Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-07, 23:06   #1
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Afternoon tea-kläder?

Någon som har tips på ett ställe i London där man kan dricka mysigt afternoon tea utan att att vara uppklädd till tänderna? Ja, där det duger med de kläder som man springer runt på stan med hela dagen typ jeans, cardigan och walkingskor.
Det är ju dress code på många ställen, men London svämmar ju över av turister - tummar inte Ritz och Fortnum & Mason på reglerna en vardagseftermiddag?
Någon som nyligen varit där och sett vad folk som dricker afternoon tea har på sig...?

PS. Man måste ju göra lite annat än bara jaga tyger och mönster...
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 06:32   #2
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Här finns en lista på ställen som har afternoon tea: http://www.londontown.com/London/Top...Tea_in_London/
det står inget om dress code, men respektive ställe har kanske mer info på sina egna sidor. Under Claridge´s står det till exempel "smart casual".
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 11:06   #3
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
tycker det är bra att de ej tummar på etiketen för det finns allt för många i dag som tyvärr inte kan klä sig så som etiketen kräver.tycker det har blivit allt för slappt hur man kan klä sig!!! jag själv är klädrådgivare(stylist)så därför anser jag att en viss uppoffring får man allt göra om man skal vara representativ.
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 13:40   #4
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Tackar för ett gott råd

Hej Patrik!
Jag ska bara vara i London två dagar den här gången och tänkte hinna med mycket (d v s ränna runt) och samtidigt vara bekväm. Patrik, vad tycker du att "smart casual" kan innebära just nu för kvinna resp. man i 40-års åldern? Vad kan det vara som ett minimum tycker du? Jag tar gärna emot ett gott råd från en klädstylist.

Kanske någon bland sysidanfolket har varit på ett mindre prestigefullt ställe och fått ett nog så trevligt och gott afternoon tea? Någonstans där det räcker att vara hel och ren så att säga...?
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 15:53   #5
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Cassy, kolla här
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 18:30   #6
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
får nog håla med det ``vulnevia`` hade skickat.

jeans är oftast ett svårt kapitel för de är för vardagliga.

Förstår dig om du ej skal vara där så länge o det var ingen kritik mot dig utan närmare tänkt i det stora hela.
De man kanske borde tänka på är skorna för det kan ju vara svårt att både ha snyggt o bekvämt om man skal springa i affärer(vilket är kul)
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 14:11   #7
chan chan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 96
F & M är bra

Hej!

Ritz håller hårt på klädkoden, men på Fortnum & Mason kan du komma vardagsklädd.Vi var där i november, jättemysigt och gott - men dyrt!!

Mvh, Christina
chan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 14:58   #8
ChristinaK ChristinaK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 3
Jag kan rekommendera basil street hotel, har jag för mig att det heter. Ligger lite snett bakom Harrods. Funkade åtminstone för några år sen med jeans, och promenadvänliga skor.
Helt suveränt, jag och min kompis fick varsin öronlappsfåtölj med ett bord till. Sen kom allt till bordet i rätt ordning.
ChristinaK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 22:20   #9
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Nyss hemkommen från London

Vi var alldeles för mätta efter lunch för att ens tänka på EN kaka till fikat. Kanske för att det var vår och varmt ute och vi hade vinterjackor - kanske för att det är otroligt varmt i alla varuhus och butiker. Och i tunnelbanan. Däremot var det uppfriskande med en tekanna på John Lewis vån 5. Skinnfåtöljerna var ljuvliga att sjunka ner i en stund.
Sedan var det bara att förflytta sig en trappa ner till sybehör/tyger/garn. Simplicitymönster nedsatta till £3:95 just nu.
Det finns en hel del fint att köpa i tygaffärerna om man är beredd att ta fram stora plånboken... Mycket känns som överpris... så man måste använda sig av konsten att begränsa sig... tyvärr.
Tack till er som tipsade!
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons