskinen och frakten ingår i priset.Så jag har inte hunnit mer än prova en söm.
Men hela maskinen tilltalar mig
Jag tyckte att priset var så bra att jag inte kunde välja att köpa här hemma.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 19:47   #3
hatte hatte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 99
Teknikfreek: Oj, det låter som en bra affär det där, och kul med lite extra prylar också. Bara maskinen går väl på upp emot 5500 kr här hemma?


Får man fråga vilka du handlat av? Var leveranstiden acceptabel?
hatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-02, 09:53   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/
Här köpte jag min maskin. Har handlat hoopar och annat förut.Mycket bra och seriöst företag.
Till sverige säjer man 5 dagar och de går med schenker inom sverige.Enda felet med schenker är att dom gjorde om paketet till ett hämtpaket som hämtas i butiken.i alla fll här på landet.
Dom skikade min på måndagen den 23:dje och jag fick den nästa måndag.allså 7 dagar men då var det helg den var i helsingborg på 3 dag.
Du får en faktura med i paketet och på den står det 5 års garanti men om det händer något under garanti tiden och du vill skicka den till England då får du själv betala frakten .Men man kan alltid betala för att få den fixad här om det skulle vara ett småfel.Men det är inget som jag oroar mig för.
Det är bra kvalitet så man förväntar sig att den skall vara helt ok. Maskinen var provgjörd och kollad .
Om du behöver andra småsaker passa på med dem också det är nästan halva priset .
Jag köpte genomskinlig fot,och en centerguide fot.
Jag brukar göra så här när jag beställer jag skickar ett mail till En kille som hetter Russell och där listar jag vad jag vill ha även sådant som ej står på deras on line shopping. och ber om ett total pris. Sedan kommer ett svar och då ringer jag honom i England och säjer att kör och lämnar mitt kort nr.
Men om man vill göra det enklare för sig och allt finns på deras online då kan man beställa där.
Här kommer Russells email :
russell@sewingmachines.co.uk
I sverige kan du få den för 4.995 hos pastellen i gävle tex.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-02, 10:26   #5
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Bara ett tilägg den kostar 219 pund och 35 för frakten just nu är kusen bra 13.40.
Du måste sätta på en annan kontakt men det är enkelt .

Senast redigerad av axyzvslut den 2007-05-02 klockan 13:01.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons