Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-11, 13:34   #1
hatte hatte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 99
Jag kan inte redigera mina kommentarer!

Hjälp, jag kan inte redigera mina kommentarer i albumen! Ingenting händer när jag klickar på "redigera", annat än att sidan laddas igen.

Jag hatar att behöva lämna skräpiga inlägg och kommentarer efter mig. Hjälp!
hatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 13:45   #2
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Kommentarer på bilder kan man bara ändra inom 15 minuter, sedan är det kört, vilket jag tycker är dumt... Det går dessutom endast att använda länken "redigera" om man står i det läge som visas i bifogad bild, allså inte i det läge där man tittar på själva bilden. Trots att det står "redigera" även här så fungerar det inte, vilket är mycket märkligt.

Inlägg i forum kan man däremot ändra, men det framgår även att man ändrat, samt datum och klockslag för detta.
Hälsningar
Gunilla

I det här läget har du alltså chansen att ändra, om du är snabb . Hit kommer man antingen via "Din sida"... "givit X kommentarer på bilder" ELLER via förstasidans länk "Nya kommentarer".
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av gunnsan den 2006-07-11 klockan 13:57.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 14:06   #3
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Om man inte vill ångra sina kommenterer så får man tänka efter en stund innan man läger ut dom.
Någon annan råd finns inte.
Det är ju trots allt väldigt få personer som skriver saker som inte tas emot väl.
Vi får inte har för stora krav på skrivandets konst för då vågar ju inte alla säja vad dom tycker.

Senast redigerad av axyzvslut den 2006-07-11 klockan 16:37.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 14:12   #4
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Eftersom den som lagt in en bild har full frihet att ta bort den (då försvinner allas kommentarer) eller t.o.m. ändra den, dvs byta ut bilden mot en helt annan (!)... så borde den som skrivit kommentar till en bild även kunna ändra eller helt ta bort den.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 14:17   #5
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag kan hålla med dig gunilla.att vi borde kunna ta bort en kommentar ,ibland kan det gå för fört för en.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 14:23   #6
hatte hatte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 99
Aha!

Ok, jag satt och fnattade i "Album-läget". Tack för fingervisningen, det hade jag aldrig kommit fram till själv.

Inte heller jag tycker att någon skall skämmas för sin eventuellt ej helt felfria svenska eller stavning. Absolut inte.

Min redigering handlade om ett rent sakfel, jag påstod felaktigt att Raglan är en stad i Skottland. Raglan ligger ju i Wales. Visst, man bör ju kolla sina uppgifter innan man skickar ut dem i cyberspace, men ibland går det av bara farten.

Går det för resten att ange URL-referenser i kommentarerna? som hyperlänkar?

Tack för era svar//
jonne
hatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 14:25   #7
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag pratade om redigeringsproblemet som sådant .
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 14:31   #8
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Citat:
TeknikFreek skrev:
Jag kan hålla med dig gunilla.att vi borde kunna ta bort en kommentar ,ibland kan det gå för fört för en.
Hej!
Ja, man kan ibland missförstå saker i bilden, och lägga in en kommentar som känns helfel efteråt... man är liksom bortgjord, haha.

Det där med att byta ut en bild, skulle man kunna göra till ett practical joke...hihi. Du lägger in en bild på en jättefin klänning.. och kommentarerna strömmar in. Sedan byter du ut bilden mot farfars säckiga kalsonger . *asg* (Skoja bara)
Jag tror faktiskt att kommentarerna ligger kvar... "Åh, vad fint" osv. Har för mig att jag successivt bytte ut skissen på mitt lapptäcke vartefter det blev färdigt, och kommentarerna fanns hela tiden kvar. Grundbilden var hela tiden densamma, men markeringarna ändrades över vilka rutor som var klara.
/Gunilla

Senast redigerad av gunnsan den 2006-07-11 klockan 14:33.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-17, 08:58   #9
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
Jag skulle gärna vilja ha rättigheten att radera och redigera mina kommentarer.
Om man kommer att tänka på att man vill skriva mer precist vad man gillar hos en grej nån gjort så måste jag alltså posta en komentar igen! Eller om jag råkar trycka på registrera röst/kommentar så kan jag inte ta bort den *känner sig helt bortgjord*

Det kan ge fel bild för dem som läser antalet kommentarer i siffror på användarens sida.
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-17, 09:22   #10
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
15 minuter

Hej!
Jo, du har som sagt 15 minuter på dig att redigera kommentaren, enligt mitt tidigare inlägg i denna tråd.
Fast jag håller med om att det borde vara möjligt att ändra även efter 15 minuter, eller att helt ta bort en kommentar.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons