Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-01-17, 08:19   #16
Millej Millej är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 91
Använder du samma sorts tråd. Jag har också en sådan och den funkade jättebra med tråden som kom med. Sen köpte jag Dor Tak-tråden från Bibbi, och då funkade ingenting längre.
Så läste jag om nån här som hade samma problem och hade bytt till en Gutermann-tråd.
Jag provade att byta tråd och plötsligt gick den som en klocka igen

Så har du rensat och städat maskinen enligt ovan men det fortfarande inte fungerar kan du prova att byta tråd.

/Camilla
Millej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-17, 19:07   #17
carlm carlm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 472
Citat:
marie.s.g skrev: Visa inlägg
dra tandtråd mellan spänningsbrickorna
Om tandtråden är vaxad så kan vaxet fastna på brickorna. Använd hellre något annat att göra rent med.
carlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 13:51   #18
Darja Darja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2012
Inlägg: 2
4 trådig syr jag med och just nu syr jag på jeanstyg men har testat att sy på andra tunnare tyger också samt toile tyg och det blir ändå lika fult och bubbligt. Har provat att ändra trådspänningarna men det har inte heller fungerat Känns så tråkigt att sy när det blir fult..
Använder gutermanntråd.
Det kanske inte syns så bra på bilden men så ser det iaf ut och sen mer bubbligt och löst liksom.. Är inte så duktig på det här med overlocks heller, men det verkar inte som att det är något smuts eller ludd mellan iaf. Och jag öppnade säkerhetsluckan och blåste och borstade bort det damm som fanns där iaf.
Bifogade bilder
 
Darja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 14:19   #19
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
s15 är jättekänslig med att få tråden ända in i botten mellan trådspänningsbrickorna. Håll tråden med båda händerna (ungefär som när du drar med tandtråd) och gör likadant fast in mellan trådspänningsbrickorna så du känner att de verkligen kommer i ner i botten. Sen är det lite lurigt att se var nånstans mellan brickorna tråden ska gå. Jag hade trätt min fel och fått tråden mellan brickan och maskinhuset istället och då fick jag detta fenomen.
För att lättast se vilken tråd som krånglar trät man maskinen i fyra olika färger, ställer maskinen för vanligt mellantjockt fast tyg(ej elastiskt) och syr. Då ser du vilken av trådarna som det är fel på och så kan man jobba efter det. Lycka till!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 16:44   #20
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Syns inte riktigt tydligt men nog får jag intrycket att du har trådspänningstrassel. Husqvarna säger så här i min S25-manual. Att trä med olika färger gör det lättare att se vilka som felar.
Bifogade bilder
 
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons