Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2015-09-24, 10:16   #16
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Har en gammal stor turkos tomat-nåldyna som jag ärvt av farmor, den sätter jag de mest använda synål i.

För knappnål så har jag lådor för dem, jag har olika sorters för olika ändamål. Extrafina silkesnålar från Clover (två varianter, använder dem 90% av tiden, dels normalutseende med röd och vit huvud, och dels extra tunna med blå platt blomhuvud) och långa gulhuvade knappnålar.

Sedan har jag förstås också pensionerade svenska knappnålar, använder dem inte för sömnad men spar dem till när jag behöver nåla upp saker på tavla mfl och när jag ska fixera t.ex. spets/band på rullar.

Lådor är sortimentbyrå fr Clas Ohlson, superbra. Har alltmöjligt i dem.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 15:58   #17
chan chan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 96
Jag kör med magnetdyna - smidigt när man ska ta upp tappade nålar från bord och golv. Men jag syr gärna söta nåldynor till pynt och presenter och har även en handsydd nåldyna i min handsömnadskorg!

Syhälsningar, Christina
chan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 23:17   #18
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Nåldyna i kombinatiom med skräpsamlare är nog det jag faller för. Annars använder jag nålask med dyna i locket - funkar sisådär. Har också magnetnåldyna, där jag samlar en massa olika nålar och sorterar upp dem ibland. Men när jag syr på maskin och tar ut nålar har jag inget perfekt ställe för nålarna som jag tar ut ur tyget.Funderar vidare...
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 12:34   #19
PLSB PLSB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2014
Inlägg: 13
Själv använder jag sällan nålar, uan använder klämmor av olika slag istället, mycket snabbare och förstör aldrig fibrerna i tyget som nålar kan göra ibland. Men de nålar jag har, har jag i en magnetisk nåldyna.
PLSB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-02, 10:29   #20
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Jag använder en rostfri skål som har en stark magnet i botten. Den använder jag t ex på quilt-ställningen. Väldigt praktiskt då nålskålen kan sättas på vilken metallyta som helst och aldrig trillar av.

När jag syr vanlig sömnad så undviker jag nålar i den mån jag kan. Men mina sybord har inbyggda nåldynor så det är väl dem jag använder isåfall.
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-04, 08:23   #21
asynja asynja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 79
Min nåldyna klarar jg mig inte ytan. Den är alltid i närheten när jag syr. Jag har sytt den själv för flera år sedan. Det är bara ett skumgummiblock klätt med tyg.
Bifogade bilder
 
asynja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
nåldyna

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons