Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-24, 14:30   #16
Sara_Elis Sara_Elis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 38
Jag trivs jättebra som särbo, just för jag slipper känna mig låst vid att i mitt fall studera i köket eller sovrummet.
Ej heller känner jag nåt behov att ha bestämda rutiner utan jag bestämmer lite själv hur jag vill ha det, t ex med städning, tvättid osv. Jag skulle säga att jag fungerar som singel men hjärtat tillhör honom och på helgerna åker jag över och umgås med honom.
Att bestämma över honom har aldrig funkat utan det har varit så att vi sköter oss själva under veckorna och under helgerna så ägnar vi tiden med varandra. Jag klargjorde för honom att detta ville jag för min studieros skull och för att han skulle slippa vakna när jag går kl 5.30 och visst är det ensamt vissa nätter, men då vet jag att han är mindre än 45 min ifrån mig...

Senast redigerad av Sara_Elis den 2007-04-24 klockan 14:32.
Sara_Elis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 14:54   #17
mollabolla mollabolla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 32
Hej!
Jag är särbo efter att vi försökt att leva ihop. Nu är det tom så att vi har två lägenheter i samma hus men det funkar utmärkt.

Att säga att man inte vill kasta bort två år kan du tänka åt andra hållet: vill du ge två år till med grubbel o ledsamhet. Tror att det akn var bra att flytta isär ibalnd för att verkligen tänka efter vad det är man tycker om och kommer att sakna. Du måste tänka på vad du kommer att må bäst av, det är bara du som sätter sig själv i första hand. Om du mår bra orkar du ta itu med allt.

lycka till!
mollabolla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 15:37   #18
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Tack Birgitta (medmera) för ett klokt och välformulerat inlägg!
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons