Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-02-20, 21:04   #1
miyak miyak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 42
Gardinproblem!

hej alla.

jag har fått ett jobb att ordna gardiner till ett företag, skulle fixa till deras gamla från förra lokalen ( de har precis flyttat) har nu kortat av 14 st gardinlängder efter de mått jag skrivit ner. hängde idag upp några och ser att det är ca 40cm kvar ner till golvet. ordförande i föreningen vill ha dem ner till golvet.
nu mitt problem. Jag måste skarva dem, (om jag inte ska göra helt nya) Snälla kan ni ge mig alla era tips på skarvningar som är snygga. jag funderar på att skarva nåstan mitt på i ett mönstrat tyg, men behöver fler tips.
hjälp.

hej hej mia.
miyak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-02-21, 01:12   #2
Tingel Tingel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 107
Gardinproblem

Hej

Här kommer några funderingar ang. ev. skarvning av gardiner.Finns säkert många lösningar men jag skulle ev.skarva nertill.T.ex använda mig av lappteknik på ett enkelt sätt. Plocka upp färgerna från de mönstrade gardinerna och skära till rektanglar tex 10 cm rekt. + sömsmån så får du ett band nertill av samma färger(enfärgade) som ingår i gardinerna och som avslutning nertill en fåll av det mönstrade tyget.Det här ett förslag som ev. kan användas eller går att spinna vidare på.På så sätt kan skarvningen trollas bort.Det är ju ganska mycket jobb bakom det här förslaget men ev. en liten hjälp på vägen.Det är lite knepigt att ge råd då jag icke ser gardinerna och inte heller miljön var de skall vara. Men lycka till med ditt gardinprojekt

Hälsningar Tingel
Tingel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-02-21, 14:32   #3
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Ska det var kappa till länderna? I så fall kan du kanske skarva upptill, under kappan? Lycka till Malin J.
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-02-21, 22:29   #4
Linn Linn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 22
Hej Mia

Mitt förslag är att skarva nertill med enfärgad krossad sammet som stämmer överens med gardinfärgen, enkelt och snyggt.

Mvh // Gunilla (Linn)
Linn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-02-22, 09:42   #5
miyak miyak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 42
hej.
Tack för tipsen
Gradinerna är Mörkgrön bomullssatin enfärgade och de hänger i en schackförening. Lapptäckninken var en rolig idé men det är 14 st längder så det tar en rackarns tid, men rolig att utnyttja i annat tillfälle.
miyak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-02-22, 10:51   #6
Tingel Tingel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 107
Thumbs up Gardinproblem

Hej igen!

Det var nog ganska många gardiner du har att fixa,hela 14 st. Det skulle ju passat bra med rutor precis som i chackbrädet om det inte varit så många gardiner som skall sys.Det är bara att spinna vidare på ideerna.Det ena föder ju det andra så säkert kommer du på något. Ha en fin söndag.
Hälsningar Tingel
Tingel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-02-22, 11:20   #7
blomman blomman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 55
Hej
Titta ifall det finns rutigt tyg att köpa.
Jag har sett i min stad (uppsala) små rutigt i svart och vit.
Men enfärgat i grönt kan man ta vilken färg som helst att skarva nertill eller i mitten.
Beroende på hur mycket jobb man vill lägga ner på så många gardiner.
Upptill skulle vara snyggt för det är bara att spara den befintliga kanalen så kan man variera om man vill ha skarven uppe eller nere.
lycka till
eva
blomman är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
gardiner, skarva

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons