Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-23, 22:07   #1
BeataK BeataK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 6
Få en kappa uppsydd

Jag har förälskat mig i en skinnkappa som ser ut så här: http://beastankar.blogspot.com/2006/...er-kp-mig.html (mer info om den finns på länken i inlägget). Den sys upp efter ens egan mått så i så fall skulle jag ta den lite större så man får plats med tjocktröja odl under.

Nu får jag höra från alla "när skall du ha den", "tänk på att du bor i en småstad och jobbar i en annan småstad" osv osv. så jag tvekar. Då kom tanken "hmm man kanske skulle få en likadan uppsydd i ett grafitgrått ulltyg/vadmal". Men grejen är den, var hittar jag ett mönster och vad kan det tänkas kosta att få en sådan uppsydd. Jag är tokkär i modellen och vill så hemskt gärna ha en men tvekar som sagt om skinnvarianten.

Någon som har ett humm om vad det skulle kunna tänkas kosta, var man kan hitta ett mönster.

Kanske finns det tom någon här som är villig att hjälpa mig? Bor själv i Boden (jobbar i Luleå) men är i Stockholm i jobbet lite då och då.
BeataK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 06:56   #2
linaloviza linaloviza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 145
Nu vet jag inte vad den kostar att köpa, men om du kan och tycker den är så snygg då är mitt råd att du ska köpa den! Oavsett småstad eller inte!

Det kostar nog en slant att få en kappa i ull eller vadmal uppsydd också, så varför inte köpa den du verkligen vill ha?
linaloviza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 07:52   #3
BeataK BeataK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 6
En annan anledning till min tvekan är att jag bor i Boden här har vi knappt någon vår och höst dvs användningstiden för en i skinn lär vara betydligt kortare än en i ull. En uppsydd ullkappa skulle jag ha i många år så utslaget på den tiden behöver det ju inte bli så hiskeligt mycket pengar. Men jag räknar med ett betydligt högre pris än den på ebay.
BeataK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 09:11   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag skulle nog valt svart ylle tyg och sytt den med lite större rörelsemån mer som en kappa än en klänning.Den är jätteläcker ryggen är mycket snyggt.,
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 09:28   #5
BeataK BeataK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 6
Jo svart ylle är oxå snyggt. Mer rörelseomfång är ett måste, måste ju få in kläder under oxå. Det är ju inte ovanligt med -30 -35 i mina trakter om vintern. Men frågan är vad material+ev. mäösterkonstruktion och uppsömnad skulle gå på.
BeataK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 12:40   #6
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Jag skulle tro att det kostar mellan 1000-2000 kr, men den är lång så 2000 kr är nog mer korrekt. (Ren ylle är ju dyrt!) www.helgon.net har ett sömnadsforum där det bland annat finns en tråd där folk som syr upp saker lagt in annons. Värt att kolla upp!

och jag håller med, den är riktigt läcker!!
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 13:26   #7
BeataK BeataK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 6
Ah tänkte aldrig på helgons sömnadsforum, häckar mest o korsett och synthmusikforumen där. Tack för tipset, skall genast kika in där oxå.

2000 i tygkostnad är ju inte så farligt, särskilt inte om jag kan passa på att handla i Kina då jag far dit i jobbet ibland.
BeataK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 15:37   #8
Sara_Elis Sara_Elis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 38
Skit i vad andra tycker och köp den om du har råd. Du lever bara en gång och det är lite roligt att ha något som ingen annan har...
Sara_Elis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 19:55   #9
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Köp den vet jag, hel skön modell. Du kan ju ha en tjock tröja över, det är ju ingen lag på att tröjan måste vara under när det är kallt.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 22:13   #10
BeataK BeataK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 6
Nja tjocktröja över tror jag inte på, det förstör ju hela grejen med att ha den som kappa. Jag vill inte ha den som klänning. Det snygga försvinner ju med en tröja över, då kan jag ju lika gärna köpa mig en svart vid skinnkjol och det var inte det jag ville ha.
BeataK är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons