Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-08-23, 11:35   #1
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Näääää!

Jag som hade bestämt mig för att köpa overlock-maskin. Mittemellan föräldraledighet och lön så kommer det första månaden att kännas som om man får MASSOR med pengar och då tänkte jag passa på.

Nu hostade bilen till häromdagen och vi lämnade in den för felsökning. De ringer 4 timmar senare och har redan åtgärdat felet utan att tillfråga oss (tjänstefel och lita på att vi kommer att bråka om det...). Över 4000 kostar det att lösa ut bilen. Tror ni att det blir någon overlock nu?? Det var ju den marginalen som jag skulle ha använt till overlocken...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 11:50   #2
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Sicken urtaskig sits!
Helt fel av verkstaden, som sagt, och by by till overlocken.

Jag lider med dig, hade också siktet inställt på lite tillbehör, när bileländet pajade inte en, utan tre gånger!!! nu i sommar. Vips så är man 9.000: - fattigare!

Men Kaja, vad är väl en bal.....
Jo mycket mer än man tror tyvärr.

Lycka till mot bilfirman i alla fall!
kramisar
KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 12:39   #3
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Sicken osis!

Själv har jag olika konton för bil och nöjen (dvs sömnad). Ett ganska väl tilltaget konto, alltså, som är till för oförutsedda bilreparationer och dessutom veterinärskostnader. På det sättet inkräktar aldrig en trasig bil eller en sjuk katt på de roliga utgifterna.

Kanske inte någon tröst för dig just nu, men det är mina egna erfarenheter som gjort mig så förutseende.

(Usch, vad förnumstig jag låter hahaha)
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 19:05   #4
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Hur mycket skulle felsökningen ha kostat?

Om ni kommit överens om priset för felsökningen så kan de ta ut ca 15 % mer än överkommet pris under förutsättning att ni kommit överens om att laga felet.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 19:14   #5
AnnavK AnnavK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 29
Åhh, Kaja..jag har jobbat på lönekontor. Gissa hur många som ångrat att de gjorde av med den "extra"lönen, när de kommer tillbaka till arbetslivet!!! Det finns ju ingen extra lön, du får bara vänta en månad extra på att få lön när du börjat jobba igen (om ni har samma lönesystem som vi har).
Kram Anna
AnnavK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 20:36   #6
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Nope. Jag får faktiskt både FP och lön samtidigt. Skönt!

Det visade sig att de inte hade tagit något särskilt extra för jobbet i alla fall. Visserligen så HADE de gjort fel, men slutnotan hamnade ungefär där vi hade räknat ut att den skulle hamna ändå, och då slapp gubben göra jobbet.

När det gäller sparande så är det så att jag har försökt att dra ner på antal dagar med FP som jag bara kan för att kunna vara hemma så länge som möjligt, 19 månader med tjejjan och 21 månader med grabben. Det gör att nöjeskontot inte har fått någon påfyllning sedan i december 2003 och jag kan LOVA att det är jättetomt just nu... Min första fulla lön efter föräldraledigheten så har man ju fortfarande kvar sina vanor med en lägre inkomst och eftersom man kanske inte drar använder upp ALLT första månaden så skulle jag som sagt kunna ha lite luft i slutet på månaden, och där skulle jag då pricka in min symaskin.

Fyller 35 i vinter, kan man hoppas på en givmild bekantskapskrets som kan bidra till en overlock??

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-24, 21:29   #7
AnnavK AnnavK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 29
Men då blir jag lugn, då tycker jag att du kan unna dig en overlock. Släkten kanske kan lämna ett bidrag iaf?!
AnnavK är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons