Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-25, 19:09   #16
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Grattis Miao! Va roligt!

Det är inte så självklart med barn alla gånger. En jobbig process att gå igenom när det inte går så smidigt som man tänkt sig. Väldigt jobbigt när hoppet tagit slut. Men TeknikFreeks ord är väldigt kloka även om de kan vara svåra att ta till sig när man är mitt uppe i det.

Vi fick vänta länge på Linn, 3,5 år och Oskar "bara" 2,5 år.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 21:12   #17
Alissa Alissa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 153
Jättegrattis Miao till lilla Femman.

Gud vad roligt med en ny liten bebis i familjen =).
Är också gravid med mitt femte barn ( i ve 10), är nästan lika gammal som dig och dras också med övervikt vilket känns lite "stressande" nu när jag kommer att gå up i vikt iallafall.
Har dessutom min minsting på bara fem månader, så något kilo sitter väl kvar sedan den graviditeten.

Återigen, superstort grattis.
Alissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 21:16   #18
Alissa Alissa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 153
Erika, Frida och Susanne,

ett stort grattis till era graviditeter också förståss =)
Alissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 21:18   #19
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
Alissa, tack det samma.
Alissa och Susen Vi är gansk så bebissynkade då. Kan vi inte höras via mail och prata mage7vikt/barn etc, vore skojigt. kram MIa
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 22:20   #20
xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 69
Hej!

Väntar tvilling BARNBARN - imorgon!!!

Och kommer de inte då så sätts förlossningen igång på måndag! Vi har väntat hela sommaren, för alla sa ju att tvillingar kommer för tidigt. Som mormor ska jag ju rycka in och passa tvårige storebror, så jag är beredd! Och lapptäckena är klara!

Gunnel
xxxxxxxxxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 22:29   #21
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Talking Femfaldigt Grattis!!

Stora gratulationer!!
Min första bebis fyller snart ett, och jag hade (och har även nu) BMI på runt 38 - han föddes frisk och kry och följer alla kurvor perfekt, så om du bara sköter om dig så bör det inte vara nåt problem.

Kan tyvärr inte hjälpa med att veta vad det blir, själv valde jag att inte veta förrän det var klart - även om jag sa "han" hela tiden. Kanske vet man undermedvetet?
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 23:51   #22
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Grattis till barnet!

Du berättar också att du har hög BMI, då tycker jag att du ska försöka att inte äta mer än normalt. Ät hälsosamt och i lagom portioner så mår båda du och barnet bäst. Du måste ju inte gå ner i vikt heller nu under graviditeten. Jag tror det inte gör så mycket om man är överviktig bara man "håller vikten" eller i alla fall går upp i rimlig vikt i takt med att barnet växer?

Eller skit i mig, ha ha, jag vet hur irriterande förståsigpåare är!

Roligt med att få en liten knodd!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 08:32   #23
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Bra att inte vara ensam.

Jag kan ju få barn med ngn kompis lr så, eller så kan min sambo få barn med ngn annan, t.ex. en vän. Så kan jag adoptera barnet.

Men det är så synd att aldrig kunna få barn tillsammans med den man älskar.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 08:38   #24
Linblomman Linblomman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 360
Jag mailade dig privat Jennifer, om du vill prata lite...
Linblomman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 09:07   #25
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
GRATTIS! Vad roligt med så många nya sysidebebbar. Själv har jag tre vuxna barn och för tillfället 4 barnbarn. Trodde det var slut på barnbarnen efter de tre första men så kom en liten Benjamin i januari. Nu verkar även yngsta dottern fundera på ännu en så man vet aldrig.

Jag var en ung mamma (18) och min mamma var 20, fördelen med det är att man får vara med lääänge. Min mamma är bara 70 och har tre barn, 6 barnbarn och 4 barnbarnsbarn. Lever hon till 90 hinner hon kanske med barnbarnsbarnbarn.

Jag önskar dig inte guld mitt barn
ej heller pengar och makt

Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för vad du har sagt

Jag önskar dig inte en stenfri väg
men kraften att vägen gå

Jag önskar dig kärlek i riklig mått
och vänner att lita på

Ursprung okänt (för mig)
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 15:55   #26
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
Bmi

Hej,
Är detta ngt nytt med att de räknar ut BMI på mödravårdscentralen.Blev själv förvånad när jag var hemma i sommras och barnmorskan sa ,nu skall vi räkna ut din BMI.?????Jag låg på underkanten till vad som var normalt för min längd och vikt.Skall då till lägga att jag inte är smal på ngt sätt utan normal med fladder på magen efter 4 födslar.Varför kollar de det?Är bara nyfiken.Jennifer,Innan jag träffade min man så var jag tilsammans med 2 killar en i 7 år och en i ett par år.Jag åt inget preventivmedel då vi har hjärt problem i familjen och inte fick för min läkare.Blev aldrig gravid och trodde att det var ngt fel p¨å mig.Träffade sen min man och vi behöver tydligen bara titta på varandra för att bli gravida.Så kanske är det så ibland att man kanske inte passar ihopa på det sättet.HAr med haft 4-5 missfall och de har kommit då jag absolut har velat bli gravid ,helst igår och då blev det inget men så fort jag släppte tanken på att bli gravid har jag blivit gravid.Så det är kanske oxså många gånger i huvudet.kram Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 18:49   #27
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Jag och min älskade passar på alla sätt som går. Men, vi är kvinnor bägge två så jag kan aldrig få barn med min sambo.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 22:24   #28
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
BMI

Det var ingen som räknade ut mitt BMI på mödravården, men jag är överviktig sen tidigare så jag hade koll på det själv.
Jag tror att orsaken att de tittar på sånt är att det KAN bli komplikationer om man har otur. Själv fick jag högt blodtryck i slutet av graviditeten och åkte på en lätt havandeskapsförgiftning - lyckligtvis när det bara var några veckor kvar, annars kan man bli inlagd på sjukhus ett tag för att se till att det inte blir fara för barnet.
Jag gick upp totalt 11 kg under min graviditet, och såg till att inte äta nåt onödigt - kände att jag inte behövde ytterligare 30 kg att kämpa med efteråt utan att det räcker med det jag hade till att börja med...
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-28, 17:41   #29
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
jaja säg den lycka som varar. Jag har antagligen ett dött foster och bör blöda ut det enl läkaren. Så nu är jag lité deppig. Kramar om alla som brytt sig om
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-28, 17:57   #30
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Men lilla du. Kramar om. Vad skall man säga? Ord blir så futtiga. Sänder varma tankar.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons