Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-15, 20:45   #1
OmDuInteFanns OmDuInteFanns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 124
Vad gör man?

När ens pojkvän som man inte kunnat prata med på flera dagar och äntligen får tag på berättar att han varit på en "shopingrunda" och handlat lite nya skor, några tröjor och... en svart skjorta.
Just nu sitter jag här med en svart skjorta med bara manchetter knapphål och knappar kvar att sy.
Innuti på oket har jag broderat hans smeknamn som jag gett honom.

Jag kan ju inte ge honom en till svart skjorta i julklapp, jag bara kan inte. Vad ska jag göra? inte nog med att det är svårt nog att komma på en julklapp att ge bort, han fyller desutom 18 år den 22a december, och nu har jag bara en liten sak att ge honom överhuvudtaget...

Ursäkta en nu väldigt ledsen medlem /Maddo
OmDuInteFanns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-15, 20:53   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
visst kan du ge honom den. han uppskattar den säkert. och han tycker ju om svart tydligen,han kan i så fall inte få för många.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-15, 20:55   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Visst kan du ge honom din svarta skjorta. Betänk att den är gjord med kärlek och den andra massproducerad. Var inte ledsen för att var "korkad" nog att gå händelsen i förväg. Han blir säkert jätteglad för den skjortan du sytt honom. Vem har sagt att man inte kan ha två svarta skjortor i garderoben
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 00:12   #4
Sara_Elis Sara_Elis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 38
Hur länge har ni varit tillsammans? Om det är första julen så ska man inte ställa så höga krav på varandra att behöva skaffa dyra eller unika presenter.

Första året så gav jag min kille ett par strumpor eftersom han hade ont om dem då vi träffades (fråga mig inte varför).


Har man däremot varit ihop en tid så kan man lägga lite större omtanke bakom presenter, men jag tycker personligen att din idé om en svart skjorta är helt perfekt present. So what om han har två svarta skjortor, den ena är inte lik den andra. Och dessutom det är du som gör den speciell med broderiet...

Hoppas att du inser att det är inte varans betydelse det handlar om, utan tanken bakom den.
Sara_Elis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 10:48   #5
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Klart att han ska få skjortan! Låter som en kanonbra och personlig present (det broderade smeknamnet är ju verkligen pricken över i). Och med tanke på att han precis köpt en svart skjorta, så vet du ju att han verkligen vill ha det!

En skjorta sydd av ens flickvän kan inte jämföras med en massproducerad köpeskjorta. Jag är övertygad om att din pojkvän kommer att bli överförtjust i sin present (och kanske kommer köpeskjortan att hänga oanvänd i garderoben..?)
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 11:26   #6
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
När julen närmar sig blir perfektionisterna många

Var glad över att du kan ge honom något som du har lagt ner mycket tålamod och kärlek i. Dessutom tror jag knappast att han kommer att bli deppig över en till svart skjorta, särskilt en som hans flickvän har sytt. Är det inte mest du som oroar dig? Själv skulle jag bli överlycklig om jag hade en respektive som kom och gav mig en hemsydd skjorta, istället för något massproducerat krafs köpt på H&M eller så.

Sy färdigt den där skjortan nu, packa in den och vänta tills du kan ge honom den!
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 12:12   #7
OmDuInteFanns OmDuInteFanns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 124
Det är där i probelemet ligger, han säger till mig "Och jag tror du kommer att tycka jättemycket om den, det är en märkesskjorta" Jippi, men jag ska ge honom den i alla fall, och sen en liten skrapa för att han är så dum och köper saker 10 dagar innan julafton (och 8 dagar innan sin födelsedag)

Och sen får jag väl hoppas att han gör som du sa Alexandra, låter den andra hänga och så får han skylla sig själv
OmDuInteFanns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 12:37   #8
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Min flickvän är likadan. Hon säger att hon önskar sig något, men en vecka innan sin fördelsedag köper hon den saken själv. Bra.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 13:59   #9
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Jag har en jättebra metod när det är risk att julklapparna inte faller dem i smaken: "Det är bäst för dem att de gillar den..." Julen och julklappar handlar ju trots allt om omtanken, om kärleken till sin nästa och allt sådant där. Synd att köpindustrin har fått det till att bli en jakt på den bästa/dyraste/mest extrema julklappen.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 17:17   #10
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Att få något som någon man älskar lagt ner tid och omtanke på är det finaste man kan få. En av de bästa julklapparna jag fått var en morgonrock med mumintrollet på som jag fick julen 1992 som min dåvarande pojkväns mamma sydde till mig, jag använder den fortfarande.Jag tror din pojkvän kommer känna likadant.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 11:10   #11
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
En svart skjorta behöver ju inte se ut som en annan svart skjorta.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-21, 16:24   #12
OmDuInteFanns OmDuInteFanns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 124
Det löste sig

han gjorde slut istället..
OmDuInteFanns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-21, 16:29   #13
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Nej vad hemskt
gjorde han slut bara så där helt plötsligt eller var det nåt som fanns i luften..?

å du som ansträngt dej så med skjortan
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-21, 21:04   #14
Bluecloud Bluecloud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 157
Vad man gör?

Man tillbringar julhelgen med att brodera

LOOOOOSER!

på bröstfickan på skjortan och sen postar man den till honom....
Bluecloud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-22, 14:33   #15
Gerda-Thyra Gerda-Thyra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 7
Det här påminner mig om, när jag hade stickat en jättesnygg marinblå tröja, i ganska tunnt garn dessutom, till min dåvarande pojkvän....Han fick den i julklapp några dagar efter jul, när han var och hälsade på. ( vi bodde inte i samma stad )
När han åkte hem, så tog han inte med sig tröjan!!!
Den låg kvar hemma hos mig och "HÅNSKRATTADE" åt mig......Jag ringde upp honom och frågade om han hade glömt tröjan? Men han sa : man kan inte tycka om allt man får....
Jag slängde tröjan i soptunnan och gjorde slut med pojkvännen!
Det här utspelade sig i slutet på 70-talet, men jag kommer precis ihåg hur fruktansvärt taskigt det kändes och hur dumt och elakt jag tyckte att han behandlade mig.
Gerda-Thyra är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons